• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • AmandaaElisabeth

Hemskt!!!
    Du gjorde rätt som anmälde henne!
    stor kram till dig och din familj,
    hoppas att ni löser det och flyttar snarast.
    Man blir lessen av att läsa sånt dära.
    vet inte vad jag ska säga, vill bara ge er stryke kramar och att ni har mina tankar hos er att de ska gå bra!

• Alemonia

TS: Jag lider med er som råkade hamna i kläm. Trist med ett så totalt inskränkt samhälle.

Jag hoppas ni kan flytta och få det bättre på annan ort.

• Anonym

när man läser atrikeln om när hon får julpost så står hon där med ett häx-flin.
    man får inte slå ett barn men säga till dom när dom gör fel!
    Fy fan för folk som slåss!

• Anonym (sjukt)

Lite skrämmande att folk tar ställning så snabbt. Hittade en tråd på flashback där man hyllar tanten som slog, genom att skicka massor av julkort och pengar till henne. :S

www.flashback.info/showthread.php

Stå på er! Sluta aldrig kämpa för rättvisa. Skickar en stor julkram till dig och din familj!

• Jontesfru

Helt sanslöst! Skickar många kramar till dig o din son! Hoppas han får det bättre snart och att den gamla tanten faktiskt fattar vad hon gjort!

Mamma till Anton 12år och Axel 1½ år
  • Anonym (Uhum)

Om mitt barn hällde saker i en gammal dams postlåda skulle jag inte polisanmäla henne utan tvinga mitt barn att städa upp.

• Anonym (suck)

Hade mitt barn trakasserat äldre så hade han fått städa och be om förlåtelse.

Sen är det ju bara tragiskt att ni nu för lida på det sättet ni får.
    Tyvärr är denna kommunen som den är, hoppas bara att folk glömmer snart och lämnar er ifred och barnen lämnar de äldre i området ifred!

• Turbo75

Så här blir det när föräldrar inte kan hålla koll på sina ungar.

Ni snackar om rättvisa och att man inte ska slå barn. Men att trakassera en nästan 80år gammal dam med käpp det är tydligen harmlöst.
    Ja, mycket riktigt. DET är mycket sjukt.

VAD skulle hon gjort istället? Tror ni hon känner var alla ungarna bor och vems föräldrar denne har för att sen ringa upp och höra: "Näääääää, mitt barn är sååååååååå snäll. Kan inte aaaaaaaalls vara han......."

• Turbo75
    Svar på #76
    Låter ju som hon mördat någon. Finns alltid två sidor av berättelsen. Lyssnar man på hennes så låter det ju aningens mildare:

"Enligt kvinnan hade flera pojkar sprungit och busat i trappuppgången tidigare på dagen och när de kastade in körsbär i brevinkastet blev hon "rosenrasande". Hon öppnade dörren och där stod en pojke som hon slog till en gång i baken med käppen. På grund av att hon har reumatism i händerna blev inte slaget särskilt hårt, enligt kvinnan."
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!