• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e
    NorthenStar: Kopiera hela texten och fyll i dig på rätt ställe bara.
  • jeka78

sockervit: Japp hon heter Katarina och kallas för Katta...
    Det blev en lite dotter som vägde runt 2200g och va 43cm lång..
    Nu kommer uppgifterna från en kille så dom kanske inte stämmer helt... he he

• lottak79

Moe: Lycka till hos SMVC. Det går säkert fint fint. Lillkillen kanske försöker bygga ut sitt rum lite {#lang_emotions_wink}. Väntar på en lägesrapport sen.

• Pian80

Oj vad det har hänt grejer här! Man får visst inte åka bort en helg . Vi har varit uppe i Kiruna hos mina föräldrar och hämtat hem en massa bebissaker. Var så himla fint väder! Lite drygt att åka bil upp och ner, men det är bara att gilla läget .

Lina: Grattis till en liten kille!

Aktalia: Grattis till er lilla Erik. Jag håller alla tummar jag har för att han blir piggare varje dag som går.

pigge80: Välkommen hit .

m o e: Hoppas allt såg bra ut på UL!

• m o e

Allt gick bara bra på UL! Han ligger lite under medelkurvan, men ännu inget onormalt. Men det var å andra sidan vid den här tiden som A slutade växa bra, så jag vågar inte riktigt andas ut än. Men han vägde lite mer än 2 kg nu i alla fall! En fin ansiktsbild fick vi med också! Bäst av allt är att han under allt stökande igår lyckats med konststycket att vända sig på rätt håll! Tjohooo, huvudet ner! Hoppas han ligger kvar så nu bara.

• ELLEoClara

moe, vad bra att lillebror verkar växa normalt och att han vänt sig rätt.

Själv blir jag mer och mer inställd på att få göra vändnings försök, hon verkar vara envis lillan i magen. Ska till BM om 1 1/2 vecka och då får jag veta mera.

Fick mera förvärkar igår fast jag bara latat mig hela dagen så efter 5 timmar med regelbundna värkar fick vi åka in på kontroll igen. Men det ÄR bara förvärkar och jag känner mig inte orolig över det så nu har jag fått "tillstånd" att vara hemma så länge det känns bra även om värkarna kommer regelbundet igen.

Sköt om er!

• angeni

Nej, nu får den lilla komma... Är 14 dagar kvar idag. Så nu ska den ju vara fullt utvecklad. Men finns nada tecken på att det skulle vara pågång så jag lär väl bli första att gå över tiden. Skulle inte bli förvånad om jag blir det

Onsdag idag, vad ska man göra? Vila ordinerad av barnmorskan så kan ju inte ut och jobba i trädgården.

Var och kollade på hus igår, men inget som tilltalade så där jättemycket. Har insett att jag vill nog gärna ha ett enplanshus med stor hall som man kan ställa barnvagnen i.

Som vi bor nu får vi släpa den uppför 5-6 trappsteg med världens minsta hall.
    Men det är bara att stå ut Vi har ju fortfarande någonstans att bo! hehe

Totteoelle: Tur att det bara är förvärkar än så länge! Rolig tråd du hittade!

• DariaM

Hej allla,
    Längesen nu men ni vet jag har SÅ fullt upp på dagarna. =)
    Jag var till BM idag och allt ser bra ut...hon skulle dock kolla järnvärdet då jag har fått mer regelbundna krypningar i benen (rastlösa ben...har haft "problem" med det till och från hela livet). SF mått var på 28 cm (vart ska det här sluta...jag har växte 4 cm sen sist jag var där för 4 veckor sen) och hjärtslag låg på 145.

Pigge80: välkommen
    hehe.....Såg på nya BF-listan att vi är tre som skall få den 5/7.

TOTTEoELLE: hehe...det var en roligt tråd. jag kände redan igen mig på flera punkter. =)

• Link 83

Hej tjejer. Länge sen jag skrev nu, livet som 2 barnsmamma lämnar lite tid över till datorn

Nu är min lilla kille som heter Alex 1 vecka, han mår toppen o äter, sover o bajsar i massor
    Har lagt in min förlossningsberättelse i bloggen för dom som är nyfikna :)

Storebror Ryan tycker att det är jätte kul med lillebror, men är tyvärr jätte sjuk, 39-40graders feber med blåsor o sår i munnen. Tycker så synd om honom, har jätte ont.

Kram på er plikten kallar

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!