• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Bam

Naturligtvis byter sambon bajsblöjor. Dock inte lika ofta eftersom det är jag som är hemma.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Miss Lau
    S vali s skrev 2009-01-08 09:51:13 följande:
    Kan bara svara för vår familj, är inte jag hemma byter maken självklart bajsblöjorna - är jag hemma gör jag jag det - inga roblem alls
    Ja det var ju tur för barnet. Fast jag förstår ändå inte hur man vill leva med en sån partner, men vi är väl alla olika.
  • Vroooooom

Ja, självklart gör han det. Jag hade nog inte uppskattat om han inte bytte bajsblöjor och jag kan tänka mig att det hade varit en stor källa till irritation.

Cheer up, the worst is yet to come
  • fredrikannsofie

panzermensch skrev 2009-01-08 09:31:39 följande:

Han har bytt fler på denna än mig
    Vad skönt att han bytt fler på bebben än på dig! ;)
  • livetärgött

Självklart! Till och med så att sonen går till pappa de gånger det är bajsblöja! Varför har jag ingen aning om.

• Snart sommar

Självklart, lika självklart som jag gör det.

• Dinosaurien

Min man tog hand om bebisarnas navlar för då höll jag på att dö av äckel...vet inte om det mest var för att jag var nyopererad eller för att det är såååå äckligt. Men det är ju en ganska kort stund som naveln är ett problem....bajsblöjorna håller ju i sig lite längre än navelvården.

• norgesessan

Just nu byter sambon oftare än jag, för jag är inte lika smidig som jag engång var..snart blir jag det igen...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??