• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • DariaM

Aktalia: Grattis till lillkillen men beklagar att det är som det är just nu, men det låter som att han är en liten kämpe. Jag tänker på er och önkar er all lycka. Massor med kramar från oss.

• Ronzki

Aktalia: Får ont i hjärtat över att läsa er historia. Hoppas allt går bra! Massa kramar till er!

• m o e

Aktalia: Grattis till er lille Erik!! Nu håller vi alla tummar för att han snart ska vara pigg och stark. Kram till hela familjen!

• angeni

Aktalia: Grattis till pojken, hoppas att allt går bra nu och att han kommer äta och växa på sig som han ska!

idag är det 16 dagar kvar och ingen bebis i sikte, ska till barnmorskan imorgon och hoppas att det är sista gången iallafall.
    Nu kan man verkligen se hur rumpan förflyttar sig över hela magen. Men bebisen ligger fortfarande väldigt högt upp och magen har växt något enormt. Hoppas bara att allt är bra med vår lilla bebis.

• NorthernStar

Vår lillkille har sjunkit ner nu och jag tror att han är fixerad. Det är 12 dagar kvar till BF. Jag känner av foglossningen mer och det sipprar lite vatten nu.. Vi får se om han kommer tidigare eller som beräknat.

Angenini: ni ska ha ganska samtidigt med oss. Lycka till!

• angeni
    NorthernStar skrev 2009-04-13 12:59:35 följande:
    Vår lillkille har sjunkit ner nu och jag tror att han är fixerad. Det är 12 dagar kvar till BF. Jag känner av foglossningen mer och det sipprar lite vatten nu.. Vi får se om han kommer tidigare eller som beräknat. Angenini: ni ska ha ganska samtidigt med oss. Lycka till!
    Lycka till ni med Nu väntar man bara, dagarna går så segt bara. Men har försökt gjort lite trädgårdsgöra, lättare saker idag men det lär ju knappast skynda på. Är så inställd på att få gå över tiden.
  • Aktalia

Tack för alla gratulationer! Det värmer när livet är upp och ner och allt känns så skört.

• m o e

Min rackarbebis gör mig galen. Han far omkring där inne och vet inte alls hur han ska ligga. Men hetaste tipset är huvud upp och rumpa ner fortfarande. Ska bli spännande imorgon på UL-et att se hur det ligger till.

Idag blir det tyvärr ingen vattengympa för min del. Jag måste gå en utbildning ikväll mellan 16-20 (puckad tid!) på jobbet, såååtråkigt. Hoppas den blir givande i alla fall. Ha det så skönt i plurret ni som ska dit!

• angeni

Hej alla.

Idag var jag hos barnmorskan. Mätte mage och vikt.

SF mått i vecka 37 var nu otroliga 38!!! Det ligger över den översta kurvan.
    Fram till vecka 33 följde jag normal kurva, nu de senaste 2 gångerna har de ökat något fruktansvärt. Men barnmorskan tror på att det bara är mycket vatten i magen, men lite orolig blir man.

Däremot så hade blodtrycket ökat så de var lite oroliga. Det hade ökat till 130/90. Säger mig inte så mycket men det var för högt.
    Hon frågade om jag hade mått illa och haft ont i huvudet och det har jag ju haft de senaste dagarna. Men ingen äggvita i urinen.
    Så ska tillbaka på torsdag för nytt blodtryck samt urinprov. Hon ville hålla lite koll på mig sa hon.

Hoppas det är bra med er andra, själv ska jag vila så mycket jag kan då barnmorskan sa detta!

• jeka78

Aktalia: Skickar en jätte varm tanke och lyckönskan till er!!!
    Jag är nog en av dom som propsat på att jag vill ha barn NU men efter läst det du skrivit så är jag glad för att min lill-plutt ligger där den ligger än så länge...

En på jobbet fick en dotter igår 13/4 och hon hade BF 22/5 så jaaa det verkar vara en del som får för tidigt nu... Skickar jätte varma kramar till er som har det lite extra jobbigt just nu även ni som e gravida för det kan vara nog så jobbigt vissa dagar...
    *KRAM*

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!