• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • Noiis

alltså börjar chassit att glida så får du ju köpa nytt chassi, samma sak med sitsen om den går sönder så får man ju tyvärr köpa ny... priserna kan jag inte men dom hade du väl?? däremot så kan kanske den gamla ägaren hjälpa till på distans med lite tur

Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Lille Mammsen

KÖPA dessa delar NYA = Snor dyrt!! Tänkte om man kanske fick "special pris" då det är ett problem...fortfarande =sjukt!!
    Noas mamma skrev 2009-01-12 15:39:15 följande:

alltså börjar chassit att glida så får du ju köpa nytt chassi, samma sak med sitsen om den går sönder så får man ju tyvärr köpa ny... priserna kan jag inte men dom hade du väl?? däremot så kan kanske den gamla ägaren hjälpa till på distans med lite tur
  • Noiis

nej nej tror knappast att nån ger en special pris tyvärr

• AnitaAndersson

Nu tycker jag att bromsen på min Bee krånglar lite smått då och då. Oftast är det då man ska på bussar och spårvagnar och bromsa vagnen då man är lite i farten liksom. Men jag har ju fortfarande vagnen lika still som när jag står hemma och ska bromsa den.

Är det så att det börjar bli smuts i bromsen? Kan jag gå till stället där jag köpte den och få hjälp med det?

• Tullemi
    AnitaAndersson skrev 2009-01-12 20:01:58 följande:
    Nu tycker jag att bromsen på min Bee krånglar lite smått då och då. Oftast är det då man ska på bussar och spårvagnar och bromsa vagnen då man är lite i farten liksom. Men jag har ju fortfarande vagnen lika still som när jag står hemma och ska bromsa den. Är det så att det börjar bli smuts i bromsen? Kan jag gå till stället där jag köpte den och få hjälp med det?
    Vi sprayade på sillikon- eller teflonspray på bromsen (gjorde rent först) och sen dess har den inte krånglat. Kan tänka mig att det börjar bli dags för smörjning snart igen.
  • AnitaAndersson

Hur har ni gjort rent bromsen då? .. det måste ju vara svårt att bara tora av smutsen. Måste man inte typ spola rent så man får bort småstenar och smuts helt?

Tullemi skrev 2009-01-12 20:42:30 följande:
    Vi sprayade på sillikon- eller teflonspray på bromsen (gjorde rent först) och sen dess har den inte krånglat. Kan tänka mig att det börjar bli dags för smörjning snart igen.
  • Noiis
    AnitaAndersson skrev 2009-01-12 21:10:00 följande:
    Hur har ni gjort rent bromsen då? .. det måste ju vara svårt att bara tora av smutsen. Måste man inte typ spola rent så man får bort småstenar och smuts helt? Tullemi skrev 2009-01-12 20:42:30 följande:
    jag plockade bort sitsen och ställde den i duchen! lät den sedan torka där och bromsen fungerade perfa sen
  • AnitaAndersson

Noas mamma skrev 2009-01-12 21:14:46 följande:

jag plockade bort sitsen och ställde den i duchen! lät den sedan torka där och bromsen fungerade perfa sen
    Ahh!! Låter perfekt det =) ... det blir ju så förb* smutsigt nu när det e regn och det skvättas hit och dit med småsten och sånt- Blir nog att man får skölja av rätt ofta här framöver.
  • Noiis

ja visst blir ju riktigt skitigt! även varukorgen så brukar låta den sitta kvar och tvätta av den med...

• AnitaAndersson

Noas mamma skrev 2009-01-12 22:45:30 följande:

ja visst blir ju riktigt skitigt! även varukorgen så brukar låta den sitta kvar och tvätta av den med...
    Jo jag har märkt det. Fattar inte hur dom enorma lassen med grus lyckas samlas i varukorgen
    Det blir till å skura i morgon!!
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!