• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Soppa
    wooonderchild skrev 2009-01-08 01:04:45 följande:
    ja självklart.. skulle aldrig skaffa barn med ngn som inte tar samma nsvar för barnet som jag sj gör...
    Håller med man är ju 2 om att göra barnet då ska man ju vara 2 om att ta hand om det .
  • spaceylisie

Helene OSV skrev 2009-01-07 23:33:12 följande:

Självklart! JAG brukar ropa på honom när Valter bajsat! (inte för att jag inte vill byta själv, snarare för att annars kan det bli så att Valter är med mig större delan av dagen när han ammas och sover osv. så det är ett sätt för dem att umgås. Ofta blir de kvar i badrummet ett tag och leker osv.) Min man ser även till att Valter får kissa/bajsa i handfatet innan han tar på den rena blöjan.
    Det där var en ganska bra form av toaletträning, tycker jag, även om jag hade hållit ungen ovanför toaletten när jag sett att det var på G. Handfatet var dock ett YPPERLIGT SÄTT att lära känna igen hur babyn ser ut/beter sig innan det är dags! Potta är det vidrigaste som finns, anser jag, och tänker sätta in allt för att tjejen min ska gå direkt från blöja till toalett.

Och apropå det egentliga ämnet - sambon byter mer bajsblöja än vad jag gör, även om vi ropar "Kerstin!" åt varandra när det väl är dags... ;)
  • Mama84

Han byter på pojkarna för det mesta.

• S vali s

Jag skulle aldrig skaffa barn med någon som ansåg att ansvaret för barnet låg i millimeterrättvisa vad det gällde bjöjbyten, jag föredrar att ha barn tillsammans med en flexibel förälder som har insett att ansvaret som föräldrer sträcker sig långt mycke längre än  blöjbyten

Den late får brått när det blir kväll
  • Queen70

Varför är pottor vidriga?? *undrar*

spaceylisie skrev 2009-01-08 01:09:17 följande:
    Helene OSV skrev 2009-01-07 23:33:12 följande:
    Det där var en ganska bra form av toaletträning, tycker jag, även om jag hade hållit ungen ovanför toaletten när jag sett att det var på G. Handfatet var dock ett YPPERLIGT SÄTT att lära känna igen hur babyn ser ut/beter sig innan det är dags! Potta är det vidrigaste som finns, anser jag, och tänker sätta in allt för att tjejen min ska gå direkt från blöja till toalett. Och apropå det egentliga ämnet - sambon byter mer bajsblöja än vad jag gör, även om vi ropar "Kerstin!" åt varandra när det väl är dags... ;)
  • spaceylisie

Queen70 skrev 2009-01-08 02:13:36 följande:

Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat?

Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?

Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
  • spaceylisie

Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat?

Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?

Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
  • Queen70

Ok...Men är det inte lite läbbigt i såna fall att låta bebben bajja i handfatet där man ju tvättar sig :)
    Har inte kommit så långt som till potträning i mitt föräldrarskap ännu, men jag skulle nog inte heller ha pottan under matbordet. Jag trodde det var själva pottan i sig som du såg som nåt slags tortyrredskap.

spaceylisie skrev 2009-01-08 02:17:48 följande:
    Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat? Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
  • mamma mys

här är det jag som byter bajsblöja...skulle jag mot förmodan inte vara hemma o ingen annan är hemma hos oss som mor eller farföräldrar så stället min sambo våran son i duschen ....jag skiter i hur han byter blöja bara sonen inte går med bajs blöja uatn att bli ren....
    tycker det är lustigt med alla som skriver att om deras sambo inte föredrar att byta bajsblöja före sin sambo så skulle de inte skaffat barn med den personen..men om ni nu älskar varandra o din o sambons klocka tickar...skulle du avstå något så fantastiskt bara för att din sambo inte vill byta blöja??det tror jag faktiskt inte....det råkar kanske bara vara så att ni råkat träffa de där karlarna som inte har problem med att handskas med skiten...

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??