• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:18:52 följande:

Anonym skrev 2008-12-22 22:15:14 följande:
    Som du kanske läst av Sandras inlägg (johansson79) så gör ju polisen inte mycket. Och när ett gäng ungar busar är det helt omöjligt att peka ut nån och ungarna tycker det blir mer spännande istället.Sandra ska nog vara glad att hon inte bodde i Rödeby. Där skjuter man busungar.
    okej! det låter ju också friskt att skjuta barn??
    ÄR det du som det då eller?
  • Turbo75

JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:16:28 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:12:29 följande:
    Det kvittar väl hur hårt slaget var, MAN SLÅR INTE ETT BARN! VAD ÄR DET FOLK INTE FATTAR??OAVSETT VAD ETT BARN GÖR SÅ SLÅR MAN DET INTE!
    Okej, fröken med CAPS-LOCK, sluta säg vad man inte ska göra. Kom med konkreta förslag istället på vad man Kerstin skulle gjort i detta fallet.
  • Anonym (anonym..)
    Svar på #114
    En dam på 78år kan inte slå så hårt precis haha så jag tror inte det gjorde så jävla ont.
    Han får skylla sig själv varför ska man hålla på med en gammling för????
    Mamman borde uppfostra sina barn bättre..
    Att damen inte gjort anmäla är väl för att hon inte har orkat hålla på vad hjälper det????
    Inget du ser ju det hära inget hjälper och inte häller har ungen slutat jag tror nog han hålet på fortfarande!
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:20:22 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:18:52 följande:
    okej! det låter ju också friskt att skjuta barn??ÄR det du som det då eller?
    Hur faan fick du mitt inlägg till att det är okej att skjuta barn.

Och kan inte alla bara sluta vara anonyma. Fegisar.
  • Zezana

Finner inga ord, det är aldrig okej att slå ett barn.. Vore jag er så skulle flyttbilen inställa sig väldigt snabbt..

• AmandaaElisabeth

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:23:34 följande:

JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:16:28 följande:
    Okej, fröken med CAPS-LOCK, sluta säg vad man inte ska göra. Kom med konkreta förslag istället på vad man Kerstin skulle gjort i detta fallet.
    Hon skulle gått till sonens mamma direkt, vad i helvete ger tanten rätten att slå ett barn????
    hon skulle anmält för TRE år sen och gjort något åt saken då istället för att ett barn ska bli slaget.
    man ska inte håla med dom gamla jämt!"
    man msåte tydligen skriva med caps-lock i den här tråden!
  • Jennywise

TS- Jag tycker absolut inte att tantens handlande var rätt på något sätt, men att din son bara skulle ha lekt kurragömma i trappen och fått en helt oprovocerad smäll låter ju rätt otroligt. jag antar att det är hans version till dig av vad som hände..?

det måste du väl förstå att han varit med och retat damen, det ger henne ingen rätt att slå, men att hävda att din son är helt oskyldig och inte gjort ett skvatt för att förtjäna detta låter otroligt naivt.

• Finkelkeso

är man nyinflyttad har man kanske ingen koll på vad det är för människor som bor i trappen. är man vuxen får man polisanmäla / ta kontakt med föräldrarna inte ta lagen i egna händer. det hade säkerligen blivit en annorlunda historia av det hela om det var Hasse 45år som hade slagit barnet med ett paraply

• Turbo75

fem i familjen skrev 2008-12-22 22:19:55 följande:

Förövaren slog barnet så att barnet han fick bulor och ont i rygg och ben. Men även om han inte hade fått några men så är det _ALDRIG_NÅNSIN_ okej att misshandla ett barn!Och jag lovar att jag INTE tycker det är okej att vara elak mot gamlingar.Tror inte någon vettig människa tycker det.Däremot tycker jag att det är helt skruvat att det pågått trakasserier mot en person i tre år utan att en enda människa ingripit (på ett normalt sätt). DET är skrämmande.Men det ursäktar inte förövarens gärning! och min empati för just henne är för min del försvunnen efter detta.
    Sandra säger att barnet fick bulor, blåmärken och ont i rygg och ben.
    Kerstin säger att hon tillrättavisade EN gång med käppen. Har hon nån slags Sagan om Ringen-käpp som hon lånat av Saruman eller för att lyckas ge grabben alla dom skadorna.

Det har inte pågått trakasserier mot EN person. Hle atrapphusets gamlingar har trakasserats. Fan, läser ni bara Sandras story?
  • Anonym

Anonym (anonym..) skrev 2008-12-22 22:23:42 följande:

Svar på #114En dam på 78år kan inte slå så hårt precis haha så jag tror inte det gjorde så jävla ont.Han får skylla sig själv varför ska man hålla på med en gammling för????Mamman borde uppfostra sina barn bättre..Att damen inte gjort anmäla är väl för att hon inte har orkat hålla på vad hjälper det????Inget du ser ju det hära inget hjälper och inte häller har ungen slutat jag tror nog han hålet på fortfarande!
    Men bara för hon är gammal så ska hon inte få nån jävla hyllning för hon slog ett barn, man slår inte någon hur gammal man än är!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!