S vali s skrev 2009-01-08 10:29:13 följande:
Min man har inga som helst problem att sköta vårt barn till 100%, han fixar absolut att byta en bajsblöja och allt annat som hör till. Men eftersom han tycker att det är mindre trevligt att byta bajsblöjor och det inte bekommer mig ett dyft så gör jag det när vi båda är hemma tillsammans - det är ingenting har vare sig krävt eller hoppats på att jag ska göra utan jag gör det av egen fri vilja. Det räcker för mig at veta att han fixar det när han är ensam hemma med dottern eller vid de tillfällen då jag inte kan/vill göra det - vilket att då gör utan minst lilla knot Det är väl en himla tur att vi alla attraheras av olika typer, för egen del finner jag det vansinnigt oattraktivt med människor som tycker att saker ska ske 50/50 "bara för att", jag attraheras av flexibla människor som tycker om att underlätta för andra
Fast vi delar ju lika på allt just för att vi tycker om att underlätta för varandra. Maken byter bajsblöjor för att jag ska slippa att byta jämt och jag byter bajsblöjor för att maken ska slippa att byta jämt.
Så alla som delar 50/50 gör det absolut inte "bara för att"