Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Moonsleeper:
Måste bara säga... Hemköp har ÄNNU billigare papperstvättlappar... Eldorados... Och hur bra som helst. Så nu vet ni andra det med.
Sen beror det på om du ställt in dig på att amma eller inte. Men har du det, så skit i allt vad flaskor heter... Ge amningen en chans. Du märker redan på BB om det funkar eller inte.
Sen salva, rekommenderar en som heter Inityol. Överlägset bäst då den drar in i huden och tar bort rött mycket effektivt.
En annan sak jag rekommenderar är en bärsjal. Du får säkert klämma lite på Lionessans eller Jolickas. Men rekommenderar den Lionessan har. Ett underbart hjälpmedel om du får en liten bärfis.
Nässug är något man ska använda mycket sällan då det blir för "rent" i näsan. Helst rekommenderas vanligt koksalt som man sprutar in i näsan. Så köp koksalt i stället!
Har du några funderingar så fråga på.
Vad gulliga ni är! Tack för råden!
Att packa i BB-väskan (saker som jag inte kommer att glömma nästa gång)
*En top (inte för tight, annars får du använda BB:s nätunderbyxor som BH, tro mig, det är FRUKTANSVÄRT. Vänta med ammningsBH tills du kommer hem, mina var alldeles för små, som jag hade köpt)
*Amningskupor
*Godis
+ Andra saker naturligtvis, men detta var det jag saknade så innerligt!!!
Har bara skummat igenom Chinos lista, men vill bara säga att vår gå-stol har varit "oersättlig", Ida har varit jättemycket i den
! Men det är ju inget du behöver tänka på nu!
Tack LilleSkutt!
Det är nog jätte smart att packa ner godis och det lär ju inte stå på någon lista som man får av barnmorskan hihihih
Gå-stol har jag fått låna, det var det första vi fick av kusinerna
Den tar väl stor plats så dom ville väl bli av med den hihihih
en sak som jag är glad att jag packade ner i bb-väskan är lambi-toalettpapper, toalettpapperet de har på bb är som sandpapper, och inget man gärna vill använda efter en förlossnig, då man är lite öm och så. lambi är supermjukt och jättebra! en rulle räcker.
Somliga var så illa där an där nere efter förlossningen att t.o.m. Lambi kändes som sandpapper... tur s´det fanns "underlivsdusch" att tillgå.
Sitter och kollar av listan med grejer man behöver å BB väskans innehåll!Va braaa...en del saker man inte tänkt på *Ni är bra duktiga ni
*
Vi har ju varit med en gång, minst... somliga fler. Godis är ett måste!
Jeppe klappar händerna nu
fatta vad sött det är *hihi*
Ikväll blir det byfest här ute i dyngkasa
Ha en bra helg! Kram
Gull Jeppe!!..*klapp klapp*