Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:20:23 följande:
Det var märkligt, men ju mer man läser om det där desto mer märker man att det finns "normala" avvikelser hela tiden. Men visst är din ÄL mer än en vecka försenad. Kanske kommer mensen tidigare för att kompensera, så att du ändå har 28-dagarscykel? Håll oss informerade! Själv trodde jag att jag hade ÄL i tisdags (kändes så) men jag fick aldrig någon LH-stegring så det kanske var falsklarm *suck* Det innebär att jag fortfarande inte vet om jag faktiskt är fertil eller om äggstockarna vilar efter grav och amning. Min teori är dock att den här ÄL kom av sig pga att jag började helamma i lördags när Manne blev sjuk. Det var riktigt dålig timing men jag får ju liksom prioritera att ta hand om det barn som jag redan har
Känns märkligt, men å andra sidan var förra mensen första mensen efter missfallet så man ska väl kanske inte förvänta sig att allt är som "vanligt" direkt. jag började tro att jag inte skulle få ngn ÄL alls den här månaden, men det fick jag ju tydligen. Hoppas jag får mens snart så det blir aprilägglossning snart *fniss*
Vipera skrev 2009-03-20 08:39:47 följande:
Om jag nu som karl får ha insikt vet jag inte... Men vad tusan, har jag livligt diskuterat menskopp med svärmor så kan jag väl ha åsikter nu med. Visst är det så att även om allt är ok så kan någon ÄL utebli ibland helt naturligt? Så har ekorren förklarat
iaf, att det inte alltid blir bara. Besviken och lätt att bli oroad men det behöver nog alls inte vara något märkligt. Man läser så mycket att man inte vet vad man skall tro ibland, rosenrot använder ju vissa för att stabilisera sin cykel.
Klart du får ha insikt oavsett vilket kön du har

Jo min kille hade läst sig till att snittkvinnan har ägglossning 10 ggr per år så det normala verkar vara att den hoppar över ngn gång ibland.
Hade faktiskt tänkt testa med rosenrot nu efter mens, minns att jag blev mkt piggare av det sist jag åt det och kan det ha ngn positiv inverkan på göra bebis verkstan så är ju det bara ett plus i kanten.