• Jen ny

Trådträff Mars 09

Vildkorn skrev 2009-03-26 21:58:29 följande:
    Visste väl att du skulle gilla den kommentaren. *fniss*
    Hur visste du det?

Nej, men jag är rätt pratglad och kanske rätt högljud av mig tillslut så ni hinner nog tröttna på mig. Inte brukar jag vara nervös när jag väl är på plats heller.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-26 22:06:17 följande:
    Det är lugnt... vi säger till dig om vi tröttnar.
    Bra det. Ha ha.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-26 22:18:23 följande:
    Om inte annat så gör de som jobbar där det vid 23 då tysken kommer.
    Ja, just ja!
  • Jen ny

Åh, jag får värsta resfebern när jag läser här inne. Tänk att ni åker idag.
    Och Camilla, vi ses på tåget.
    Shit, nu blir jag nervös. HUR ska jag klara av att åka tåg?

• Jen ny
    Camellis skrev 2009-03-27 14:56:41 följande:
    Åh jag har haft sånt bekymmer, för jag tycker att jag ska hjälpa dig på tåget med vagn och så, men var ska jag göra av Ellen?? Vår vagn kommer ju förmodligen vara ihopvikt och undanstoppad liksom. Har du N eller nån med dig som hjälper dig på tåget? Får se var mina kompisar är, de ska nog sitta i en annan vagn och dricka vin, men de kanske kan ta hand om Ellen en liten stund medan jag hjälper dig på. *funderar*
    Nej, tänk inte på mig. N får gott och väl hjälpa mig, men jag har hemska tankar om att Noah blir kvar på perongen (Heter det så?) när tåget råkar åka innan N hinner av. Haha, jag tänker knäppa tankar.
    Fast det kommer nog inte hända hoppas vi.

Känns som jag är fast här, vet inte ens var jag ska börja, inte har jag handlat heller och ryggont har jag med. Struntar nog i att handla så köper jag allt där. Haha
    Massa traderasaker att packa och en nyrökt pepparlax att äta. (Det sista känns dock inte sååå jobbigt! )
  • Jen ny

Lilly hänger på Ellen och käkar mellan 11-11:30. Jag brukar också vara rätt hungrig då.. Sorry för mina inlägg, läser ikapp lite.

• Jen ny
    Camellis skrev 2009-03-27 19:59:19 följande:
    Jamen, sms:a mig ifall N inte kan hjälpa dig på tåget av någon anledning, så försöker vi lösa det. Ni får se till att Noah också kliver på tåget så är han med ifall N segar sig. Låter skitjobbigt att äta rökt pepparlax... *avis* Själv har jag börjat tjuväta på mitt färdgodis. Ajabaja på mig. Åh ska du tona håret, Vildkorn? Jag tänkte strunta i att färga håret när klockan var så här mycket innan ungarna var nattade och klara. Men nu kände jag mig lat... Kanske färgar ändå då. Har iofs inte packat färdigt än, så jag borde nog göra det först av allt. Men nu är det ju kväll och jag vill bara sitta och soffan och glo och äta godis!
    JA, blir det katastrof så här du från mig.

Åh, jag skulle verkligen behöva färga mitt hår! Men det hinns in't mé!
    Har skapligt ful färg och utväxt nu. Men men, det får ni leva med.

NEJ jag måste ju ha något att käka på tåget. Godis och Lilly måste ha frukt. Tusan, måste jag handla ändpå. Hmf!
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-27 20:02:15 följande:
    Annars kan jag hjälpa dig med laxen i morgon om du vill.
    Tror inte det kommer vara så mycket kvar då.
  • Jen ny
    Camellis skrev 2009-03-27 20:02:18 följande:
    Bra bra! Då tar vi en liten matpaus i shoppingen. Jag ska försöka att inte vara så dumsnål som jag brukar vara, så att jag kan ta en paus utan att det gör nåt.
    Ja, sedan kommer Lilly vilja sova så då kan jag shoppa gärnet innan 13.
    Hi hi, med ögonen iaf...

Jag är 86:a men det såg jag att någon skrivit.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-27 20:04:23 följande:
    Jag är liksom tvungen... det börjar se lite lagom suggigt ut. Och eftersom håret är på utväxt så kan jag iaf anstänga mig att fräscha upp färgen lite. Jag går och sneglar på ölen här hemma. Kommer sluta med att jag är bakis i morgon och ändå måste hänga på låset till systemet.
    Haha, du är för rolig.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-27 20:07:31 följande:
    Ja här har vi koll på varandra.
    Ja, önskar jag hade samma koll som dig. Fast jag visste att det var du som informerat, vem annars?
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-27 20:16:04 följande:
    Fast där har du fel.. för det var Linda
    HAha, vilken koll jag har. Får skylla på resfeber. Vilken koll linda har då, kanske bara jag som inte har koll vilket år ni är födda? Fast det intalar jag mig själv att jag inte behöver veta.
    Ska käka lite fisk nu så kanske jag blir lite smartare.Har varit och handlat nu iaf, duktigt.
  • Jen ny

Jag har packat en massa traderapaket och blev precis klar. Upptäckte ett hål?! på en byxa som jag verkligen inte sett tidigare. {#lang_emotions_embarassed} Får så dåligt samvete för sådant...

