• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • panzermensch

Han har bytt fler på denna än mig

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Nyfiken gul
    Dinosaurien skrev 2009-01-08 09:16:23 följande:
    Men herregud, klart han byter bajsblöjor! Ni som har en sambo som inte byter bajsblöjor....antar att ni inte tänker dela på föräldraledigheten heller eller? Fan, jag blir så deppig av att hänga på FL, jag tappar liksom tron på ett jämställt samhälle. Stön!
    Som TS känner jag mig manad att svara här.... (tråden skulle ju inte handla om etik o moral men men... )

Vad har bajsblöjor att göra med hurvida man delar på föräldraledigheten eller inte?

Min man kräks bokstavligen när han byter bajsblöjor - varför skulle jag tvinga honom att göra det när han inte klarar av det?

Må så vara att han är brandman med allt vad det innebär men det finns gränser för vad man kan begära av sina äkta hälfter.

O ni som skulle lämna er partner bara för att han/hon inte vill byta blöja säger jag - kom igen!!!  Det där tror ni inte själva på heller med tanke på alla tusentals relationstrådar som cirklar runt här på Fl....
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • missbjork

ja min gubbe byter blöjor...Inte så ofta men han gör det om jag ber han om d

Nu är hon här Lilla Julia 18/12-08 3305 gr Å 49 Lång
  • WochE

Jo han byter blöjor men det händer inte ofta. Vi har lite dispyter ibland om just detta.
    Våran son är 1,5 månad gammal . Han säger hela tiden att han kan byta blöjor men det är sällan han tar intiativet till att göra det. Och när jag skäller på honom säger han att jag får säga till.
    Blir då arg och säger att det ska väl han göra självmant åtminstånde de gånger han hör att det blir något i blöjan.
    Ibland säger han bara oj då.... ler och ser på mig. Ja säger jag då är det bara att byta på honom.....

Men jag orkar inte tjata jämt om det med så det blir nog oftast jag som gör det....

• Miss Lau

Nyfiken gul skrev 2009-01-08 09:32:39 följande:

Vad har bajsblöjor att göra med hurvida man delar på föräldraledigheten eller inte?
    Men hur klarar en förälder av att ta fullt ansvar för ett barn under hela dagar om hen inte byter bajsblöjor?
  • Mrs K

Ja, maken byter bajsblöjorna. Han är iofs förskollärare så han är van . Dock har det blivit en grej för både honom och mig att ropa "Kerstin" när vi känner på doften att det är dags för ett sådant blöjbyte.

• NochA

Här byter vi bägge två bajsblöjor utan några problem. Jag byter mest eftersom att han jobbar på dagarna, men när han är hemma så delar vi ungefär fifty fifty beroende på vad vi gör och så.

• Dinosaurien

Nyfiken gul skrev 2009-01-08 09:32:39 följande:

Vad har bajsblöjor att göra med hurvida man delar på föräldraledigheten eller inte? href="www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php">Fl....
    Hur kan man ta hand om ett barn på heltid om man inte pallar att byta bajsblöjor?

Alltså här kan vi ibland sitta och deala om vem som ska göra vad i såna lägen...typ, om du byter på lillen nu så tar jag disken...men ingen av oss säger ju nej till att byta såklart. Och ska man kunna dela på FL och ta hand om sitt barn så får man väl bara stålsätta sig och byta bajset helt enkelt. Tycker jag.
  • Dinosaurien

Har ni nånsin sett en tråd där pappor undrar om deras barns mammor byter bajsblöjor eller ej????

Skulle inte tro det. Varför skulle det vara så äckligt för män men inte för kvinnor? Eller kan det vara så att kvinnor fattar att det är nåt som måste göras och så gör de det helt enkelt, äckligt eller ej? Herregud tjejer, ställ lite krav på era män!

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??