• Jen ny

Trådträff Mars 09

Vildkorn skrev 2009-01-04 15:31:10 följande:
    Kan trösta er med att den inte är så mkt att ha. Så slipper ni gråta för det.
    Fast är man där en bra dag kan man ju fynda ganska bra. Ytterkläder och så.
  • Jen ny
    Såphia skrev 2009-01-04 13:43:01 följande:
    Sophia: 1 spjälisJen ny: 1 spjälisHehe: 1 spjälisLycklig: 1 spjälishedebris: 1 spjälsänghögbergarna: 1 spjälsäng Nu är vi sex pers som bokat spjälsängar, borde vara fler? Vi var väl tolv mammor totalt och några som bodde i Sthlm. Hjälp mig, vem ska mer ha spjälsäng? Jag har lovat att återkomma till fridhem med i vilket rum spjälsängarna ska stå.
    Vadå? Vet de att jag är med er och har inte jag min spjälsäng nu då?

Tråkigt stt de har så "några" men jag vet inte hur Lilly ska sova annars. kan ju inte packa med en madrass precis?
    fast det kanske finns där också?

Buggan är det ju inte riktigt liggläge på så jag vet inte hur skön den är att sova en hel natt i?
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-01-04 22:21:41 följande:
    Jo jag har förstått det. Men S o F ville ha klarhet i vilka som bokat, för att det inte stämde i antal.Eller det var så jag tolkade det iaf.
    Okej, jag tolkade det som att i skulle bestämma vilka som skulle ha och att de nu står helt neutralt och har "avbokat" de som fick sängarna och väntar på att vi ska bestämma det.

Egentligen spelar det ju ingen roll men var mest nyfiken på om jag nu inte är "garanterad" spjälsängen som jag var innan. Så man kan planera lite alternativ i sådant fall om någon här vill ha den mer än mig.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-01-04 22:56:10 följande:
    Jo det var väl följdfrågan...vilka klarar sig verkligen inte utan?
    Jag vill inte komma här och säga att jag behöve en spjälsäng mer än någon annan.
    Jag valde spjälsäng och behöver då den precis som alla andra som valt spjälsäng.

Jag har en välldigt rörlig tjej och hon kommer ju garanterat att springa runt även i mars så en madrass vet jag inte ens om hon kommer ligga still på. (fast vem kommer det?)
    Vagnen jag ska ta med mig har inte plant liggläge och en vanlig säng ramlar hon deffenitivt ner från precis som hemma. Hon ligger vekligen inte stilla när hon sover...

Men alla kommer ju ha olika anledningar så just nu funderar jag på hur jag ska få med mig resesängen. Fundersam
  • Jen ny
    Hedebris skrev 2009-01-05 10:14:02 följande:
    jag får inte in resesäng under vagnen... men i värsta fall har jag ju björn med mig som kan bära den :P
    Ja, precis. ha ha ha.
    Vildkorn skrev 2009-01-05 10:08:25 följande:
    Ja men det är inget konstigt. Du behöver en säng till Lilly... så är det ju bara.Inget du behöver förklara närmare.
    Nej, kanske inte men egentligen känns det som att alla vill ha en säng och det blir ju välldigt orättvist om någon blir utan.
    Fast vi får lösa det tillsammans.
  • Jen ny

Fast ska man köra med lottning så kan ju lika gärna de som fick sängarna från början ta dem... Onödigt tycker jag.

• Jen ny

Den resesängen vi har är sjukt hård och liksom ingen madrass som ingår. Tror inte någon av våra barn vill sova i den. Jag brukar alltid lägga i en extra madrass annars sover ingen gott i den. Det blir ju också krångligt.

• Jen ny
    Såphia skrev 2009-01-05 18:47:28 följande:
    Ja, då skriver jag till Fridhem att de ska sätta in säng på mitt rum, Kicko, Lyckligs och Hedebris rum. Den femte sängen kan de sätta in på Jen nys rum? Eller ska vi sätta "kickos" spjälsäng direkt i ett rum för en-nattssovare? Eftersom hon har en resesäng? Ennattarna, vem behöver spjälsäng av er? Bara Jen ny och Högbergarna? Då är det väl fixat i så fall. Jag tar en spjälis, Hedebris en, Lycklig en, Kicko sin resesäng, Höbergarna och Jen ny vars en. Är det rätt så?
    Ja, om jag får en spjälsäng skulle det underlätta en hel del så det låter som en bra deal.
    Blir ingen utan då alltså?
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-01-05 19:52:10 följande:
    Inte Ellen heller va?
    Du kan bara inte låta bli?
  • Jen ny
    Kicko skrev 2009-01-05 21:16:41 följande:
    Min är också jättehård men J sover gått i den i alla fall. ska vi någon stans så man tar bil så brukar vi ha med en extra madrass men annars har jag inte det. J sov i den utan problem i 2 veckor i Tunisien och vi hade inget extra till honom då.
    vad skönt. Lilly vill inte sova utan och Noah detsamma när han var mindre. kanske är de lite bortskämda?
Svar på tråden Trådträff Mars 09