• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Cecilia1982

Sådär, en helt underbar dag med sol!
    Idag har jag:

Tagit en ganska rask promenad med hunden Gjort iordning inne hos hönsen Burit in ved Sprungit upp och ner i trappen Har det hjälpt? Nej, inte hittills,men jag hoppas på att det ska komma igång. Slemmisen har släppt också, så nu djävlar{#lang_emotions_yell}!!

Det skulle vara kul om den kom på bf dagen, men gärna idag eller imorgon!
    Jag kommer få sota för min aktivitet inatt, med onda fogar, men jag hoppas att jag kan säga att det var värt det!!

Angående fikat: Hur blev det med det?
  • lottak79

Cissi: Hoppas det ger den önskan du vill ha och att du inte får allt för ont i fogarna. Tänker på dig dagligen och kanske undrar om du ligger på bb {#lang_emotions_smile}.

Själv har jag varit hos bm idag, och hon blev som alla förvånad att jag inte hade blivit beviljad havandeskapspenning. Men som sagt, får jag inte det, så kommer det nog att sluta med sjukskrivning.

Idag skulle hon mäta magen och bara minsta lilla tryck hon gjorde så kändes det i bäckenet. ONT !! Då tyckte hon att jag borde nog kanske ta det mera lungt på jobbet nu och faktiskt tänka lite på mig själv och bebisen.
    Jag har alltid värktabletter på nattduksbordet för jag har ont och kan inte sova utan dom. Men hur kul är det att äta sånt hela tiden. Då kanske man föder ut en panodil unge....skämt och sido...Är det någon annan som har svårt att sova för dom har ont i höft och svank?

Det är svårt när man alltid har kört på och vill så mkt.
    Min sambo säger hela tiden att jag kommer ju aldrig att förlåta mig själv om något händer nu och förlossningen startar. Och det ligger ju något i det. Har ju trots 12 Veckor kvar. Så jag har beställt tid hos läkaren nästa vecka.

• m o e
    lottak79 skrev 2009-03-25 22:19:44 följande:
    Men hur kul är det att äta sånt hela tiden. Då kanske man föder ut en panodil unge....skämt och sido...Är det någon annan som har svårt att sova för dom har ont i höft och svank?
    Vill du inte ha en liten Mini-Iprenmannen? Nej, men jag förstår vad du menar. Jag kan inte ligga på rygg och sova, har aldrig kunnat, och nu får jag svårt att andas när jag ligger på rygg. Så jag får växla mellan höger och vänster sida och bulla upp med täcken och kuddar. Ändå har jag ont i höfterna och knäna. Inte så illa att jag inte kan sova, men det inte roligt.
  • lottak79

Moe: HAHA det skulle vara något! En liten Ipren bebis. Då skulle bm bli förvånad {#lang_emotions_wink}

Jag kan inte heller ligga på rygg, älskar att ligga på sidan, men jag tror jag har hittat varför jag kan ha så ont i ryggen. Jag var ledig igår och bar inga tunga lådor. Och idag har vaknade jag utan att ha ont i ryggen. Det är sån befrielse !! Så nu blir det inge mer tunga lyft {#lang_emotions_smile} Då kanske man kan jobba längre.

Ha dé gott tjejer

• sockervit

Usch usch usch för ont i rygg o fogar!

Haha, en BLÅ Ipren bebis! Haha! Lotta, hoppas ni redan varit till familjerätten?
    Skönt att du verkar må bättre idag och ja, att lyssna på kroppen är bra, men svårt!

Själv hoppade jag över tvättberg och dammråttor i helgen och hade därför inte ont på FYRA dagar! WOW! Helt underbart! Men nu så är det tillbaka . Jobbade 11 timmar igår också vilket inte gjorde det hela bättre... men vad gör man inte för att få gå hem tidigare imorgon fredag?!

Tänker också på dig Cecilia, så spännande. Men nu eftersom slemmisen lossnat också då brukar det väl sätta igång inom två dagar, eller har jag läst ngt konstigt någonstans?

Tänker på dig också Lina! Du såg ut att ha ont på vattengympan. idag är det den 26:e... Hur mår du nu?

Ang FIKAT ja! Vilken dag ska vi ta?
    Vet att några önskat annan dag än tisdag.
    Ska vi försöka ses söndag v 14 eller i början av vecka 15? Eller är många bortresta innan påsk?

Ha det bra!

• m o e

Fika låter jättemysigt! Söndagar passar mig bra om det inte blir för sent på dagen bara, för då har vi simskola. De flesta fik i stan har ju öppet då också. Men om Cissi ska vara med borde vi nog ha fikat rätt snart.

lottak: Jag tror nog att NI skulle bli mer förvånade om det kom ut en liten vit och blå miniflintis! hihi. Vill du inte ha en sån? Han som är så söt!

• m o e
    sockervit skrev 2009-03-26 09:04:39 följande:
    Tänker också på dig Cecilia, så spännande. Men nu eftersom slemmisen lossnat också då brukar det väl sätta igång inom två dagar, eller har jag läst ngt konstigt någonstans?
    Tyvärr måste jag göra dig besviken där... Slemmisen kan lossna flera veckor före förlossningen. Den återbildas hela tiden, liksom fostervattnet. Så det behöver inte betyda något alls. Men det KAN gör det, för min slempropp kom ut bara några timmar innan förlossningen med Albin satte igång! Men som sagt, man ska inte hoppas för mycket.
  • Link 83

sockervit: Magsjuka, har legat däckad sen i tisdags. Har gått ner 1,5kg. Mår lite bättre nu men har fortfarande svårt att äta.
    Hoppas att jag inte smittat någon!!!

Första onda förvärken idag, men bebisen stannar nog ett tag till :)

• m o e

Lina: Stackars dig!! Vila mycket nu så du är pigg när bebis bestämmer sig för att komma ut.

• angeni

Ursh för magsjuka. Hoppas att du mår bättre snart och kan äta ordentligt igen.

Idag har jag hjälpt till och städat hemma, man orkar ju ingenting längre men har iallafall försökt hjälpa till lite grann iallafall. Sambon är nog tacksam

Ha det bra alla!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!