• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Turbo75

Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:06:30 följande:

Ärligt, vad vinner ni på att kränka TS och hennes barn? Hur lågt får ni sjunka???Skärp till er för fan!!!
    Hon startar en tråd där ämnet som det handlar om bla varit med i tidningen. Vad trodde hon? Att alla skulle hålla med henne och börja skicka julkort till henne oxå?
  • Fuck you im famous
    Anonym skrev 2008-12-22 23:09:10 följande:
    visst är det synd om ungen som blev slagen, o tanten borde inte gjort så, men man kan faktiskt undra hur funktionell den här familjen är egentligen med tanke på hur folk reagerat. Jag tycker man kan lätt räkna ut vilken slags familj det handlar om.
    En helt underbar familj som säkerligen har en massa rutiner och är väldigt konsekventa för att få allt och fungera.
  • Incognito31

Nu har jag läst igenom trådskaparens huvudinlägg och de allra flesta kommentarer i den här tråden.

Det finns inga ord som kan uttrycka den avsky jag känner...

...och hör och häpna:

Det är inte gentemot Kerstin jag känner avsky, utan gentemot alla er som gnäller över hur hemsk Kerstin är som "misshandlar barn"!

Här har vi en gammal dam som har blivit trakasserad i lite drygt ett år av ett gäng snorungar i kvarteret. Vi har även en relativt nyinflyttad familj där en av sönerna lider av bokstavskombination och hyperaktivitet och som uppenbarligen umgås med ungarna som trakasserar damen.

Efter alla händelser som Kerstin har utsatts för så inträffade ytterliggare en som fick vinet i bägaren att rinna över, och hon tvingades att ta till handling.

FAKTUM 1:

Det är uppenbarligen bevisat bortom allt rimligt tvivel att sonen var i trapphuset samtidigt som händelsen utspelades. Detta har ju även modern (trådskaparen) erkänt när hon i inlägg påstår att de "bara lekte kurragömma" i trappen.

FAKTUM 2:

Om man bara tänker lite längre än näsan räcker så står det klart att sonen INTE är oskyldig. Med allra största sannolikhet så var han på ett eller annat vis inblandad i trakasserierna just den dagen.

FUNDERINGAR:

Vart har föräldrarna till övriga ungar som har medverkat vid trakasserierna hållit hus? Varför har de inte tagit sitt ansvar och fått sina ungar att sluta upp med skiten? Folk i området måste ju ha vetat vilka de var. Föräldrarna borde ju rimligtvis veta vad deras ungar håller på med när de springer runt i kvarteret kvällarna!

SAMMANFATTNING:

Ingen människa skall behöva utstå de trakasserier som Kerstin har fått utstå, och att hon till slut tappade fattningen är FULLT FÖRSTÅELIGT.

För h-e människor, sluta se allting så jäkla svart och vitt! Det finns så oehört många fel och och brister i föräldrarnas och grannarnas hanterande av den här situationen att det tamejfasen borde vara brottsligt att klandra Kerstin för hennes agerande!

• Iman08

Oavsett vad som har hänt så får man inte slå ett barn, aga är avskaffat i Sverige för er som inte visste det. Det är en straffbar handling som kan leda till åtal.
    Vill vi ha någon sorts civil frihetsrörelse för pensionärer eller vad är det fråga om.
    Vet ni hur många gånger jag har blivit trakasserad av ilskna tanter som tycker att har man barnvagn ska man hålla sig hemma och tränger/knuffar sig förbi, en av dem skrikandes att jag var en jävla idiot.
    Ska jag då nästa gång det inträffar daska till tanten med min skötväska? Eller fälla krokben för henne så hon slår på näsan?
    Nej jag håller på ts, stå på dig och låt inte sådana människor få förstöra ditt liv.
    Jag skulle aldrig acceptera att någon slog mitt barn, antingen tar personen kontakt med mig eller med myndigheter om den känner sig orättvist behandlad/traksserad.
    Man tar inte lagen i egna händer!!!
    (observera mina utropstecken :) :) :)

• Fuck you im famous
    Turbo75 skrev 2008-12-22 23:11:31 följande:
    Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:06:30 följande: Hon startar en tråd där ämnet som det handlar om bla varit med i tidningen. Vad trodde hon? Att alla skulle hålla med henne och börja skicka julkort till henne oxå?
    Man kan välja sina ord bättre! Att kränka en annan människas familj är INTE ok. Sen om du tycker synd om tanten, helt ok.
  • Fuck you im famous

Varför anmälde inte tanten detta TIDIGARE, varför vänta i 3 år?

