• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • MarrebarreW
    Leoella skrev 2009-01-09 22:09:28 följande:
    Herreminje. Hur kunde HON få "dubbelt jobb"??? Hur har han löst situationer tidigare i livet när/om han själv varit magsjuk och inte hade någon "mamma" som städade? Jösses, en vuxen människa som inte klarar göra rent efter sina egna spyor.... Hade han bytt blöjor sen barnet var litet så HADE han vant sig och hittat någon bra metod (klädnypa för näsan?) för att slippa kräkas varje gång.
    Han är verkligen ingen som ojar sig och slipper undan i vanliga fall, det är bara med lukter, han gör allt annat man kan tänka sig, städar, lagar mat, diskar, leker med barnen mm. Men lukter klarar han bara inte... Jag har aldrig träffat någon annan som är så känslig och jag veta att det inte är tillgjort i hans fall.
    ~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
  • Leoella
    MarrebarreW skrev 2009-01-09 22:15:19 följande:
    Han är verkligen ingen som ojar sig och slipper undan i vanliga fall, det är bara med lukter, han gör allt annat man kan tänka sig, städar, lagar mat, diskar, leker med barnen mm. Men lukter klarar han bara inte... Jag har aldrig träffat någon annan som är så känslig och jag veta att det inte är tillgjort i hans fall.
    Nej, det är säkert inte tillgjort. Min sambo är också väldigt känslig för lukter (dock ej så han kräks). Men det måste ju finnas sätt att slippa lukten och greja blöjbyten? Eller helt enkelt stå ut och kräkas (utan att ens respektive ska behöva städa upp!) de gånger det sker?

Det verkar bara inte klokt att familjen ska vara SÅ beroende av att mamma finns på plats så fort ett blöjbarn bajsar. ELler för all del: så länge de behöver hjälp med att TORKA sig så måste hon ju alltid finnas där när det är dags för toabesök.
  • frulan

Ja, självklart.

Fast vi tycker att det är kul att ropa "Kerstin, Kerstin" ibland

• Lovley

japp det gör han, ibörjan va han väldigt envis om att sambon skulle precis fixa en sak så han kunde inte, men efter ett mkt långt snack om andra problem kom detta också upp, så han började byta blöjorna lika mkt som jag. nu slipper man till och med säga : hörra han har bajsat nu han känner den ljuvliga doften nu på en gång och tar blöjan på en gång

• Mysgumman

givetvis gör han det ! är inte bara kvinnans jobb de är man två när man gör barnet så är man två där efter oxå

• MariamedTrollet

Ja de e väl klart!!!

Felicia, 061206 och Knytet, bf 090428
  • TessaS

Den som är närmst när lukten kommer tar bytet... nåt annat har aldrig varit tal om hos oss.
    Hade blivit lite stressat för mig när han var föräldrarledig annars

• pessl

Min fru vägrar allt som har med bajs att göra. Jättejobbigt men jag får ta alla blöjor.

• Mizzz

Självklart, annars vore han inte min partner...

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??