• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • sthlmfilur
    Kicko skrev 2009-03-17 14:42:43 följande:
    Klart du kan lämna besked samma dag ang matmängden. Usch vad jobbigt. Koppla till det kan jag hjälpa dig med om du vill. bara du meddelar dropptakt så blir det inget problem.
    dropptakten står på pappret, så det skulle inte vara några problem för det går ju in på 3 timmar..
    och maten så äter jag väldigt lite som att jag gjorde en gastric bypas operation för ca 2 år sen.. men emiliya kan äte lite om hon är vaken och imran nej han äter inget=)
  • Kicko

det är 17 vuxna + Moa och Julia
    5,5 kg eller?

tortillabröd stora eller små och hur många??? och tubs då och allt övrigt???

sthlmfilur skrev 2009-03-17 21:24:34 följande:
    dropptakten står på pappret, så det skulle inte vara några problem för det går ju in på 3 timmar..och maten så äter jag väldigt lite som att jag gjorde en gastric bypas operation för ca 2 år sen.. men emiliya kan äte lite om hon är vaken och imran nej han äter inget=)
    Vill du så hjälps vi åt med det så du inte känner att du behöver åka hem för att få ditt dropp om du vill. vad är det du får?
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko

1l gräddfil
    6-7 paket tortilliabröd
    5,5 kgköttfärs
    avsett för 5,5 kg santamarias kryddmix
    1 kg ost
    2 tacosås-medium
    champinjon
    3 lök
    12 tomat
    1 st sallad
    1 tzatsiki
    2 burkar majs
    4 Röd/gul paprika
    1 Mildaculiness
    3 gurka
    2 Taco tubs.
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek)

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Hedebris

det blir ca 310 gram per person. låter rimligt. så behöver man inte skämmas om man tar 2 ggr ;)

vi brukar ha små bröd, då får man ju 8st i paketet. sen äter man väll 1-3 per person beroende på hur hungrig man är.

• Vildkorn
    Hedebris skrev 2009-03-17 22:21:35 följande:
    det blir ca 310 gram per person. låter rimligt. så behöver man inte skämmas om man tar 2 ggr ;)vi brukar ha små bröd, då får man ju 8st i paketet. sen äter man väll 1-3 per person beroende på hur hungrig man är.
    Och jag brukar ha storlek medium och äter oftast 2 stycken proppfulla såna.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-17 22:42:05 följande:
    Och jag brukar ha storlek medium och äter oftast 2 stycken proppfulla såna.
    Det är så olika för mig, ibland finns det inget stop medans jag ibland bara kan äta en eller två stora.
    Men jag tycker nog de små är bättre nu då det finns fler i de och jag har ungefär lika mycket fyllning i de tror jag? Ha ha. Blir bara med över när man viker för mig.
  • Vildkorn
    Jen ny skrev 2009-03-17 22:43:46 följande:
    Det är så olika för mig, ibland finns det inget stop medans jag ibland bara kan äta en eller två stora.Men jag tycker nog de små är bättre nu då det finns fler i de och jag har ungefär lika mycket fyllning i de tror jag? Ha ha. Blir bara med över när man viker för mig.
    Mig spelar det ingen roll alls vilka vi väljer att ha. De smakar ju likadant allihop.

Nu ska jag sova. Är så trött att jag höll på att hälla mjölk i Enyas nattvälling. Det hade kunnat bli ehh... intressant.
    Natti natt
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-17 23:00:46 följande:
    Mig spelar det ingen roll alls vilka vi väljer att ha. De smakar ju likadant allihop. Nu ska jag sova. Är så trött att jag höll på att hälla mjölk i Enyas nattvälling. Det hade kunnat bli ehh... intressant. Natti natt
    Nej, precis.

Oj, bäst du går till sängs nu då. God natt!
  • Evve81

Blir nog bra med den mängden köttfärs

Jen ny: Ska jag vara ärlig skulle jag njuta lite om Agaton fortsätter sova på fm istället för efter lunch. Undrar just hur de skulle lösa det på dagis Men är det full rulle på fm sover han kanske efter lunch!

• sthlmfilur
    Kicko skrev 2009-03-17 22:19:12 följande:
    det är 17 vuxna + Moa och Julia 5,5 kg eller? tortillabröd stora eller små och hur många??? och tubs då och allt övrigt???

Vill du så hjälps vi åt med det så du inte känner att du behöver åka hem för att få ditt dropp om du vill. vad är det du får?
    jag kommer inte ihåg vad det heter.. det har precis ändrat men det är för att jag har problem med vätskan jag dricker för lite
Svar på tråden Trådträff Mars 09