• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Vildkorn
    Kicko skrev 2009-03-18 22:04:23 följande:
    Blir detta rätt? 1l gräddfil 40:-6-7 paket tortilliabröd 120:-5 kg köttfärs 300:-avsett för 5 kg santamarias kryddmix 100:-1 kg ost 60:-2 tacosås-medium 40:-champinjon 20:-3 lök 20:-8 tomat 40:-1 st sallad 20:-1 tzatsiki  30:-2 burkar majs 10:-4 Röd/gul paprika 30:-1 Mildaculiness 15:-3 gurka 20:-2 Taco tubs. 40:-guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek 100:-50 kr/ vuxen 25 för större barn  låter det bra?
    Det låter jättebra.
    Tycker att vi bestämmer de summorna nu så slipper vi älta det mer.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Hedebris

hehe.. jag som handlar på ica maxi tycker att ni tagit i med priserna Men bättre att sätta in för mycket än för lite :) Så kan vi ju se om det är helt åt helvete så kan vi ju dela på resterna av pengarna. Stockholm är dyrt!!!!

tänker tillbaka när jag var där sist. En margaritapizza. OST OCH TOMAT! 80kr!!
    Här kostar en sådan 25-35kr....

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-18 22:53:23 följande:
    hehe.. jag som handlar på ica maxi tycker att ni tagit i med priserna Men bättre att sätta in för mycket än för lite :) Så kan vi ju se om det är helt åt helvete så kan vi ju dela på resterna av pengarna. Stockholm är dyrt!!!! tänker tillbaka när jag var där sist. En margaritapizza. OST OCH TOMAT! 80kr!! Här kostar en sådan 25-35kr....
    Oj billigt. Här kostar de iaf 45-50 kr...
  • Hedebris

hehe :) Men ett kilo köttfärs går på 29-39kr kilot t ex. 40*5kg = 200. Men som sagt, bättre att ta i.

• Hedebris

och malmö är pizzans och kebabens stad :) en vanlig pizza med många tillbehör här går också på runt 45-50kr.. Men en mararita är alltid billigare

• Vildkorn
    Hedebris skrev 2009-03-18 22:56:24 följande:
    hehe :) Men ett kilo köttfärs går på 29-39kr kilot t ex. 40*5kg = 200. Men som sagt, bättre att ta i.
    Ett kilo köttfärs kostar sällan 39 kr/kg här. Bara när de har erbjudanden i stort sett.
    Så 300 kr för köttfärsen låter ganska realistiskt.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Såphia

Ska sanningen fram är det väl rätt ovanligt idag att det kostar 39:- för färs även här i Skåne. Då är det erbjudande. Handlar alltid mycket eftersom vi är en storfamilj och handlar alltid på lågprisaffärer och har man tur är det 39:-/kg, men oftast ligger det på 49-59:-/kg. Ja inte fläskfärs kanske, men det handlar jag aldrig.

Pizzor och kebab är billig mat i Malmö, det är sant. Vi käkade varsen pizza i Sthlm och vars två öl. 600:-!! Men då var vi i Gamla stan och där är det mkt dyrare.

Bättre vi säger 50:-/vuxen och 25:-/barn så är vi på rätt sida, hoppas vi. Jag sätter över pengarna innan vi åker Kicko.

• helhed

Klart vi sätter in pengar. Jag har ju också ditt kontonummer Kicko Jag fick en femtiolapp senast nästa fredag!

• Vildkorn
    Såphia skrev 2009-03-19 09:15:30 följande:
    Ska sanningen fram är det väl rätt ovanligt idag att det kostar 39:- för färs även här i Skåne. Då är det erbjudande. Handlar alltid mycket eftersom vi är en storfamilj och handlar alltid på lågprisaffärer och har man tur är det 39:-/kg, men oftast ligger det på 49-59:-/kg. Ja inte fläskfärs kanske, men det handlar jag aldrig.Pizzor och kebab är billig mat i Malmö, det är sant. Vi käkade varsen pizza i Sthlm och vars två öl. 600:-!! Men då var vi i Gamla stan och där är det mkt dyrare. Bättre vi säger 50:-/vuxen och 25:-/barn så är vi på rätt sida, hoppas vi. Jag sätter över pengarna innan vi åker Kicko.
    Gamla stan... det finns inget att shoppa där och maten är hutlöst dyr. Tur att det är vackert iaf.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
Svar på tråden Trådträff Mars 09