• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • 1891

Ja det gör min man, såklart, vi delar på allt som har me våra barn o göra!

• Miss Lau
    S vali s skrev 2009-01-08 10:07:52 följande:
    En "sån" partner Lustig hur fördomsfulla en del verkar vara och göra sig en bild av hur en människa är utan att egentligen veta någonting Nu är det inte så att min man vägrar att byta bajsblöjor, han tycker bara att det är mindre trevligt medans det inte bekommer mig et smack och därmed gör jag det mer än gärna när vi är hemma tillsammans - jag vet inte, men på nå´t sätt ingår det i vårat förhållande att ta hänsyn till varandra och vara flexibla.
    För mig hade det vara otänkbart att leva med en man som inte klarar/vill sköta sina barn till 100%. Och med det inkluderar jag att självständigt byta bajsblöjor oavsett hur äckligt man tycker det är. Att vara en person som hoppas/vill/kräver att någon annan "gör jobbet" är inget som attraherar mig oavsett om det gäller blöjbyten eller något annat. För mig är det att ta hänsyn och att vara flexibel. Men återigen, vi är alla olika och värderar olika saker.
  • Malia75

Självklart gör han det! Jag trodde verkligen inte att det fanns män idag som INTE gör det!????

• MansonDust

Japp. Men jag gör det mest såklart när han jobbar. Flört

♥ Star okt -02, Ninja maj -06, Seven dec -08 ♥
  • moosen

ja, nu byter han mer än mig eftersom jag är lite känsligare när jag är gravid.
    Annars "delar vi lika" på den uppgiften också... =)

• Catti41

Ja, den hemmavarande föräldern (just nu pappan) byter ju fler bajsblöjor totalt, förstås. Men självklart byter vi båda bajsblöjor.

• SanMari

Yepp, vi är ju lika mycket föräldrar båda två. Däremot kan det ju bli så att fördelningen blir något ojämn, beroende på vem som är hemma eller mest tillgänglig just då.
    Totalt har nog han bytt flest blöjor under åren i ärlighetens namn..eftersom han varit mest hemma..

• lakritspipa

Vi brukar köra sten, sax, påse eller trixningstävling med något bolliknande, om det är en riktigt illa bajsblöja.
    Då brukar jag vinna för det mesta:)

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??