• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • norgesessan

ok Det var lite skillnad Trodde bara du skrev fel.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • MizzPiggy
    Svar på #178
    Så de finns hopp att han ska ändra sig när dagen kommer att vi får barn!? Hehe;) hoppas ju förståss att de blir förr än senare.. men svårt när han har sitt krav,att jag ska ha fått fast och passerat de 6 provanställningsmånaderna först!.
    I dessa tider bådar de ju inte gott,när de e så svårt o få jobb.
    värsta fal dröjer de flera år till!(man vet ju inte heller hurlänge man får jobba på saken innan ett barn blir til :( )
  • Miss Lau

Hannah76 skrev 2009-01-08 10:48:16 följande:

Bara för att man inte tar varnnan bajsblöja så betyder inte det att man inte finns där för sina barn 100%. Man behöver inte dela allt 50/50 för att det ska vara rättvist eller jämställt. Man kan ju även "byta tjänster" med varann. Nu delar vi lika här hemma, sten-sax-påse är ett bra trick.*L* Men vi delar inte allt i våra liv 50/50 (han diskar tex långt många fler gånger än jag), alla har väl sina uppdelningar? Varför skulle man vara sämre för att man inte byter bajsblöjor exakt lika ofta som sin partner? Jag tror att väldigt få (eller inga?) skule låta sina barn gå med bajs i blöjan om den andre föräldern inte är hemma.
    Vi tar absolut inte varannan blöja här hemma utan vissa dagar kanske jag tar alla andra dagar tar maken alla. För oss är det ett bra och flexibelt sätt som passar oss och jag hade inte alls tyckt det var flexibelt med en man som inte ville byta blöjor om jag var hemma! Och jag tycker inte att man är en sämre förälder för att man inte räknar gångerna, men jag tycker man är en sämre förälder när man inte byter blöjor för att mamman är hemma.
  • mia mamma
    MizzPiggy skrev 2009-01-08 11:26:46 följande:
    Min sambo och jag har inga barn, men när vi pratat om barn så säger han bestämdt att han vägrar bajsblöjor!(han tycker det är så fruktansvärt äckligt!) han blir nästan upprörd när jag bara skrattar åt han o säger att "vänta du bara,de ska vi allt bli två om!" hahaha....Någon som haft en kille med samma inställning som min,före barn?Men som ändrat sig nr barnet väl kommit?kram
    Min sambo var lite åt det hållet men sa aldrig rent ut att han aldrig skulle göra det för när vi talade om att skaffa bar så pratade vi såklart om att vi måste dela på arbetet så att det inte bara blir en som gör allt. Mest för barnets skull så att det knyter an till båda föräldrarna.
    Såklart byter blöja, torka rumpan, tömmer pottan, klä av och tvättar när olyckor händer i byxan osv. vi båda två!
    Dock viktig att vara klar med att det liksom inte går att komma undan. Unge=bajs och dyl.

Själv kan jag säga att kräks är bland det värsta jag vet men det är bara att torka upp när kräksjukan slår till!!
    Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • nattfrost

Min sambo gör det men han brukar på skoj ropa på Kerstin!! Haha!

• nattfrost

mia mamma: Precis sån avr min sambo innan, men det var han som tog den allra första bajsblöjan, den med barnbäck! (stavas det så förresten??) I början så luktar det ju inte bajs så de tyckte han inte att det var några problem, nu luktar det ju inte hallon direkt men han gör det ändå, dem vänjer sig!

• nattfrost

okej inlägg nummer tre!! det var ju MizzPiggy som skrev det inlägg jag svarade på, inte mia mammma. sorry att jag är så rörig.

• basio

Givetvis, han byter lika många blöjor som jag när vi är hemma båda två. Fast oftare på det större blöjbarnet än på det yngsta.

• Reglementet

Jodå, det gör han.

Den reklamen är ju skitrolig.

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??