• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • MiaE

Masv... hon bor ju nästan i granngårn till dig... Hon har just flyttat in i ett av huset mitt emot kiosken

• Zandrah

nån som har nått tips på nått jobb som behöver folk??

• MiaE

Zandrah: Vet att Annika har försökt få tag i dig idag... Vi behöver folk nästa vecka en dag... så svara, snälla, då hon ringer nästa gång för jag vill slippa ha kufen en gång till... Förresten, har hon både mobil och hem?

• Bellans mamma

Som utflyttad ö-viking med stoor hemlängtan så är det kul att hittat er!!

• MiaE

Har förresten en son som inte alls mår bra idag. Är jättehängig! Feber, bajsar dagen lång, helt spak. Hoppas på att han blir bättre under natten (sover hos mormor), så jag kan jobba med gott samvete i morgon...

• puh fantast

masv: vi sågs ju som hastigast på UH.

Någon fler som har en som inte vill sova. Blir tokig snart. Han är så trött att han bara skriker hysteriskt men vägrar somna. Idag somnade han i min famn.

• Imoen

Här är vi också sjuka. Både jag och sonen har varit fruktansvärt förkylda och haft feber, fast nu är vi på bättringsvägen. Hoppas Ivan kryar på sig snart!

Och vad gäller sömnen så sover han alldeles underbart, men när han var omkring 10-11 månader så var det riktigt illa med sömnen och det höll på att ta knäcken av både honom och oss. Men för oss var lösningen en av alla dessa sömn metoder och det var ett otroligt smärtfritt sätt att lösa det hela. För efter två kvällar med ett nytt sätt att somna så somnar han numera med glädje och sover från 20.30 - 9.00. Och så har det alltså sett ut i 6 månader.

Så ge inte upp och försök hitta ett sätt som känns bra för er som familj. Kanske kan det vara så att Lucas börjar behöva lägga om dagssömnen lite och sova lite mindre. Ibland räcker ju det.

• vindaloos

Hehe......äntligen kan jag stolt informera att även lille Isaac håller på att få tänder.....fast de syns bara lysa genom ännu så de har inte brutit genom. Det kan ju vara länge kvar än, men kul är det. Får se nu hur snäll han är mot mamma som har tänkt amma länge........fasar för att han blir en tuggis, men då är det som det är. Får väl amma honom på kvällen då han är jättetrött eller nåt....

Svar på tråden Övikstråden