• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • nanale

alltså fy fan säger jag bara. att de ska uppmuntras att slå ett barn.. SÅ JÄVLA SJUKT.
    blir sååååå arg av att läsa hur människor kommenterat artiklar o anser att tanten gjort rätt..
    hoppas du o pojken får en mysig jul.

• Mamma S

Men gud så hemskt!! Hur i helsike kan folk sympatisera med kärringen som slog din son?! Man får inte slå folk, och absolut värst är det när barn blir slagna! Jag fattar verkligen inte hur folk kan tycka synd om tanten som slog din son, dom borde ställa upp för er istället!

• Anonym

dom som håller med tanten slår nog sina egna barn ockå!
    skulle inte förvåna mig, bara för att barn gör fel ska man inte slå dom!

Stor kram till TS och hennes familj!

• Anonym (suck)

Jag uppmuntrar absolut inte att man ska slå ett barn, sen kastar jag inte skit på din familj ts och jag hyller inte tanten.
    Men jag förstår henne att efter flera års trakasserier kan vem som helst nå sin gräns för vad man tål. Sen är det individuellt hur man reagerar.
    Sen tycker jag det är hemskt att hon uttryckte det på det sättet hon gjorde och att det var din son som hamnade i skottlinjen för hennes vrede.
    Men som det låter på många har de inte riktigt läst vad tanten har fått utstå och jag tycker även att många accepterar barnens (plural) beteende.
    Hoppas verkligen att folk låter er vara ifred snart så ni kan gå vidare. Förstår om ni inte vill bo kvar här, hade inte jag heller velat.

• Lufsan85

blir mörkrädd när jag läser det här.. och länkarna !
    om det är nån som ska få medlidande och stöd så är det väl ni!

inte en dömd barnmisshandlare !

visst ungar kan hitta på en väldans massa bus... men det ger aldrig någonsin rätt att slå dom !

och om jag fattade rätt så hade ni bott där en vecka.. så din grabb har ju knappast hunnit med och terroriserat kärringen nånting..

tänk vilket liv det skulle bli om det var hon som fick en smäll av ett barn med en pinne ! men det är tydligen helt okej enligt folk att slå barn...
    Fy fan säger jag bara !!!

leder med dig och din familj !
    *julkramar*

• fem i familjen
    Anonym (suck) skrev 2008-12-22 19:13:32 följande:
    Jag uppmuntrar absolut inte att man ska slå ett barn, sen kastar jag inte skit på din familj ts och jag hyller inte tanten. Men jag förstår henne att efter flera års trakasserier kan vem som helst nå sin gräns för vad man tål. Sen är det individuellt hur man reagerar.Sen tycker jag det är hemskt att hon uttryckte det på det sättet hon gjorde och att det var din son som hamnade i skottlinjen för hennes vrede.Men som det låter på många har de inte riktigt läst vad tanten har fått utstå och jag tycker även att många accepterar barnens (plural) beteende.Hoppas verkligen att folk låter er vara ifred snart så ni kan gå vidare. Förstår om ni inte vill bo kvar här, hade inte jag heller velat.

Det är precis det resonemanget som gör mig riktigt rädd!!!

Det spelar ingen roll att förövaren nådde en "gräns" för vad hon tålde, men löser ingenting med våld, och framförallt inte mot ett litet barn!!!

Hade hon haft lite vett innanför pannbenet hade hon vänt sig till polisen redan efter en kort tid då trakasserierna började (för 3 år sen)!.

Jag skulle oxå tyckt synd om tanten pga av trakasserierna, men eftersom hon misshandlat ett barn så finns det ingen empati från min sida. Bara vrede och illamående.

Tycker straffet var för alldeles för milt (som de flesta "straff" är i detta land).

• Anonym (Lullan)

en liten tanke..
    har kärringen ens tagigt upp det med berörda föräldrar..
    om det nu har pågått i 3 år..
    för jag hoppas ju iaf att om föräldrarna visste att dom skulle göra nånting åt det...
    men om föräldrarna inte visste nånting så kan dom ju ingenting göra åt det..

men för det hon gjorde finns det inget försvar för överhuvudtaget ! spelar ingen roll hur många år det har pågått !

• johansson79

vad ska jag göra för att få slut på det här???? tycker inte jag och min familj ska behöva flytta, vi har ju inte gjort något fel ju! ska jag behöva slita upp mina barn från skola och dagis???
    Tidningen corren vinklar verkligen till tantens fördel, corren har pratat med henne massor av gånger och tanten själv uppdaterar tidningen om senaste nytt tex nu senast alla julkort och pengar hon fått
    tanten säger att hon har blivit trakaserad i åratal, men nu är det väl i alla fall hon själv som trakaserar oss eller?????
    Jag vet varken ut eller in......
    Jag har barn med funktionshinder så det är inte så lätt att bara flytta iväg heller..... Är så ledsen

• Anonym

Om hon blivit trakasserad i 3 år? har hon anmält de?? eller någon av grannarna som också blivit de?
    ni ska inte behöva flytta utan det är samhället som måste tänka efter.
    Stå på er och visa att ni är starkare än dom idioterna!
    våga bo kvar där ni bor, ingen ska behöva fly!
    STOR kram!!

• En lyckans tår i månens sken

HemmaHosSofi skrev 2008-12-22 16:45:40 följande:

Nej du har verkligen ingenting att skämmas för, det borde garnnkärringen få göra!!
    Håller med!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!