• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • FamiljenPeura

Givetvis annars skulle jag inte göra mycket annat!

• Julmust

norgesessan skrev 2009-01-08 12:33:51 följande:

Ang. magsjuka så "löser" vi det som så att sambon blir sjukare än mig, sen får jag ta allt jobbet...men jag blir ju inte lika sjuk då... Har dock bara haft det två gånger, och varit sjuk max 1-2 dagar varje gång..
    Så har vi det också. Fast första gången var det för att han inte alls skulle bli sjuk, men det blev han förstås ändå.
  • MarrebarreW

Ja men givetvis! Skulle inte acceptera annat...

Om han inte var riktigt kvack-magad. Känner ett par där mannen är så kvack-magad att han spyr rätt ut bara någon talar om bajs, spy eller annat som luktar illa. Han var själv med sina söner en gång när den ena bajsade i blöjan, då ställde han grabben i duschen och spydde samtidigt som en gris i toan... Kul när frun kom hem och hade dubbelt jobb. Hon önskade nästan att han låtit sonen vara med sitt bajs tills hon kom hem.

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
  • Pemmel

Ja, han håller på med det just nu faktiskt.
    Skulle aldrig acceptera att han inte gjorde det.

• Leoella

Självklart!

Det skulle vara ett helvete annars... eftersom det är han som är föräldraledig nu.

• CarlHerman

Ja självklart. Finns inte i min värld att han inte skulle göra det. De som inte byter bajsblöjor antar jag inte har varit föräldralediga?
    Jag bytte knappt en blöja de första tre veckorna efter sonen föddes, tyckte jag gjort mitt i och med förlossningen. När sambon är hemma byter han de flesta blöjorna.

• Leos och Vincents mamma

Självklart så byter min sambo bajsblöjor han oxå! Det är ju hans barn oxå. Faktum är att det är nästan alltid han som byter blöja överhuvudtaget när han är hemma o inte jobbar.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leoella
    MarrebarreW skrev 2009-01-09 22:01:28 följande:
    Om han inte var riktigt kvack-magad. Känner ett par där mannen är så kvack-magad att han spyr rätt ut bara någon talar om bajs, spy eller annat som luktar illa. Han var själv med sina söner en gång när den ena bajsade i blöjan, då ställde han grabben i duschen och spydde samtidigt som en gris i toan... Kul när frun kom hem och hade dubbelt jobb. Hon önskade nästan att han låtit sonen vara med sitt bajs tills hon kom hem.
    Herreminje. Hur kunde HON få "dubbelt jobb"??? Hur har han löst situationer tidigare i livet när/om han själv varit magsjuk och inte hade någon "mamma" som städade? Jösses, en vuxen människa som inte klarar göra rent efter sina egna spyor....

Hade han bytt blöjor sen barnet var litet så HADE han vant sig och hittat någon bra metod (klädnypa för näsan?) för att slippa kräkas varje gång.
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??