• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • AEL

Elsie76 skrev 2008-12-08 16:37:03 följande:

Hemma hos oss fanns regler kring detta när jag var 15. Efter fyra månader kunde jag och pojkvännen sova över hos varandra. Idag är jag glad över att mina föräldrar satte denna gräns, för efter denna pojkvän följde ett x antal i ganska snabb takt (ganska oskyldiga dejter utan sex), och det hade inte känts bra att ha alla dessa "i sängen". Så någonstans var det skönt att jag kunde skylla på mamma och pappa när jag kanske själv inte kände för att ha dem hos mig över natten. 15 år är fortfarande ungt i mina ögon.
    Känner igen mig i det du skriver! Ibland är det faktiskt väldigt bra med någon som sätter gränser :)
    Många unga ser nog att det var väldigt bra i efterhand.
  • Loco Madre
    Elsie76 skrev 2008-12-08 16:37:03 följande:
    Hemma hos oss fanns regler kring detta när jag var 15. Efter fyra månader kunde jag och pojkvännen sova över hos varandra. Idag är jag glad över att mina föräldrar satte denna gräns, för efter denna pojkvän följde ett x antal i ganska snabb takt (ganska oskyldiga dejter utan sex), och det hade inte känts bra att ha alla dessa "i sängen". Så någonstans var det skönt att jag kunde skylla på mamma och pappa när jag kanske själv inte kände för att ha dem hos mig över natten. 15 år är fortfarande ungt i mina ögon.
    Ja jag tror också att det är viktigt att det finns gränser och regler så att barnen kan "lägga över" den biten på föräldrarna, hur det än är så kanske man som förälder kan hindra några dåliga beslut bara genom att sätta upp en sådan regel som dina föräldrar gjorde.
  • Kössen
    AEL skrev 2008-12-08 16:36:45 följande:
    Uncovered skrev 2008-12-08 16:31:37 följande: Känner några som har en tonårsdotter och hon blev av med oskulden när hon var 15. Hon har legat med ca 15 pers redan. Hon har berättat för sina föräldrar och de mår jätte dåligt över det här.Hon verkar också må dåligt för den delen men vad kan man göra!?I det fallet så känns det som att hon kunde behållit den informationen för sig själv. Jag som förälder vill inte veta hur många lösaktiga förbindelser mina barn har. Den informationen får de gärna behålla för sig själva.
    ja men det är ju skillnad på att vara öppen om ett förhållande, och prata känslor och om man är redo för något, och att berätta hur många man sätter på..
  • Sunset 79

nej det går inte!haha min man är spanjor

• lövet2
    Svar på #139
    enny signatur skrev 2008-12-08 16:39:22 följande:
     Men får de sova hos andra pojkar?
    Hur menar du?
  • FruMähler

njae...den som lever får se ..så att säga...jag fick det för mina föräldrar...men nu vet jag också vad jag gjorde då....

• Elsie76

Jag tycker mina föräldrar gjorde helt rätt. Och hade jag velat ha sex ändå hade jag haft det.
    Övernattning betyder också att man liksom blir en intim del av familjen, är med på frukost på morgonen etc. Mina föräldrar ville inte se olika killar hemma hos oss.
    Jag kommer nog att agera på samma sätt.
    Minns att pappa körde hem pojkvännerna på kvällen. De ställde alltid upp och körde. Då hade vi hånglat några timmar på mitt rum. Det räckte, som sagt är 15 ungt för mig iaf.

• enny signatur

lövet2 skrev 2008-12-08 16:40:50 följande:

Svar på #139 Hur menar du?
    Får dina barn sova hos andra pojkar, gäller gärnsen bara sinapojkvänner?
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?