• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • passau
    Riskiflickan skrev 2009-03-19 10:05:08 följande:
    Du kanske redan har skrivit anledningen, men varför vill du ha snitt? Har det varit krångel tidigare?
    har litet ingångsmått i bäckenet och S kom inte ut efter att ha varit fullt öppen i 6h, utan fick snittas ut... jag är itne sugen på 19h utan resultat igen... då blev d akutsnitt med en del komplikationer,,,
    har dessutom varit sjuk sedan nov. så kroppen e rätt trött nu... = tror inte den orkar både snitt och vag. förberedelse om ni förstår vad jag menar... sedan har man ju två som man ska ta hand om hemma...

därför vill jag ha snitt*L*
  • zasata

fy vad jobbigt, men har dom kollat bäckenet nu? Skriver dom inte med att o mdet blir en lång förlossning så blri det snitt när du säger till?

passau skrev 2009-03-19 18:45:31 följande:
    har litet ingångsmått i bäckenet och S kom inte ut efter att ha varit fullt öppen i 6h, utan fick snittas ut... jag är itne sugen på 19h utan resultat igen... då blev d akutsnitt med en del komplikationer,,, har dessutom varit sjuk sedan nov. så kroppen e rätt trött nu... = tror inte den orkar både snitt och vag. förberedelse om ni förstår vad jag menar... sedan har man ju två som man ska ta hand om hemma... därför vill jag ha snitt*L*
  • passau

problemet e väl mest att jag inte tror att jag orkar med både och en gång till... det tog 6 mån att återhämta sig...
    eftersom jag låg rätt många timmar med max värkstimulerande dropp och bara lustgas för att dom tog bort allt annat...
    fick svaret igår att dom itne bryr sig om ingångsmåttet bara utgångs och det är normalt...
    sen att S aldrig fixerade sig och med "lätthet" plockades ut efter 19h, spelar tydligen mindre...

• Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-19 19:11:08 följande:
    problemet e väl mest att jag inte tror att jag orkar med både och en gång till... det tog 6 mån att återhämta sig...eftersom jag låg rätt många timmar med max värkstimulerande dropp och bara lustgas för att dom tog bort allt annat...fick svaret igår att dom itne bryr sig om ingångsmåttet bara utgångs och det är normalt...sen att S aldrig fixerade sig och med "lätthet" plockades ut efter 19h, spelar tydligen mindre...
    Lider med dig...
  • zasata

men vilka idiot läkare! Min kompis födde barn för 3 veckor sen hon hade precis som dig. MEN hennes förlossning gick jäte bra denna gången.

passau skrev 2009-03-19 19:11:08 följande:
    problemet e väl mest att jag inte tror att jag orkar med både och en gång till... det tog 6 mån att återhämta sig... eftersom jag låg rätt många timmar med max värkstimulerande dropp och bara lustgas för att dom tog bort allt annat... fick svaret igår att dom itne bryr sig om ingångsmåttet bara utgångs och det är normalt... sen att S aldrig fixerade sig och med "lätthet" plockades ut efter 19h, spelar tydligen mindre...
  • passau

på ngt sätt kommer den ju ut...

d löser sig... jag ska kriga... dom vet inte vem dom bråkar med hehe... :-P

sen kanske hon ringer och säger ett datum, DÅ kommer jag tappa hakan

• Vipera

Så, ett första försök till att sminka sig själv. Jag säger inte att det blev bra men det är kul! Sen har jag inget läppstift och så än men snabbtestade bara. Och passau, stå på dig för annars ställer de andra sig på dig!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-19 18:45:31 följande:
    har litet ingångsmått i bäckenet och S kom inte ut efter att ha varit fullt öppen i 6h, utan fick snittas ut... jag är itne sugen på 19h utan resultat igen... då blev d akutsnitt med en del komplikationer,,, har dessutom varit sjuk sedan nov. så kroppen e rätt trött nu... = tror inte den orkar både snitt och vag. förberedelse om ni förstår vad jag menar... sedan har man ju två som man ska ta hand om hemma... därför vill jag ha snitt*L*
    Verkligen konstigt att de ska vara så restriktiva med snitt när det ligger sådana här saker bakom, men kanske är det delvis för att de vet att om man gjort två snitt så får man inte föda vaginalt och dels för att det är en stor bukoperation med ett kejsarsnitt. Jag själv personligen tycker ju absolut att man ska ha rätt att få ett snitt om man vet att man har trångt bäcken och att det blev så fel vid förra förlossningen, stå på dig!!! När du var på aurora, tryckte du riktigt hårt på rädslan inför förlossningen och hur kaotiskt det blev förra gången?? Om personen där inte förstod dig kanske du skulle försöka få träffa en annan för ytterligare utlåtande?
  • zasata

hehe snyggt ;) när du tar lepstift sen, skrubba med en tandborste så inte läpparna är så torra, och lägg rochen högre upp och lite längre och mot tinningen

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6