• Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • alexias mamma

I början bytte jag varenda blöja men nu när min man är pappaledig så har han ju inget val, men e jag hemma så brukar han överlåta det åt mig. När han byter så sätter han henne i handfatet och tvättar... Precis som min pappa gjorde på mig och mina systrar när vi var små, Dom få gånger han bytte så blev det i duschen med högtryck på strålen hahahaha

• Marma

Julmust skrev 2009-01-10 08:05:15 följande:

SmåläningsMamman skrev 2009-01-09 23:20:21 följande:
    Det låter jobbigt. Han öppnar alltså blöjan, lyfter på toalocket o kräks och fortsätter byta klart? Får jag gissa att ni hat skötbordet på toa?
    Ja men hur roligt e det för ungen att ligga där o se när pappa spyr o mår allmänt illa. Ja vi har skötbord på toa men inte första 6mån när ettan var liten. Tycker om han nu spyr av bara det så kan väl jag om jag e hemma likaväl byta så slipper dessutom unge se sin pappa spy varje gång han har bajsat. Finns ju en massa andra grejen han kan göra än byta just bajsblöja.
  • marzieh

jo då! han är mycket bättre än mig för att byta blöja

• Severus

Jag bytte nästan aldrig blöja på något av mina 5 barn. Det fick min man göra.
    SJÄLVKLART gjorde jag det de gånger jag var själv med barnet!!! Annars var det "Maaaaagnus", 99% av gångerna då han var hemma.

Våga Vägra Östrogen
  • Busbellan

Självklart byter sambon bajsblöjor, både på 1-åringen och 5-åringen, inga problem.
    Den som märker det tar det helt enkelt

Mamma till Nora, August och Ella
  • Bam

Märkligt att det nästan bara är män som mår illa och spyr av bajsblöjor.  
    Glad att min man inte tillhör den känsliga kategorin.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Busbellan
    Bam skrev 2009-01-10 10:10:21 följande:
    Märkligt att det nästan bara är män som mår illa och spyr av bajsblöjor.  Glad att min man inte tillhör den känsliga kategorin.
    Ja, visst är det konstigt
    Jag tycker inte själv det är särskilt trevligt, men det är ju bara att göra det liksom
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Bam
    Nogula skrev 2009-01-10 10:11:30 följande:
    Ja, visst är det konstigt Jag tycker inte själv det är särskilt trevligt, men det är ju bara att göra det liksom
    Ja, precis. Fattar inte varför man ska hålla på att oja sig. Bara att kavla upp och se glad ut.
    Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Sencha

Är sambon hemma så är bajsblöjorna i normala fall hans.

Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??