• Iman08

Då får väl "Kerstin" som alla andra medborgare i det här landet polisanmäla att hon blir utsatt för brott. Varför ska hon få använda sig av något som ingen annan får.
    Misshandel är ett brott, hur svårt är det att fatta?
    Eller har "Kerstin" rätt att bryta mot lagen, när ingen annan har det.
    Det är inte mer synd om henne än någon annan som blir traksserad. Eller tycker du att alla som blir trakasserade ska få gå runt och misshandla som hämnd?
    Vilket samhälle vill du leva i då?

• Anonym
    Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:13:07 följande:
    En helt underbar familj som säkerligen har en massa rutiner och är väldigt konsekventa för att få allt och fungera.
    javisst..det är ju därför som mamman inte kan erkänna att hennes barn inte alltid uppför sig korrekt utan ljuger och påstår han bara lekte kurragömma och att det gjorde kvinnan arg..det hjälper ju verkligen inte ett barn med adhd att bli ursäktad då de beter sig fel, de om några behöver ju strikta regler och konsekvenser..fast mamman hinner väl inte med och kanske inte har förmågan heller..
  • Merle

Om det är föräldrarnas fel så är det väl dem man borde slå? Och om man nu förespråkar aga så ska det väl åtminstone gå rätt till, att varje barn får stryk proportioneligt efter vad just den individen ställt till med? Ingen kan väl hävda att det är rätt att slå ett slumpmässigt utvalt barn, som nu i detta fall dessutom bara varit en mycket liten om ens någon del av problemet, för någonting som kollektivet har gjort?

Nä, seriöst, ni som tycker tanten gjorde rätt, skärp er. Finns många människor som uppför sig mycket illa, inte har man rätt att slåss för det. Om man vill ha förändring av lagar och regler finns det vägar att gå, tills dess följer man de som finns och uppför sig.

• Turbo75

Iman08 skrev 2008-12-22 23:14:45 följande:

Oavsett vad som har hänt så får man inte slå ett barn, aga är avskaffat i Sverige för er som inte visste det. Det är en straffbar handling som kan leda till åtal.Vill vi ha någon sorts civil frihetsrörelse för pensionärer eller vad är det fråga om. Vet ni hur många gånger jag har blivit trakasserad av ilskna tanter som tycker att har man barnvagn ska man hålla sig hemma och tränger/knuffar sig förbi, en av dem skrikandes att jag var en jävla idiot.Ska jag då nästa gång det inträffar daska till tanten med min skötväska? Eller fälla krokben för henne så hon slår på näsan?Nej jag håller på ts, stå på dig och låt inte sådana människor få förstöra ditt liv. Jag skulle aldrig acceptera att någon slog mitt barn, antingen tar personen kontakt med mig eller med myndigheter om den känner sig orättvist behandlad/traksserad.Man tar inte lagen i egna händer!!!(observera mina utropstecken :) :) :)
    Ja, det kan leda till åtal. Och se där, det gjorde det oxå.

Ja, du ska daska till tanten med skötväskan. Knuffas man med flit och skriker idiot åt folk ska man tillrättavisas. TILLRÄTTAVISAS, inte göra folk invalida.

Ja, vi ska skydda och ta hand om våra äldre. För att överdriva lite: Ett brutet ben på ett barn läker fort och oftast utan men. Ett brutet ben på en 78-åring kan göra denne sängliggandes för resten av livet.

Bilar är hårda, barn är mjuka men gamla är sköra.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!