• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Kicko
    sthlmfilur skrev 2009-03-17 08:29:22 följande:
    jag vill vara med och äta.. men jag har ett problem att jag använder dropp pga näringsvärdet sjunker på mig och vätskan till njuren inte funkar och min kanyl sitter i höger arm så kan inte koppla den själv så är vrdena dåliga på morgonen kan jag inte vara med och är de bra så kan jag vara med.. så jag kan inte svara förrän samma dag
    Klart du kan lämna besked samma dag ang matmängden. Usch vad jobbigt. Koppla till det kan jag hjälpa dig med om du vill. bara du meddelar dropptakt så blir det inget problem.

Evve81 skrev 2009-03-17 06:29:31 följande:
    Jag hade uppfattat det precis som ni skrivit att vi skulle göra nåt efter lunch allihopa. Fast det kan ju hända att våra barn inte alls sover/äter samma tid..... Agaton sover ju oftast vid 10 och kanske en gång till sedan brukar han äta middag vid 16-16.30 och kl 18 är det dax för välling och godnatt så jag HOPPAS han somnat när vi ska äta middag Kom på en sak hur tror ni vandrarhemmet har med matstolar?? Är det någa som har en sån där stol på bord för det har inte vi. Eller måste man ragga reda på en?
    Jag har bett min väninna kolla upp hur det är med barnstolar där
    Något mer vi vill veta???
    Jen ny skrev 2009-03-16 22:53:07 följande:
    Jo, fast sover inte era barn? De kan ju sova i vagnen självklart men Lilly sover fram till 14-14:30 iaf. Så HON kan inte leka innan dess.
    Jonahtna sover i vagnen och sover också till ca 14.30 men under tiden kan vi ta oss dit vi ska

då ska vi bara räkna ut mängderna till inköpslistan
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko

Blir detta rätt?

1l gräddfil
    6-7 paket tortilliabröd
    6,5 kgköttfärs
    avsett för 6,5 kg santamarias kryddmix
    1 kg ost
    2 tacosås-medium
    champinjon
    3 lök
    12 tomat
    1 st sallad
    1 tzatsiki
    2 burkar majs
    4 Röd/gul paprika
    1 Mildaculiness
    3 gurka
    2 Taco tubs.
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek)

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Evve81
    Såphia skrev 2009-03-17 16:01:25 följande:
    Behövs 6,5 kg färs? 17 vuxna på nästan 7 kg? Kanske bara är jag som tycker det känns sjukt mycket?
    Låter mycket tycker jag med. Är det några barn som ska ha????
  • Vildkorn
    Evve81 skrev 2009-03-17 16:47:43 följande:
    Låter mycket tycker jag med. Är det några barn som ska ha????
    Jag tror att Enya kanske vill ha lite köttfärs och grönsaker att äta/pilla med. Hon är ju ingen sån där som somnar tidigt. Dock sover hon länge på morgonen.

Kom på en annan sak när jag kollade i kalendern. Söndagen där går vi över till sommartid. Så då kanske era väldigt morgonpigga små är uppe i "normal" tid ändå.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Hedebris

julia kommer äta. hon äter inte taccobröd utan bara köttfärs och grönsaker. hon brukar äta mer än jag, så hon ska nog räknas som en vuxen. Speciellt om det är tacos

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-17 17:53:15 följande:
    julia kommer äta. hon äter inte taccobröd utan bara köttfärs och grönsaker. hon brukar äta mer än jag, så hon ska nog räknas som en vuxen. Speciellt om det är tacos
    Mer än 500 gram?

Jag vet inte alls egentligen hur mycket ni äter men det låter lite mycket. jag behöver inte alls mycket köttfärs på mina tacos. Då får man ju inte plats med något annat på ju!

Angående sovtider så antog jag att de flesta sover efter lunch då båda mina barn gjort det och alla på Noahs förskola. Fast det är ju inte alls självklart bara för det. Dumt av mig...
    Struntsamma, vi hoppas på bra väder helt enkelt. Snart åker vi.

Weeee.

Vilken vagn satt ni i nu igen, Camellis?
Svar på tråden Trådträff Mars 09