• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Turbo75

Anonym skrev 2008-12-22 22:19:20 följande:

Anonym (anonym..) skrev 2008-12-22 22:17:45 följande:
    Då kanske tanten skulle anmäkt TRE år tidigare!när allt började!
    Som sagt, polisen verkar ju inte bry sig. Hon kanske har anmält, vad vet vi.
  • johansson79

min son hade bara varit ute ca 20 min när han kom hem slagen! vad skulle han ha hunnit gjort på den tiden menar du, så han förtjänar tre slag med en käpp???????????????????

• AmandaaElisabeth

Zezana skrev 2008-12-22 22:25:35 följande:

Finner inga ord, det är aldrig okej att slå ett barn.. Vore jag er så skulle flyttbilen inställa sig väldigt snabbt..
    Det är aldrig okej att slå någon.
    BORT med all våld i världen :/
  • Turbo75

JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:25:50 följande:

Turbo75 skrev 2008-12-22 22:23:34 följande:
    Hon skulle gått till sonens mamma direkt, vad i helvete ger tanten rätten att slå ett barn????hon skulle anmält för TRE år sen och gjort något åt saken då istället för att ett barn ska bli slaget.man ska inte håla med dom gamla jämt!"man msåte tydligen skriva med caps-lock i den här tråden!
    Okej, så Kerstin 78år med reumatism och som stödjer sig med en käpp ska alltså knata runt i hela trapphuset till varje förälder.

Och hur ska Kerstin veta vems förälder som är vems? Speciellt till barn som bara bott där en vecka.
  • fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:23:34 följande:
    JohansAmandaa skrev 2008-12-22 22:16:28 följande: Okej, fröken med CAPS-LOCK, sluta säg vad man inte ska göra. Kom med konkreta förslag istället på vad man Kerstin skulle gjort i detta fallet.
    Jag hade gjort såhär om tanten berättat detta för mig:
    Eftersom trakasserierna hållt på ofta och länge så hade jag hört mig för i grannskapet om någon kännde igen barnen,det är det alltid någon som gör.
    När jag visste vilka det var hade jag gått hem till föräldrarna och talat om detta.
    Hade då alla föräldrar struntat i detta och låtit sina barn fortsätta jäklas så hade jag sagt till barnen själv.

Jag är en sånn människa som säger till direkt när jag ser orättvisor, fått ingripa många gånger då jag sett att barn och även gamlingar (jobbar på äldreboende)varit elaka mot andra.
    DET är civilkurage.

JAG ÄR HELT EMOT VÅLD, speciellt mot barn.
  • Turbo75

johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande:

min son hade bara varit ute ca 20 min när han kom hem slagen! vad skulle han ha hunnit gjort på den tiden menar du, så han förtjänar tre slag med en käpp???????????????????
    Men du som har 6 ungar borde väl veta vad dom hinner med på 20min. Mina 2 små barn hinner riva hela lägenheten på 5min utan uppsyn. Våga veta vad dom hinner med på 20min.

Men fortsätt tro du att din son "bara" lekt kurragömma i trappen. För det var väl så han sa? *himlar med ögonen*
  • Jennywise
    johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande:
    skrev jag att han förtjänade tre slag med en käpp? nej, jag markerade tydligt att det inte är okej att slå under några omständigheter.

men din defensiva ton och dina många utropstecken talar ju sitt tydliga språk; du är förmodligen fullt medveten om att din son gjort något mot tanten, men vill inte erkänna det för dej själv.

på tjugo min hinner man nog göra en hel del spännande saker för övrigt.
  • fem i familjen
    Turbo75 skrev 2008-12-22 22:36:02 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-22 22:30:41 följande: Men du som har 6 ungar borde väl veta vad dom hinner med på 20min. Mina 2 små barn hinner riva hela lägenheten på 5min utan uppsyn. Våga veta vad dom hinner med på 20min.Men fortsätt tro du att din son "bara" lekt kurragömma i trappen. För det var väl så han sa? *himlar med ögonen*
    Det spelar ingen roll om barnet hade hällt tre liter sylt i tantens brevlåda,klottrat ner hela trappen med spritpenna, illvrålat i en timme osv osv,
    Det finns verkligen ingen ursäkt för att misshandla ett barn. Det bara är så.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!