• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (ARG)

Nej givetvis inte men herregud hon slog väl inte ihjäl ungen?

MajaK skrev 2008-12-22 14:50:28 följande:
    Svar på #38Även om tanten skulle ha försökt anmäla detta innan så ger det henne inte rätt att slå ett barn.
  • Anonym (mamman)
    Svar på #30
    min son blir retad i skolan, pikad av kompisar. corren har ju målat upp det här så stort... STOOOOOOOOOOORa löpsedlar som sitter överallt, insamlingsbössor på byn..... vi mår skit dåligt! jag trodde att det lugnat ner sig lite men nu stod det med stooooor text på lösedeln igen att hon får så mycket julkort ojojojoj så bra hon mår och hon är så glad
    men vi då?????
  • Jelli

De flesta verkar vara överrens om att du gjorde rätt som anmälde! Sen finns det ju de som tycker det är okej att slå små barn och det är sådana som blir gamla tanter med käppar i framtiden...

• jojja

Vilken helt sjuk historia!

Vad sjutton, inget kan rättfärdiga att man slår ett barn! Inget!

Som jag brukar säga till mina barn "de som slåss är de som inte har orden".

Usch så irriterad jag blir.

Och ja, jag hade nog faktiskt flyttat därifrån. För i ett sånt samhälle som Åtvidaberg hade inte jag velat att mina barn bodde. Det handlar inte om att leka kurragömma eller fly - det handlar om att tro på en bättre värld!

Fy fan. Stor *kram* till er i familjen! Din son är värd så mycket bättre! *kram*

• Anonym

Jag har själv inte tyckt om åtvidaberg så jag hoppas ni inte kommer att bo kvar där för själv så stack jag ifrån åtvid då jag va där och hälsade på en kille som jag tyckte om men jag har kommit på att en del perosner i åtvid better sig gängartat och gör man inte som gänget säger så blir man utfryst det här är endå personer som är alltifrån 16 till 30, dom har sina bestämmda åsikter, jag tycker det är hemskt det som du blivit utsatt för tanten får inte bette sig som hon gör. Försök prata med grannpoliserna i grannkommunen så at odm kan hjälpa dig??? Jag had ealdrig bott kvar åtvidaberg är inget trevligt ställe.

• MajaK
    Svar på #41
    Så länge "ungen" inte dör så är det okej att ge honom några rapp med käppen?
  • Anonym

Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:48:30 följande:

Jag säger faktist inte att det är rätt att slå barn,det skulle jag aldrig göra oavsätt ålder. Jag tycker också att det är fördjävligt att man inte kan känna sig trygg i sitt EGET HEM. Jag är 23 år gammal har en dotter på 1½ år och min sambo som är 24 under oss bor en väldigt elak och sinnessjuk tant.Hon får för sig att hon hör massa oväsen från oss och börjar banka med föremål mot hennes tak, vi ligger och sover och vaknar av alla dessa hemska slag min dotter blir skrämd och gråter i någon timma, jag vågar aldrig vara ensam hemma efter klockan 22.00. Ibland ger det mig stor lust att gå ner och ta ifrån henne de hon slår med och banka vett i hennes skalle men de skulle jag aldrig våga göra.. Har anmält detta 3 gånger och alla gånger har dessa anmälan lagts ner hur vet du att inte denhär tanten gjort samma sak?
    det har hon kanske men hon har ändå gjort fel oavsett vad om man så hade pissat i hennes brevlåda skulle hon väl inte slå någon. Visst det är synd om äldre som får stå ut med såna saker och vara rädda i sitt hem MEN det är oxå dessa äldre som nästan slogs på bussen för nåt år sen (hände i Åtvidaberg) och säger till oss småbarnsföräldrar att vi som är så unga och friska behöver inte åka buss för vi kan gå.bara för att dom ser gamla och knarriga ut så kanju faktiskt andra vara sjuka så det inte syns och ha lika stort behov av bussen som dom NÄ många av dom äldre i åtvidaberg är mycket mycket märkliga det är bara att inse
  • Tiro

Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:51:43 följande:

Svar på #30min son blir retad i skolan, pikad av kompisar. corren har ju målat upp det här så stort... STOOOOOOOOOOORa löpsedlar som sitter överallt, insamlingsbössor på byn..... vi mår skit dåligt! jag trodde att det lugnat ner sig lite men nu stod det med stooooor text på lösedeln igen att hon får så mycket julkort ojojojoj så bra hon mår och hon är så glad men vi då?????
    Då får du ett elektroniskt julkort av mig!!! Med en massa tomtar och renar som sjunger... Hade jag varit i samma sits så hade jag gjort precis som du. Lider verkligen med dig/er!
  • Alexandra84
    Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:51:35 följande:
    Nej givetvis inte men herregud hon slog väl inte ihjäl ungen?
    Men vad tusan spelar det för roll? Är det okej att misshandla ett barn bara man inte slår ihjäl det?
    Du resonerar väl inte så när det gäller ditt barn med hoppas jag?
    ~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Jesslan

Anonym skrev 2008-12-22 14:52:56 följande:

Jag har själv inte tyckt om åtvidaberg så jag hoppas ni inte kommer att bo kvar där för själv så stack jag ifrån åtvid då jag va där och hälsade på en kille som jag tyckte om men jag har kommit på att en del perosner i åtvid better sig gängartat och gör man inte som gänget säger så blir man utfryst det här är endå personer som är alltifrån 16 till 30, dom har sina bestämmda åsikter, jag tycker det är hemskt det som du blivit utsatt för tanten får inte bette sig som hon gör. Försök prata med grannpoliserna i grannkommunen så at odm kan hjälpa dig??? Jag had ealdrig bott kvar åtvidaberg är inget trevligt ställe.
    det är till och med längre upp i åldrarna oxå jag har stannat men har inte så mycket med folk att göra mer än dom jag tycker om, lyssnar inte på skitsnack och sladder för då hade jag inte kunnat umgås med någon.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!