• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • AnitaAndersson

slma skrev 2009-01-19 20:07:40 följande:

Har en bee sedan nagon manad, läste ju här, ja och läser fortfarande, att bromsarna kranglade, nu har det liksom hänt mig. Eller den har nog aldrig funkat, tycker jag trycker ner den, men vagnen rullar ju lik förb... lite störande faktiskt. Kan man göra nagot själv, typ spänna nagonstans eller trixa med nagot annat? Maste väl kanske marchera iväg till affären, ska ända köpa en bilbarnstol iof. Dom är bara sa ruskigt inkompetenta i affären, sa jag tänkte att jag hämtar lite broms-info här förts. Byter dom chassit eller fixar dom till det?
    Testa å ställ den i badkaret och skölj av den med varmt vatten! Sen smörjer du bromsen.

Funkade fint för mej. Hoppas det funkar för dej också! Vore ju trist om du måste ha nytt chassi
  • hedvigsmamma

Reklamerar du så får du behålla vagnen tills de fått hem det nya chassit. Sen flyttar du över korg och "stol".

• Stargirl

slma skrev 2009-01-19 20:07:40 följande:

Har en bee sedan nagon manad, läste ju här, ja och läser fortfarande, att bromsarna kranglade, nu har det liksom hänt mig. Eller den har nog aldrig funkat, tycker jag trycker ner den, men vagnen rullar ju lik förb... lite störande faktiskt. Kan man göra nagot själv, typ spänna nagonstans eller trixa med nagot annat? Maste väl kanske marchera iväg till affären, ska ända köpa en bilbarnstol iof. Dom är bara sa ruskigt inkompetenta i affären, sa jag tänkte att jag hämtar lite broms-info här förts. Byter dom chassit eller fixar dom till det?
    Försök att skölja igenom den ordentligt. Jag skäljde med varmt vatten och smörjer med siliconspray lite då och då. Våran broms har funkat finemang.
  • Stargirl

Jag har ett supertips för er alla som har svårt att fälla upp er Bee.

Varukorgen sitter fast vid fotstödet med ett band på vardera sida. Den går igenom ett hål och sedan fast i en pinne.
    Ta ur bandet från pinnen och dra tillbaka bandet genom hålet. Sätt fast bandet på pinnen utan att trä igenom bandet igenom hålet. Då är vagnen lättare att fäll upp. Verkar som att bandet är så tight att den hindrar uppfällningen lite. Testa och se.

• Kajsan

För er som bor i Stockholm kan jag tipsa om att åka till Haven, de har Beetillbehör på rea.
    Jag köpte en Kahkisuflett 8 med pinnarna i ) idag för 250 kr .

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Stargirl

Kajsan skrev 2009-01-20 15:55:14 följande:

För er som bor i Stockholm kan jag tipsa om att åka till Haven, de har Beetillbehör på rea.Jag köpte en Kahkisuflett 8 med pinnarna i ) idag för 250 kr .
    Oj, hade de glömt pinnarna i? Jag har hört att Bugaboo rensar bland sina återförsäljare så många små får sluta.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-01-20 16:56:18 följande:
    Kajsan skrev 2009-01-20 15:55:14 följande: Oj, hade de glömt pinnarna i? Jag har hört att Bugaboo rensar bland sina återförsäljare så många små får sluta.
    Ja, hon frågade om jag ville ha dem och det tog jag gärna! Smidigt ju att slippa ta loss när man ska byta.
    Borde ha pinnar i alla mina
    Nu när jag köpt en rosa åkpåse idag så kan vi ha exakt likadana vagnar du och jag , med rosa suflett och åkpåse och Petunia väskan Jobbigt om vi möts
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Liinda83

Är det någon som vet vad endast ett chassi kostár om man ska köpa det i butik??

• ami

Stargirl skrev 2009-01-20 13:47:23 följande:

Jag har ett supertips för er alla som har svårt att fälla upp er Bee.Varukorgen sitter fast vid fotstödet med ett band på vardera sida. Den går igenom ett hål och sedan fast i en pinne.Ta ur bandet från pinnen och dra tillbaka bandet genom hålet. Sätt fast bandet på pinnen utan att trä igenom bandet igenom hålet. Då är vagnen lättare att fäll upp. Verkar som att bandet är så tight att den hindrar uppfällningen lite. Testa och se.
    Hur? *trög* Hålen, menar du dom som är i själva fotstödet? Hur lossar man bandet?? *oteknisk* Sitter pinnen under själva fotstödet? Kan nog känna en liten pinne därunder med fingret. Fattar du ens vad jag menar
  • straw2008

Jag har spännt om snörena :O)

Orkar inte provfälla men ska uppdatera så fort jag gjort det!

Har man däremot en åkpåse i så är det lögn i helsike att få ihop vagnen... grr o den är ju jobbig att montera bort oxå, satans.

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!