• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Lady Blue

Nu har jag inga barn men jag skulle låtit dom sova över. Sex kan de ha varsomhelst ändå, det viktigaste är att informera om preventivmedel och prata med h*n om det.

• Pormoicheia

Jag vet faktiskt inte.

Om relationen är seriös och jag känner att jag kan lita på mitt barn (att h*n pratar med mig vid problem m.m.) så varför inte.

Jag skulle dock inte gå med på översovningar hur som helst och hur tidigt som helst.
    Det beror nog lite på mitt barn, situationen i sig samt pojk/flickvännen...

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • m00nfl0wer

Det kan man undra!

Då var jag tidig med att sova över hos killar. Hade mest killkompisar när jag gick i låg/mellanstadiet.

Var på semester i typ 2-3veckor med en kille i min klass då. Vi sov ensamma i en stuga. Och tänka sig, vi hade inte sex.. trots att vi var tjej och kille.

Iofs var vi endast 9-10år gamla och tänkte självklart inte på sådana saker då

enny signatur skrev 2008-12-08 16:44:13 följande:
    lövet2 skrev 2008-12-08 16:40:50 följande:
    Får dina barn sova hos andra pojkar, gäller gärnsen bara sinapojkvänner?
  • Cocco

Ja varför inte?
    Om man är rädd för att de ska ha sex kan jag meddela att det går bra att ha sex på dagtid efter skolan och innan föräldrar kommer hem från jobbet.
    Vill man hindra sina barn från att ha sex får man nog ta sig tid att prata med sina barn men hindra dem från att ha sex om de vill kan man inte göra.

• lövet2
    Svar på #150
    enny signatur skrev 2008-12-08 16:44:13 följande:
     Får dina barn sova hos andra pojkar, gäller gärnsen bara sinapojkvänner?
    Frågan har aldrig varit aktuell, så det har jag inte tagit ställning till.
  • Pixxi
    Cocco skrev 2008-12-08 17:06:15 följande:
    Ja varför inte?Om man är rädd för att de ska ha sex kan jag meddela att det går bra att ha sex på dagtid efter skolan och innan föräldrar kommer hem från jobbet.Vill man hindra sina barn från att ha sex får man nog ta sig tid att prata med sina barn men hindra dem från att ha sex om de vill kan man inte göra.
    Det är väl bättre att ge de kondomer så de inte blir med barn
  • enny signatur

m00nfl0wer skrev 2008-12-08 16:58:01 följande:

Det kan man undra! Då var jag tidig med att sova över hos killar. Hade mest killkompisar när jag gick i låg/mellanstadiet. Var på semester i typ 2-3veckor med en kille i min klass då. Vi sov ensamma i en stuga. Och tänka sig, vi hade inte sex.. trots att vi var tjej och kille. Iofs var vi endast 9-10år gamla och tänkte självklart inte på sådana saker då
    Precis. Mina föräldrar utgick från motsatsen så jag fick inte sova över hos andra pojakr alls, inte ens när jag var 7 (minns fortarande mammas utskällning för att vi hade pojakr i lekstugan...). När jag väl fåt ttillåtelse att sova hos mi pojkvän skedde detta ofta, de fick aldrig reda på att relationen tagit slut eftersom det var en väldigt bra sak att säga när man ville sova hos andra, som de inte tänkte gidkänna.
    Tänka sig att man inte alltid har sex med det motsatta könet, och att man faktiskt kan ha sex med de av samma kön (fast då hade nog min mor dött en plågsam död i sitt tycke).
  • enny signatur

Pixxi skrev 2008-12-08 17:09:50 följande:

Det är väl bättre att ge de kondomer så de inte blir med barn
    Faszt då säger amn ju att de bör ha sex? tror mer på kunnuniaktion och vid behov kondomer.
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?