IIIH, det pirrar en massa i min mage. Kul kul ska det bli.

Frågar en sista gång, visst behövde man sängkläder till spjälsängen?

Ska packa snart. hi hi.
    Lilly har dessutom sovit som en stock sedan hon somnat, utan att vakna. JA! Hon har dessutom klarat eftermiddagen utan smärtstillande, men nu till natten fick hon ändå, när hon ska ligga ner och allt...

Ses i morgon. Sjukt det känns att säga det. Jag förstår inte riktigt än, är nog lite småseg.

• Jen ny
    Brooks skrev 2009-03-27 22:33:45 följande:
    Okej, då ska det packas med. Har ingen ro i kroppen att börja packa. Ha ha. Sitter här och dricker cola.

Måste berätta en rolig sak. N kokade potatis till fisken idag och bad mig hälla ut vattnet när jag kom hem. Gissa vad han gjort? BRÄNT potatisen. Ha ha ha vad jag skrattde! Hur lyckas man med det?
    Han kände nog sig en aning misslyckad själv... Hi hi!
  • Jen ny

Haha, en bred/stor karstrull med för lite potatis=för lite vatten. Allt hann koka bort. *Fniss*

• Jen ny

Tack allihopa för en otroligt trevlig helg! Ja, lördag-söndag för mig då.

Gick bra att åka tåg hem, förutom en riktigt grinig tant som sa "Guuud vad det är synd om dig då" till mig så gick det som sagt bra.
    Tanten var tvungen att flytta sina väskor hon hade lagt längst med hela trappen ner från tåget. Jag var tvungen att gå tillbaka och ställa min barnvagn i en annan vagn. Vi hjälpte henne självklart men hon var enligt henne själv handikappad, och det var ju nog så jobbigt att bara åka tåg.
    Vad skulle jag göra? {#lang_emotions_tongue_out}

Haha, vilken tur att jackan är tvättad nu Vildkorn. Vet inte vad det är med henne. Hon kan knappt sova, hon vill bara att jag ska sitta och gulla med henne medans hon sover? {#lang_emotions_undecided}

N har över 40 graders feber ( ) och Noah börjar få feber så jag fick tvinga i honom medicin så han kunde sova nyss, stackarn. KÄnns som det varit kaos sedan jag kom hem till ett hem som liknade en jordbävning och två mycket gnälliga barn.
    Jippie! Måste nog gå och sova snart, är helt slut.
    Som moset på var jag nyss tvungen att cykla genom stan och köpa tamponger, alla var slut och jag blöder som tusan. Haha, min tur allt sammans.

Hoppas ni hade lika trevligt som mig iaf! OCh att resan hem gick braaaaa.

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-29 22:34:33 följande:
    Tjena! Nu är jag också hemma. Noah somnade på tåget och sov mellan 18 och 21. Sen var det full rulle... Han nannade ju inte middag på dagen så det var hans middagslur. Nu bara skriker han och vill INTE sova. Tror det är magen, han har ju inte bajjat sen i torsdags.... Det var jättenice att träffas. Skönt att ni fått vila lite vildkorn! Vad skönt att alla resor verkat gå någorlunda bra.
    Skönt att vara hemma.
    Sydn dock att Noah är pigg.

Någon som tänker lägga ut lite bilder snart? Min kamera (som nu alla vet va? ) är ju trasig så det blev kanske 2 kort för mig...
  • Jen ny
    Vildkorn: Haha, oj nu känns det helt plötsligt mysko att skriva fl-namnen istället!?
    Jo, självklart har det varit mycket för alla trådbebisar nu i helgen. Det kanske blir bättre snart.

Lilly lade också världens lass här när hon åt middag.
    Hoppas Noah får bajsa snart också, han verkar ofta vara hård i magen hedebris.
    Och stackars lilla Enya som bajsat sig röd i stjärten. Som du säger kanske hon fått i sig något icke ok.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig, vill dock inte då N svettat ner hela sängen. He he, tackar vet jag hotellsängar. (Ja, för det var det ju).
  • Jen ny

Jaaaaa, ska hålla utkik! Men inte just nu. ZZZZZZZZZZ

Hedebris skrev 2009-03-29 23:09:51 följande:
    usch ja, nu måste jag sova. ska jobba 9 timmar imorgon. lägger in bilderna imorgon. Men håll utkik på björns blogg www.mrbamse.se känner jag honom rätt sitter han uppe tills iaf något ligger uppe :D
Svar på tråden Trådträff Mars 09