• Jen ny

Trådträff Mars 09

Såphia skrev 2009-01-01 16:35:49 följande:
    Tittar man på enkelrummen på deras hemsida så får man antingen ett rum med fönster, men utan toa/dusch, eller ett utan fönster men med toa/dusch. Känns hemskt instängt med så små rum utan fönster.. Blev inte så sugen längre. Om jag nu inte kan dela dubbelrum båda dygnen så blir det nog boendet hos vännerna för mig.
    Fast det gör inte mig så mycket att inte ha toa på rummet. Jag använder den inte så ofta ändå.
    Ha ha. Så jag tog hellre fönster faktiskt.
    Fast vem vet, det kanske finns rum med fönster OCH toalett?

Man delar ju bara toa med de närliggande rummen så det är helt ok för mig.

Hur har ni andra gjort, med eller utan toa? *nyfiken*
  • Jen ny

Egentligen skulle man säga till att man vill komma så nära era rum om möjligt. kanske vi slipper dela toalett med någon annan än oss själva?
    Fast de kanske har olika strl på rummen på olika plan?

• Jen ny
    helhed skrev 2009-01-01 16:42:15 följande:
    Där fick jag svar. Att få rum nära och dela toa vore ju toppen! Speciellt om man ska kolla varandras barn.
    Självklart hjälps vi åt.
    Alla barn kommer ju leka för fullt så det blir nog inga problem att springa ifrån en snabbis då och då.
  • Jen ny
    helhed skrev 2009-01-01 17:40:41 följande:
    Jag fick detta svar från Fridhemsplan. Visserligen skrev jag något luddigt om att vi är flera mammor med barn som har tänkt att sova på vandrarhemmet och att det vore bra att få rum nära varandra, så jag vet inte om de vet exakt vilka som det gäller. Men det låter ju bra att de ska försöka i alla fall Hej Helen,   Det går bra att få spjälsäng kostnadsfritt på rummet. Jag noterar att ni är i sällskap och vill ha rum n är varandra, så vi gör vad vi kan när vi fördelar rummen natten innan.   Välkommen och god fortsättning på det nya året.   Med vänliga hälsningar, Annelie Åström   STF FridhemsplanTel: 08-6538800 / Fax: 08-6538920S:t Eriksgatan 20 / 112 39 Stockholmwww.fridhemsplan.se  
    Jättebra!
  • Jen ny
    Såphia skrev 2009-01-01 18:38:19 följande:
    Weeeeeeeeiiiiiiiiiii, nu har jag också bokat rum på Fridhem!!! Skrev att jag ville bo i er närhet. Åh, så kul och en flaska vin kan man väl smuggla in på ert fyramannarum Kicko och Lycklig? (säger lagens långa arm )Frågade maken om vad han tyckte jag skulle göra. Bo hos vännerna en bit bort eller bo med er på vandrarhemmet. Lätt val sa han. Klart du ska kosta på dig de extra hundralapparna och bo med dina vänner. Snabbt som ögat bokade jag!!! Åh, så kul det ska bli!
    Vad roligt!
  • Jen ny
    Såphia skrev 2009-01-01 18:43:25 följande:
    Ja, eller hur! Känns som man ska på lägerskola!!
    Ja, jättespännande och jättemysigt ju!
  • Jen ny
    Camellis skrev 2009-01-01 19:26:39 följande:
    Toppen! Fast undrar om de kommer att fatta vilka som hör till sällskapet? Måste nog maila och berätta att jag också hör dig, jag som inte har spjälsäng.
    Tror du de får in mycket bokninga nu mellan den 27-29:e mars då? Du tor inte de anar? Massa bokningar ungefär samtidigt till just det datumet?
  • Jen ny
    Camellis skrev 2009-01-01 19:29:08 följande:
    Kul! Bra make du har! Min sambo verkade nästan lite besviken när jag berättade att vi skulle bo på vandrarhem. Han tyckte att vi skulle bo på hotell. Han verkar tro att det är värsta sunkigaste stället. Ja, lite vin måste vi väl kunna smuggla in. Vi får väl dricka ur temuggar och låtsas att vi tar oss en varm kopp innan sänggåendet eller nåt.
    Jag visade N där vi skulle bo och han tyckte det såg jättefint ut. ser itne alls ut som ett vandrarhem tycker jag.
  • Jen ny
    Såphia skrev 2009-01-01 19:42:01 följande:
    Nej, tänker jag på vandrarhem så tänker jag automatiskt på våningssängar och sovsalar. Eller som tåget (i Sthlm väl?) eller båten. Trångt och sunkigt. Detta var helt klart fint. Fina sängar, fin matsal och kök. Härlig frukostbuffé. Tusen spänn för två nätter inkl frukost samt i enkelrum. Helt klart värt de extra slantarna!
    Ja, det verkar lite för bra för att vara sant nästan.
    Är det bra där så har jag mitt framtida boende i stockholm för all framtid.
    Ja, om man inte ska lyxa till det lite extra då.
  • Jen ny
    Camellis skrev 2009-01-01 19:48:17 följande:
    Ja, jag får visa honom hemsidan så att han fattar att det är helt okej, det här med. Samtidigt måste jag ju säga att det känns lite roligt att han tycker att jag ska lyxa till det, för han är så himla sparsam annars.
    Åh, han tycker att du förtjänar det. Så sött!
Svar på tråden Trådträff Mars 09