• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • lillebror ja

Nu ska vi ut och resa. ilen är bäst att köpa. Beens egna travelbag eller den som är till Camen? Är det mycket i storlek som skiljer? Någon skrev ett inlägg om att man fick plats med så mycket x-tra i en travlebag - såsom blöjor + lite annat smått & gott. Vilken väska är bäst??

• straw2008

Ni som köpt en bee för att ha till nyfödd, är det enda vagnen ni ska ha och hur kom ni fram till att det var en sån ni vile ha?

Jag har en cam o en bee o skulle aldrig i livet lägga min nyfödda i en bee (kanske efter 3 månader eller extremt korta sträckor då den är helt nyfödd).

Undrar bara ? Man är ju ute ganska mkt o går då man fått barn precis?

• Lille Mammsen

Krängt vagnar i innerstaden oxå en gång i tiden och OJJ va många paraplyvagnar jag sålde med liftar!!

straw2008 skrev 2009-01-10 10:15:26 följande:
    Ni som köpt en bee för att ha till nyfödd, är det enda vagnen ni ska ha och hur kom ni fram till att det var en sån ni vile ha? Jag har en cam o en bee o skulle aldrig i livet lägga min nyfödda i en bee (kanske efter 3 månader eller extremt korta sträckor då den är helt nyfödd).Undrar bara ? Man är ju ute ganska mkt o går då man fått barn precis?
  • Lobro

Ni som köpt en bee för att ha till nyfödd, är det enda vagnen ni ska ha och hur kom ni fram till att det var en sån ni vile ha? Jag har en cam o en bee o skulle aldrig i livet lägga min nyfödda i en bee (kanske efter 3 månader eller extremt korta sträckor då den är helt nyfödd).Undrar bara ? Man är ju ute ganska mkt o går då man fått barn precis?
    Jag köpte visserligen inte min bee för nyfödd utan för min då ett-åring, nu kommer andra bebben om 3 månader och ska då testa hur det går att ha den till nyfödd!
    Tycker jag att det blir alldeles för ostadigt och skakigt kommer jag förstås att tänka om.
    Kommer även ha en phil and teds för längre promenader osv så det blir inte enda vagnen för oss.
    Men vi bor väldigt centralt och tror been blir perfekt för shopping i stan iaf
  • SoFo89
    Varför skulle du inte det? Nu köpte jag den när dottern var ett år men önskar att jag hade been från första början med en mjuklift i. Den hade nästan varit allra bäst den första tiden, en kompis har med mjuklift i och det blir ju mysigare än i camen
    ღSigne 071027ღ
  • Kajsan
    Ni som köpt en bee för att ha till nyfödd, är det enda vagnen ni ska ha och hur kom ni fram till att det var en sån ni vile ha? Jag har en cam o en bee o skulle aldrig i livet lägga min nyfödda i en bee (kanske efter 3 månader eller extremt korta sträckor då den är helt nyfödd). Undrar bara ? Man är ju ute ganska mkt o går då man fått barn precis?
    Varför skulle du inte det?
    Och jag var inte ute och gick mycket när jag fått barn precis, snarare tvärtom, fast jag hade gärna gått mycket med en bee...
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Wildblomma

Hej alla Beelovers!
    Jag har just nu en Teutonia fun men dottern är liksom mittimellan halvligg och sittläget och får panik av att vara i vagnen. SÅ jag har spanat in en Bee och den har ju ett sånt där perfekt mittimellanläge! Mitt enda problem nu är att jag är oroligt för hur den klarar snö nu om det behagar komma någon mer. För visst kan man inte byta hjul på den? Bor mitt i Stockholm men det var ju rätt mycket snö här för ett tag sen och då var det problem med min Teutonia också trots rätt stora hjul. Hur gör ni andra?
    Sen undrar jag lite om ev förändringar på en ny vagn idag jämför med de första som kom ut? Hoppas ni har massa bra svar.

• Kajsan
    Wildblomma skrev 2009-01-10 14:48:56 följande:
    Hej alla Beelovers! Jag har just nu en Teutonia fun men dottern är liksom mittimellan halvligg och sittläget och får panik av att vara i vagnen. SÅ jag har spanat in en Bee och den har ju ett sånt där perfekt mittimellanläge! Mitt enda problem nu är att jag är oroligt för hur den klarar snö nu om det behagar komma någon mer. För visst kan man inte byta hjul på den? Bor mitt i Stockholm men det var ju rätt mycket snö här för ett tag sen och då var det problem med min Teutonia också trots rätt stora hjul. Hur gör ni andra? Sen undrar jag lite om ev förändringar på en ny vagn idag jämför med de första som kom ut? Hoppas ni har massa bra svar.
    Jag har kört Bee i snö nu, det går ju inte ultimatbra.
    Jag växlar med en UJ, bee är ju ingen terrängvagn direkt
    man kan inte byta hjul på den nej.
    Det är inga förändringar på vagnen sen de första förutom att en del har tjocka sidovingar och en del smala, vilket gör att en del är smalare i sitsen.
    Dessutom verkar spännena vara olika , en del har mycket tajtare remmar, jag TROR att det är de med tjockare vingar som även har mindre sele.
    Det har dock inget med årsmodell att göra.
  • straw2008

Tja det är kn appt någon fjädring tex! Omöjlig att köra i snö... med en nyfödd i alltså!!

Jag bor i stan, älskar min bee men skulle aldrig endast köra min nyfödda i den, vill att han ska ligga riktigt mjukt som i en gummisnodd ungefär :O)

• Kajsan
    straw2008 skrev 2009-01-10 17:19:58 följande:
    Tja det är kn appt någon fjädring tex! Omöjlig att köra i snö... med en nyfödd i alltså!! Jag bor i stan, älskar min bee men skulle aldrig endast köra min nyfödda i den, vill att han ska ligga riktigt mjukt som i en gummisnodd ungefär :O)
    Jag håller inte med dig, den är inte svårare att köra i snö med en nyfödd än ett större barn.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!