Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Tessan: min prins har också fått akut hög ffeber, men vill varken dricka eller ta alvedon eller prova febern. Några tips? Hur har ni det med andningsljuden? Mille flämtar som en fist och har hjärtklappnig för tre. Hoppas att det är kortvarigt, vi ska till borås på måndag....
millemamma...ajdå lät inte så bra...hjärtklappning??
har du varit till läkare,,..?
Hej! Jag har fått tips från en god vän om att det finns en Övikstråd för föräldrar i Övik och att ni brukar träffas å fika?! Jag är ensamstående med en kille som fyller två månader imorgon och skulle gärna vilja komma ut å träffa andra föräldrar med barn! Hur blir jag med?
Välkommen alla nya!!!
Idag åker vi till Umeå! Tjoho!
Fru bengtsson : Japp det är Bibban de... (kan ju inte finnas så många med de smeknamnet
) Ja vi verkligen älskar Bibban, super go dagmamma... synd bara att hon går i pension till jul... kommar att sakna henne som attans..... har ju haft henne i 4 år nu!!!
HA en bra helg allesammans!!
lillbudda...Välkommen...häng här i denna tråd eller tråden som heter "öviks nyfödda" och håll ögonen öppna för titt som tätt planeras det en fika...
lillbudda...här har du länken till andra tråden
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3478307.html
Hej alla nya!
puh fantast: Hur har det gått de sista nätterna? Det kan ju vara som du säger att han behöver mer sömn på dagen om han sover lite. E sov både på förmiddagen och eftermiddagen när han var under 1 år och då handlade det om lurar på minst 2 timmar styck så för honom blev det ju rätt naturligt att en av dessa lurar skulle bort när han blev lite större.
Vi pluggade in oss på 5-mm och gick från totalt kaos till total frid och harmoni. Jag brukar aldrig puscha på för denna metod eftersom jag tror att alla föräldrar måste få komma till insikt själva om vad som är bäst för just deras barn, men jag kan säga att för oss var det en perfekt lösning.
Vi hade testat precis allt och nattningarna tog flera timmar och han vaknade även massor med gånger på nätterna och var alldeles otröstlig. Och efter att ha pluggat in 5-mm rejält och analyserat sönder varför han kunde tänkas ha svårt att sova så tog vi beslutet att testa 5-mm. Och efter två kvällar så vinkade han bara när vi gick ut ur rummet och låg sedan och pratade lite för sig själv innan han somnade. Och sedan allra första natten har han sovit precis hela nätterna utan att vakna en enda gång och numera ber han om att få gå och lägga sig istället för att som tidigare kämpa emot med näbbar och klor. Han behövde bara få hjälp att hitta ett sätt att komma till ro av sig själv.
Men som sagt, varje förälder och barn är unik och ingen annan kan komma och säga vad som är bäst för ditt barn. Men självklart är du välkommen att ställa frågor om du undrar över något.
Hejsan på er "nya" öviksmammor.
Imoen: Det har varit kaos här de två senaste kvällarna. Han har vaknat och skrikigt hysteriskt flera gånger innan klockan ens blivit 23.00, men ikväll har han inte ens vaknat en gång (och kl. är ca. 22.30). Men jag vet vad det berott på, jag bytte välling (från extra mild fullkornsvälling till mild fullkornsvälling) och lillstackarn fick jätteont i magen. Ikväll blev det extra mild så förhoppningsvis sover han hela natten.
Ska ta och prova 5-mm någon dag framöver och se hur det går. Fast det går oftast fort att söva honom (max 10 min.) ibland tar det längre tid.
Fast största problemet jag har är dagtid, måste ofta tjurhålla honom i sängen för att han ska ligga ner (alldeles för nyfiken).
Hur är det med alla? Haft en bra helg?
Jag har varit på stan utan barnvagn för en gångs skull. Det var riktigt skön att slippa släpa på den, jag kunde gå in i affärer som jag i vanliga fall inte kommer in i med vagnen.