• Jen ny

Trådträff Mars 09

Hedebris skrev 2009-03-17 17:53:15 följande:
    julia kommer äta. hon äter inte taccobröd utan bara köttfärs och grönsaker. hon brukar äta mer än jag, så hon ska nog räknas som en vuxen. Speciellt om det är tacos
    Mer än 500 gram?

Jag vet inte alls egentligen hur mycket ni äter men det låter lite mycket. jag behöver inte alls mycket köttfärs på mina tacos. Då får man ju inte plats med något annat på ju!

Angående sovtider så antog jag att de flesta sover efter lunch då båda mina barn gjort det och alla på Noahs förskola. Fast det är ju inte alls självklart bara för det. Dumt av mig...
    Struntsamma, vi hoppas på bra väder helt enkelt. Snart åker vi.

Weeee.

Vilken vagn satt ni i nu igen, Camellis?
  • Jen ny

Lilly äter inte Tacos i den mängd som räknas. Lite majs eller lite gurka kanske. Hon får burk på kvällen då. tror inte hon blir mätt...

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-17 19:30:06 följande:
    nej, mer än 500g äter vi inte! vi brukar dela på 800 gram på 3. i snitt kanskr vi äter 250 eller 300gram per person.. Jen ny skrev 2009-03-17 19:13:17 följande:
    Jaha, haha, Undrar vad jag fått ifrån att ni käkar 500 gram per person. Måste ha förstått fel. Ha ha.
    Fast 300 gram är väldigt mycket det med. FAst jag har dock inte koll på hur mycket jag äter?
  • Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-17 20:54:02 följande:
    jag skrev 400gram innan. men kom på att julia äter ju också. sen brukar det bli ca 50gram över så 750gram/3
    Okej. Då var jag inte ute och cyklade helt iaf.

Ååh, jag skulle behöva lägga ut fler auktioner, men orkar inte. Har ju koola anna jeansen också kom jag på. Kanske i morgon.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-17 22:42:05 följande:
    Och jag brukar ha storlek medium och äter oftast 2 stycken proppfulla såna.
    Det är så olika för mig, ibland finns det inget stop medans jag ibland bara kan äta en eller två stora.
    Men jag tycker nog de små är bättre nu då det finns fler i de och jag har ungefär lika mycket fyllning i de tror jag? Ha ha. Blir bara med över när man viker för mig.
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-17 23:00:46 följande:
    Mig spelar det ingen roll alls vilka vi väljer att ha. De smakar ju likadant allihop. Nu ska jag sova. Är så trött att jag höll på att hälla mjölk i Enyas nattvälling. Det hade kunnat bli ehh... intressant. Natti natt
    Nej, precis.

Oj, bäst du går till sängs nu då. God natt!
  • Jen ny
    Evve81 skrev 2009-03-18 06:24:17 följande:
    Blir nog bra med den mängden köttfärs Jen ny: Ska jag vara ärlig skulle jag njuta lite om Agaton fortsätter sova på fm istället för efter lunch. Undrar just hur de skulle lösa det på dagis Men är det full rulle på fm sover han kanske efter lunch!
    Sover inget barn efter lunch på hans dagis?
  • Jen ny
    Camellis skrev 2009-03-18 09:30:46 följande:
    Tror att vi sitter i vagn nr 6. Ska inte ni också göra det?
    Ja, just ja. Så var det ja! Hur stor är en vagn?
    Kommer vi se varandra från våra platser?
    Nej, usch vad pisamt då kommer du se mig yra omkring där när vi kliver på. Ha ha.
  • Jen ny
    Evve81 skrev 2009-03-18 14:47:26 följande:
    Jo alla. Fröknarna får ju inte ut sin lunch om de ska ha vaken vila
    Jaaaa, nu förstod jag ditt övre inlägg lite bättre, hade lite bråttom sist tror jag.
Svar på tråden Trådträff Mars 09