• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Cecilia1982

Nanna: det där med domningar och värk i handen kan vara karpaltunnelsyndrom. Jag fick sova med handledsskenor och det blev mycket bättre! Det är många som kan få det såhär i slutet av graviditeten. Jag fick låna av arbetsterapeuten, prata med din bm om det för det är jättebesrvärlig annars!

Angeni: Det där med rörelser är lite jobbigt, min bebis har verkligen ingen plats nu, så man får verkligen knuffa på den för att få lite respons ibland.

Min bebis siktar nog in sig på min födelsedag, den 31 mars. Det vore roligare som moe skriver om den fick en egen dag!

• angeni

Jag hoppas verkligen att det släpper snart i händerna åtmistonde.
    Ska köpa stödstrumpor när lönen kommer.
    Själv så dricker jag med massvis med vatten men det verkar ju som sagt inte hjälpa något!

Vore kul om din bebis ville komma snart, Cecilia

• Cecilia1982

Haha, jag var hos bm idag och då träffade jag de 4 paren som vi var på föräldrautbildningen med. Alla var beräknade i mars, men alla fick i februari och pojkar dessutom!{#lang_emotions_tongue_out}
    Det roliga var att ett av paren var beräknade till den 29 mars och hon fick i februari ett gossebarn på 4700g!!! Det måste ju ha blivit en grov miss där! Man kan inte föda ett så stort barn en månad innan bf, eller? HUA!!

Allt såg annars bra ut, blodtrycket har stabiliserat sig, så det är ju bara att få klämma ut lill*n nu då!!!

• angeni

Cecilia: Häftigt att träffa alla de andra.
    Men låter väldigt konstigt att hon skulle ha haft den 29 mars och fick i feb en pojke på 4700. Låter väldigt omöjligt i mina öron.

Skönt att allt såg bra ut för dig och bebisen!

• Nanoozi

Cecilia: Ojdå det va ovanligt att man kan beräkna så fel på förlossningsdatumet. Är det så vanligt att folk får tidigare än beräknat? Trodde det va mer vanligt att det går över tiden.

Jag har en känsla att vi kommer att få bebben tidigare... Känns som vi har varit väldigt tidiga med fostrets utveckling. Allt som man kan läsa om när bebben börjar sparka, när man känner på visst sätt och magens tillväxt m.m har legat ett par tre veckor före det som man kan läsa om de olika graviditets veckorna. Just nu ligger vi över genomsnittet för SF-måttet dessutom men inte över max-kurvan. Vi blev tidigare flyttad efter UL med en hel vecka...brukar vara ovanligt att man flyttas en hel vecka fram i tiden...eller? Jag har räknat att det inte kan stämma med sista mensens första dag. RÄknar jag bakåt från befruktningsdatumen så stämmer det inte riktigt överrens med tiden när vi skapade livet...om ni förstår vad jag menar.

• Chips

BF 27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, (1:a barnet)
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 16/4 - Link 83 - Lina, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 1/8- Chips- Sara, Centrum 1:a barnet
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

• m o e

Min bebis skämta med mi aprilo!! Han ligger inte alls på tvären, utan har huvudet uppe i revbenen precis som innan. Han gungade nog bara lite natten till igår för att få mamma att hoppas på att en vändning var på gång. Han sitter verkligen stadigt där han sitter och har liksom kilat in huvudet mot revbenen så det är nästan omöjligt att böja sig. *gaaah* Envis som få.

Vi ska göra tillväxt-UL om ett par veckor och det ska bli kul att se om även den här bebisen är lite mindre än genomsnittet. I så fall ska jag nog sluta jobba lite tidigare, för då är kanske risken högre att även den här killen kommer lite tidigare.

Är det någon mer än jag som börjar bli väldigt hungrig? Jag kan inte äta för stora mängder i taget, men jag är hungrig nästan hela tiden. Och törstig. Bälgar i mig vatten hela dagarna. Det är tydligen jättevanligt mot slutet, då mycket vatten går åt att ombilda fostervattnet tex. Jag vet i alla fall att jag inte har grav-diabetes för blodsockret är toppen.

Nanoozi: Det är inte vanligt att man mäter så fel på UL att bebisen kommer en hel månad för tidigt (även om det nog var rätt i det här fallet). Jag blev flyttade fem dagar när jag väntade Albin och först tänkte jag att det inte kunde stämma, men de allra flesta tror faktiskt att man har ägglossning tidigare än man har och det är därför det sällan stämmer när man räknar efter senaste mensen. Sen kan implantationen ta olika lång tid och alla kvinnor har inte lika lång lutealfas, så en vecka är nog inte orimligt. Men sen är det förstås jättesvårt att mäta på en sån liten som de är när man gör rutin-UL, det är ju trots allt bara en uppskattning. Bebisen kommer när den är klar, sa en bm till mig en gång, och det var klokt tycker jag.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • ELLEoClara

Hej!

Blir ingen vattengympa för mig idag har varit hos BM plus gjort massa ärenden på fm och sen ska jag iväg och jobba inatt så jag behöver vila lite för att orka.

Hos BM var allt bra, även blodvärdet som så envist har legat på 106 i 10 veckor trots niferex knaprande hade gått upp

Lilla tjejen ligger med rumpan ned som jag trott men än finns det lite tid för henne att vända sig.

Sköt om er alla!

• Cecilia1982

Moe: Vad jobbigt med ett huvud i revbenen!{#lang_emotions_smile} Det måste komplicera allt lite extra för man böjer sig ändå några gånger per dag!

TotteoElle: Vad skönt att få en massa gjort såhär och att blodvärdet såg bättre ut!

Vad jag önskar att jag hade jobbat natt för som det är nu så håller jag mannen vaken med mitt snarkande. Det hjälper inte med hörselproppar!!!{#lang_emotions_embarassed} Och bara för att jag vet att jag håller hnom vaken så kan inte jag sova och så håller vi på så. Varannan natt får vi ta! hihi, det är väl bara att vänja sig och hoppas på att snarkningarna går över!

Jag funderar på att ta en riktigt lång promenad nu så bebis kanske tycker att den ska titta ut, eller putsafönster, dammsuga uppe och nere, torka golven, ja, jag är villig att testa allt... Någon som kan tipsa mig!!!?

• angeni

Cecilia: Min sambo säger med att jag snarkar, tur är bara att han inte är så lättväckt så han klarar sig ändå

Var in till stan en stund idag, efter 15 minuters gående i affärer var jag helt slut i ryggen.. Det märks att magen har blivit större nu!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!