• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • vittra

AEL skrev 2008-12-08 16:30:55 följande:

vittra skrev 2008-12-08 16:29:38 följande:
    barnsligt!? nu är det ju faktiskt så att de ÄR BARN. Man vill ju såklart inte att de ska få barn och det är ju faktiskt en risk dom tar när dom ligger med varandra. Men har dom varit tillsammans länge och vet vad dom gör så är det ju en annan femma.
    Vad jag vet är sova och sex verkligen inte att jämställas med varandra.
  • lövet2
    Ja. Vid 15 är de byxmyndiga, så där har vi dragit gränsen. Inga pojkvänner som sover över före 15 år ...
  • vittra

Håller med Uncovered, tycker ni som inte tillåter detta ska tänka över vad det är för relation ni egentligen skapar till era barn. Vill ni hellre att de ska smussla, ljuga, sakna tillit osv till er som föräldrar? Förstår inte varför man inte kan diskutera saken istället för att införa en massa förbud som ALDRIG kan hindra dem som verkligen vill ha sex att ha det.

• AEL

Uncovered skrev 2008-12-08 16:31:37 följande:

Tycker inte ni föräldrar som vägrar låta pojkvän/flickvän sova över att det är bättre att era barn är ärliga mot er? Är det sådana relationer ni vill ha..? Kan tillägga att jag verkligen inte blivit en slampa bara för att jag hade tidig debut.
    Känner några som har en tonårsdotter och hon blev av med oskulden när hon var 15. Hon har legat med ca 15 pers redan. Hon har berättat för sina föräldrar och de mår jätte dåligt över det här.
    Hon verkar också må dåligt för den delen men vad kan man göra!?
    I det fallet så känns det som att hon kunde behållit den informationen för sig själv. Jag som förälder vill inte veta hur många lösaktiga förbindelser mina barn har. Den informationen får de gärna behålla för sig själva.
  • Elsie76

Hemma hos oss fanns regler kring detta när jag var 15. Efter fyra månader kunde jag och pojkvännen sova över hos varandra. Idag är jag glad över att mina föräldrar satte denna gräns, för efter denna pojkvän följde ett x antal i ganska snabb takt (ganska oskyldiga dejter utan sex), och det hade inte känts bra att ha alla dessa "i sängen". Så någonstans var det skönt att jag kunde skylla på mamma och pappa när jag kanske själv inte kände för att ha dem hos mig över natten. 15 år är fortfarande ungt i mina ögon.

• AEL

vittra skrev 2008-12-08 16:34:30 följande:

AEL skrev 2008-12-08 16:30:55 följande:
    Vad jag vet är sova och sex verkligen inte att jämställas med varandra.
    Nej det är det inte men det kommer förmodligen att ske tidigare.
  • Kössen

alltså, det spelar ingen roll om man låter dom sova över, vill dom ha sex så lyckas dom ändå...
    sen är det ganska mycket långdistans förhållanden nu, och då finns det nte så mycket val.
    dessutom håller jag med som någon skrev, bättre att dom får stöd hemifrån än att behöva gå bakom ryggen och dölja det som händer...

• enny signatur
    vittra skrev 2008-12-08 16:33:34 följande:
    haha ja det är verkligen märkligt. Tänk om barnen är lebiska då?Jag utgick från att folk inte var så korkade att de bara förbjöd den av motsatt kön, men folk är ju det (vet av egen erfarenhet). Jag fick inte sova hos pojakr när jag var ltien, men hos flickor.. hmm.?
  • enny signatur

lövet2 skrev 2008-12-08 16:36:10 följande:

Ja. Vid 15 är de byxmyndiga, så där har vi dragit gränsen. Inga pojkvänner som sover över före 15 år ...
    Men får de sova hos andra pojkar?
  • Caly

klart dom skulle få de, man kan sova och bara mysa tillsammans! (eller helt enkelt bara sova)
    även om de är för många på fl helt obegripligt så har jag gjort de mååååånga gånger

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?