• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (mamman)

vi flyttade till Åtvidaberg i juli i år en vecka senare fick min son slagen av tanten,,,,, sedan dess har det nästan dagligen stått något i tidningen om det hela. alltså i 5 månader
    SUCK!

• Anonym ((trolle))
    Svar på #42
    Usch jag misstänkte nästan att han kunde ha det jobbigt i skolan. Barn är inte alltid så snälla mot varandra..... Hemskt nog tror jag en flytt är ett måste, tror inte att ni kommer trivas att vara kvar där. Och i Åtvidaberg kommer nog detta aldrig lägga sig, är nog det största som hänt och händer där på länge.... Finns det möjlighet för er att flytta igen, eller är det jobb och sådant som fått er dit ? Vad har hänt med de andra barnen som var med ? Är det bara er son som får all skit ?
  • Anonym (ARG)

Herregud var står det att jag tycker att det är OK att slå barn?

Alexandra84 skrev 2008-12-22 14:54:17 följande:
    Men vad tusan spelar det för roll? Är det okej att misshandla ett barn bara man inte slår ihjäl det? Du resonerar väl inte så när det gäller ditt barn med hoppas jag?
  • Anonym (sjukt)

Ingen har någonsin rätt att lägga händerna på någon annan människa!

Förstår inte varför tanten inte polissnmälde barnen istället för att ta rätten i sina egna händer?

Förresten, det där om att "polisen står på hennes sida och vägrar ta emot anmälan"

Vad håller det på att bli av Sverige egentligen? Snart tar väl polisen emot mutor också... :S

• Anonym

Det står j facktiskt att hon dömdes så ni hade ju tingsrätten på er sida skit i ortsborna vet själv att många där inte better sig shysst, så jag tycker du ska flytta skit endå i va dom säger om du flyttar fär du fick ju rätt kram

• Anonym (mamman)

Det är tanten själv som ringer tidningen hela tiden och vill vara med..... trodde det skulle lugna ner sig men det blir ju bara värre och värre.....

• Anonym (ARG)

mm, exakt och det var just det som fick mig att tänka att pojken gjort något riktigt allvarligt eftersom TOM polisen vägrar ta emot anmälan .
    Anonym (sjukt) skrev 2008-12-22 14:59:51 följande:

Ingen har någonsin rätt att lägga händerna på någon annan människa!Förstår inte varför tanten inte polissnmälde barnen istället för att ta rätten i sina egna händer?Förresten, det där om att "polisen står på hennes sida och vägrar ta emot anmälan"Vad håller det på att bli av Sverige egentligen? Snart tar väl polisen emot mutor också... :S
  • Anonym

poliserna i åtvidaberg har inget annat för sig utaom att kolla hastighet och ta alkotest

• Anonym (Flytta)

Hur mycket rätt ni än har så är kostnaden för detta ALLDELES för hög. Ni måste flytta för att rädda ert barn helt enkelt. Sedan bryr jag mig inte om vad som skrivs i tidningen, vem som har gjort rätt eller fel, men en sak är säker man slår inte barn. man kan uppfostra eller tillrättavisa ett barn naturligtvis men man slår inte. Han är 9 år inte en lång strulig tonåring som men inte heller får slå men du fattar vad jag menar.

När man flyttar till ett litet samhälle så kan det bli väldigt konstigt. Mina föräldrar flyttade till Göteborg för ca 30 år sedan och jag var 10 år och blev kallad Stockholmaren och blev utstött på alla sätt och vis. Min pappa fick ett toppjobb i gbg och hela familjen höll på att gå under. Att folk som bor i småstäder är så djävla missunsamma och griniga det trodde vi vä aldrig och speciellt inte i Gbg som uppfattas som en väldigt trevlig stad. Vi hade väl otur helt enkelt. Men min pappa sa upp sig från jobbet och vi flyttade tillbaka till stockholm för att rädda vår psykiska hälsa.

FLYTTA !

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!