• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Vem vill frivilligt bo i åtvidaberg? flytta från hålan med ett stort leende och en lättnad över att komma ifrån ett samhälle som uppmuntrar barnmisshandel!

• fem i familjen
    TS:Jag har skrivit en protestlista via mail:

Det är med oro och rädsla i själen jag skriver denna protestlista, en protestlista mot vissa människors"förståelse" för ett specifikt fall av barnmisshandel.

En nio-årig pojke blir misshandlad.
    Förövaren,en äldre kvinna, slår barnet med ett tillhygge (käpp) så att han får en bula i huvudet och ont i rygg och ben.

Kvinnan som erkänner brottet blev dömd och fick betala ett skadestånd på 2000 kronor.

"Jag vet att man inte ska slå barn, men det var inget hårt slag, utan mer en tillrättavisning.
    Jag blev bara så trött på allt bråk här. Ungarna kastade ägg på fönstren, de slet upp blommor, kastade in bär och slängde grus på balkongen. Det drabbade inte bara mig, fler äldre här i området har varit utsatta."
    Hennes ord från en artikel i corren.

HUR kan det någonsin vara okej att misshandla ett barn??!

En normal människa skulle polisanmält trakasserierna när de började (för 3 år sedan).
    Jag undrar var alla åtvidabergare,som sett detta pågå och nu hyllar förövaren,befann sig i alla dessa tre år?
    Varför gjorde de inget då, var fanns civilkuraget då?!

Nu kommer jag till det jag ska protestera emot:
    Det finns vissa människor i vårt avlånga land som tycker att det är förståligt med barnmisshandel och ursäktar förövarens handling, jo det är tyvärr sant!!!

Se här:

"Det var kanske bra att kvinnan tog till käppen, innan trakasserierna gick för långt"
    -Har det inte gått för långt när ett barn misshandlas???

"Kvinnan var modig. Hon visade civilkurage, ja var skåpet ska stå."
    -Jag blir riktigt rädd nu, sen NÄR är det okej,t o m civilkurage,att slå ett barn???

"Många förstår provokationen som hon utsatts för. Vem som helst i samma situation hade kunnat göra något liknande, som ett slags nödvärn."
    -Återigen:finns det situationer där det är okej att misshandla ett barn?! Vari ligger det ett nödvärn???

Människor skickar julkort,pengar och varma hälsningar till en barnmisshandlare!!! JO det ÄR sant!!!
    Går det en epedemi av galenskap bland svenska folket?
    Jag börjar allvarligt undra om dessa människor,som tycker att det är fritt fram att slå barn med käppar,har alla hjärnceller på plats?

MAMMAN till barnet skrev detta i ett forum:
    "jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!"

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slo...

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g...

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5...

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l...

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw...

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbx...

archive.corren.se/sok/?query=k%E4pp&search=S%...

Ett barn har blivit misshandlat, man FÖRAKTAR förövaren då. Man hyllar den inte!

I min värld är det aldrig någonsin okej att misshandla ett barn, vill du också protestera mot denna sjuka "förståelse" för barnmisshandel så skriv på här:

• johansson79

jag polisanmäler stup i kvarten men polisen här gör inget och lägger hela tiden ner i brist på bevis......
    dom som gör detta mot min familj,,, våga STÅ för det!!!!

• Turbo75

fem i familjen skrev 2008-12-22 21:57:06 följande:

Detta inlägg är ett  praktexempel på att endel människor inte har alla hjärnceller på plats *ryser*DET ÄR ALDRIG NÅGONSIN OKEJ ATT MISSHANDLA ETT BARN!!! 
    Men sluta och få det att låta som att Kerstin nästan slog ihjäl ungen!!!

Kerstin har reumatism och är 78år. Hur hårt kan hon slå tror du?!?!

Släpp nu rinksargen och kom in i matcher för fan. Du är ett skräckexempel på morsor som låter barn klara sig undan med vad som helst just för att "dom bara är barn".
  • AmandaaElisabeth

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:12:29 följande:

fem i familjen skrev 2008-12-22 21:57:06 följande:
    Men sluta och få det att låta som att Kerstin nästan slog ihjäl ungen!!!Kerstin har reumatism och är 78år. Hur hårt kan hon slå tror du?!?!Släpp nu rinksargen och kom in i matcher för fan. Du är ett skräckexempel på morsor som låter barn klara sig undan med vad som helst just för att "dom bara är barn".
    Det kvittar väl hur hårt slaget var,
    MAN SLÅR INTE ETT BARN! VAD ÄR DET FOLK INTE FATTAR??
    OAVSETT VAD ETT BARN GÖR SÅ SLÅR MAN DET INTE!
  • Anonym (anonym..)
    Förslåt Ts men jag håller faktist med om damen.
    Dagen unga barn + ungdomar här så retliga av sig så jag förstår damen att hon blev ARG!!
    en 76åring är gammla och ska inte behöva leva med snorungar som håller på!!

Uppfostra sina barn bättre.
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:15:14 följande:

Jag tänker skrev 2008-12-22 21:48:48 följande:
    ärligt talat så kunde tanten anmält allt för 3 år sen när det började, och jag har för mig om att TS son inte har gjort tanten något ont utan Lekte med sin nya kompis i trapp uppgången, och jag hoppas FÖR DITT bästa att du INTE har barn!!!Du är INTE FRISK FÖR FEM ÖRE!
    Som du kanske läst av Sandras inlägg (johansson79) så gör ju polisen inte mycket. Och när ett gäng ungar busar är det helt omöjligt att peka ut nån och ungarna tycker det blir mer spännande istället.

Sandra ska nog vara glad att hon inte bodde i Rödeby. Där skjuter man busungar.
  • Anonym

Anonym (anonym..) skrev 2008-12-22 22:17:45 följande:

Förslåt Ts men jag håller faktist med om damen.Dagen unga barn + ungdomar här så retliga av sig så jag förstår damen att hon blev ARG!!en 76åring är gammla och ska inte behöva leva med snorungar som håller på!!Uppfostra sina barn bättre.
    Då kanske tanten skulle anmäkt TRE år tidigare!
    när allt började!
  • fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:12:29 följande:
    fem i familjen skrev 2008-12-22 21:57:06 följande: Men sluta och få det att låta som att Kerstin nästan slog ihjäl ungen!!!Kerstin har reumatism och är 78år. Hur hårt kan hon slå tror du?!?!Släpp nu rinksargen och kom in i matcher för fan. Du är ett skräckexempel på morsor som låter barn klara sig undan med vad som helst just för att "dom bara är barn".
    Förövaren slog barnet så att barnet han fick bulor och ont i rygg och ben.
    Men även om han inte hade fått några men så är det _ALDRIG_NÅNSIN_ okej att misshandla ett barn!
    Och jag lovar att jag INTE tycker det är okej att vara elak mot gamlingar.
    Tror inte någon vettig människa tycker det.

Däremot tycker jag att det är helt skruvat att det pågått trakasserier mot en person i tre år utan att en enda människa ingripit (på ett normalt sätt).
    DET är skrämmande.
    Men det ursäktar inte förövarens gärning! och min empati för just henne är för min del försvunnen efter detta.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!