• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Marma

Nej, e jag hemma så byter jag. Konstigt nog e han känslig mot just bajs så han spyr så fort han öppnar blöjan. Men snacka om att han gick ner i vikt när han var hemma i 3mån

• Mizzz

TessaS skrev 2009-01-09 23:01:06 följande:

Den som är närmst när lukten kommer tar bytet... nåt annat har aldrig varit tal om hos oss. Hade blivit lite stressat för mig när han var föräldrarledig annars
    Vi hade så när sonen var bebis, den han sitter hos byter. Nu försöker vi ta varannan.
  • Themis

Han bytte minst 95% av alla blöjor de första tio veckorna när vi var hemma tillsammans och det var hans sätt att vara delaktig då medan jag satt limmad i amningssoffan.

Sedan blev det nog ganska jämnt.

• MKAsson

Såklart vi båda byter bajsblöjor! Annars skulle ju knappast mannen min överlevt 8 månaders föräldraledighet...

• BjörnesMagasin

Det är klart han gör!! Nu är det snarare jag som lämpar över ungen på honom eftersom jag är lite känsligare för lukter när jag är gravid igen...
    Och är vi hos mormor och morfar så är det mormors jobb!! Vi brukar också skämta och ropa på "Kerstin"!!!

Världens bästa Nora 071017 och Loppan i magen med BF 090526!!!
  • ls66

Den första tiden så var det bara Jimmy som bytte på Leo. Den där Kerstin reklamen är ju grym, både jag och Jimmy brukar "skrika" KERSTIN när han har bajsat Men det är ju bara på skoj. Jimmy har inga problem att byta på Leo. Men om vi båda är hemma så brukar nog jag mest göra det av egen fri vilja

• gohappy

Självklart!!

Dom 4 finaste underverken har jag äran att vara mamma till.
  • Julmust

SmåläningsMamman skrev 2009-01-09 23:20:21 följande:

Nej, e jag hemma så byter jag. Konstigt nog e han känslig mot just bajs så han spyr så fort han öppnar blöjan. Men snacka om att han gick ner i vikt när han var hemma i 3mån
    Det låter jobbigt. Han öppnar alltså blöjan, lyfter på toalocket o kräks och fortsätter byta klart? Får jag gissa att ni hat skötbordet på toa?
  • DenLyckligaPappan

Japp det gör jag hos oss. Gjorde det precis med våran nyfödda :)

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??