sara 00 skrev 2009-01-08 10:43:47 följande:
mia mamma skrev:Vad skulle han göra om du vägrade? Konstig inställning... ingen tycker väl det är skoj med bajsblöjor men det hör liksom till bebislivet. Få han att göra det nu eller kommer han inte att torka rumpan efter toabesök längre fran heller eller tömma bajspottan...jag har försökt så många gånger! men han bara lämnar han till mej. jag vill ju inte att min son ska sitta i en bajsblöja så jag byter ju. jag blir så arg på han varje gång! till och med när han har klivit upp på morgonen med sonen så väcker han mej så fort han har bajsat!! då har han säkert haft blöjan på sig en bra stund oxå!! har ni nått bra tips på hur man kan få honom att byta?? jag har försökt med allt känns de som...
Åk bort ett par dagar så han får ta hand om allt själv. Ursäkta men att han ens kan med att behandla dig på det viset, skulle själv aldrig låta någon göra så mot mig.
Är det något han tycker är jätteskoj att göa med barnet, gör då det med barnet istället, lite för att demonstrera att det finns roliga sidor och det finns mindre roliga sidor.
Som jag tidigare nämnde så är liksom inte allt över med att barnet så småning om bir torr utan upp tills de är ca 6 år får man allt torka rumpa osv.
Kanske inte så mycket tips men han är väl VUXEN! Det är bara att kräva det... skicka hem han till mig annars så lovar jag att han kommer att byta bajsblöjor på löpande band...