Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Han gjorde ju inte mamma lycklig. Hela livet han hon stått och slickat på golvet och slavat åt vår pappa tex för att han var otroligt lat.
Hon ville träffa någon som inte bara satte sig i soffan och inte la märke till henne, inte kan laga mat osv. Hon ville träffa någon som kan hjälpa henne med sysslor, som har bättre jämställd syn på det hela. Oavsett så gav ju inte denna mannen henne det alls. Han var odräglig var bara ute efter sex och någonstans att "bo" och snylta på. Det var den känslan mamma fick iallfall. Jag vet inte alls, jag bor inte hemma ^^. Inga julklappar hade han köpt heller.. hehe.
Visst det kanske var fördomar men det var också "akta dig mamma för denne mannan gör dig inte lycklig"
Så hon gjorde ett bra val, dumpa mannen som inte gav henne något vettigt och träffade en man som gjorde henne lycklig.
Just nu är jag rätt less på Romer.Det har flyttat in ett gäng i huset där min man arbetar.De spenderar hela dagarna på balkongen där de gapar och skriker glåpord åt alla som går förbi. Dessutom försvinner tamejfan allt som inte är fastspikat helt plötsligt.Droppen var när de skrek jävla muslim yalla yalla yalla åt min man...som är Irländare.De kastade även en ölburk efter honom.Jävla fasoner.
När jag o mina syskon va små o inte va så lydiga så sa grannen till oss "att om ni inte är snälla så säljer vi er till zigenera"
Det kan hon ju knappast hota mitt barn med nu eftersom hans pappa är rom :D lite kul höhö
Något som jag och min storebror störde oss på var att han hade köpt ett flak öl och tjatade på våra lillebror (14år) att ta en öl.
Vi sa nej, han får inte dricka han är för ung.
"Men vadå?? han måste ju bli man någon gång"
(då kan jag påpeka att ingen i vår familj är så förtjust i sprit eftersom vi har dåliga erfarenheter av det)
Men jag har ingen aning om han var Zigenare eller inte. Oavsett vad så passade han inte in i vår familj =)
Till något annat:
Är det bara finska-romer som har på sig STORA klänningar som gör att att deras höft blir två meter bred. Måste vara väldigt omständigt att bära på något sådant.. har de på sig det där hemma också eller kanske bara utanför hemmet?
Nej de är romer.De har de minsann varit väldigt noga med att påpeka vi svenskar är jävla slavar osv ... De är dock finska Romer.
Juliiia: Haha det sa mina föräldrar också till mig när vi var små..