• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • angeni

Ursh jag som trodde att man bara behövde må illa i början av graviditeten...

Barnmorskan frågade mig ju idag om jag mått illa ett tag, jag sa ja ett par dagar. mådde illa när jag var där, men trodde det bara hade att göra med att jag legat på rygg medans de tryckt på magen.
    Var där 10,00 idag. Illamåendet har fortfarande inte släppt...

Ska ta och ringa tillbaka till barnmorskan imorgon om det inte släppt då hon ville kolla blodtrycket igen.

Är det någon mer som mår illa nu i slutet?

Det där med att känna sig ofräsch känns igen, börjar kännas som standard

• Ronzki
    Nanoozi skrev 2009-04-14 12:27:30 följande:
    JA det verkar som många av oss kommer nog inte att gå över tiden...eller? Bara för att jag säger det så kommer jag att vara den enda som får vänta 2 veckor längre.Jag tror däremot att jag har börjat läcka fostervatten. Jag får byta trosskydd konstant nu och när jag sitter på toaletten och har precis tömt blåsan och sitter kvar en stund och så fortsätter det att sippra/droppa vatten eller nåt. Inatt när jag gick på toaletten fick jag ett kraftigt tryck neråt. Kändes nästan som man var bajsnödigt....men det va inte det samtidigt som det gjorde ont i ljumskarna och ryggen :-S La mig i sängen igen och la benen i kors och knep ett antal gånger. Tillslut slutade det och jag kunde somna. Idag känner man sig riktigt trött i kroppen och ryggen :(Haft lite förvärkar och sammandragningar från och till. Känns som man håller på att bli knäpp här hemma när man har tid att grubbla och känna efter :-SNu är vi i v 35+3...lite orolig att den ska komma när som helst...
    Mitt vatten gick i v.35, jag väntade i flera dagar på att ringa till förlossningen då jag var så himla osäker på om det verkligen var vatten eller flytningar. Alla sa ju att man skulle få så mycket flytningar. Men du ser nog om det är vatten... Då ser det ut som vatten... om det säger dig något. Iaf så åkte jag in till förlossningen och fick veta att jag snart skulle ha bebis. Fick gå med vattenavgång i en vecka, sen blev jag igångsatt och fick en liten kille 4 veckor för tidigt. Ring förlossningen och åk dit på undersökning!
  • Cecilia1982

Oj här händer det grejer!

Jag hinner verkligen inte sitta vid datorn längre! Herregud vad med tid det tar att ha smått!! Både på gott och på ont, men absolut allra mest på gott!!! Det är så kul att läa att det har kommit fler bebisar!!

GRATTIS TILL DE SMÅ!!

• pigge80

Hallå alla vattengympisar
    Pigge här , jag väntar 2:a barnet 5/7 . Snälla hjälp mig att lägga till mig i tråden. Är hopplös med datorer när det inte gäller jobbet

• Nanoozi
    Ronzki skrev 2009-04-14 19:50:04 följande:
    Mitt vatten gick i v.35, jag väntade i flera dagar på att ringa till förlossningen då jag var så himla osäker på om det verkligen var vatten eller flytningar. Alla sa ju att man skulle få så mycket flytningar. Men du ser nog om det är vatten... Då ser det ut som vatten... om det säger dig något. Iaf så åkte jag in till förlossningen och fick veta att jag snart skulle ha bebis. Fick gå med vattenavgång i en vecka, sen blev jag igångsatt och fick en liten kille 4 veckor för tidigt. Ring förlossningen och åk dit på undersökning!
    Ska be barnmorskan kolla imorgon hur det ligger till. Jag har en känsla att det är vatten och inte enbart flytningar. Har har på sistone haft extremt mkt flytningar som skulle kunna vara slemproppen som lossnat eller lossnar i omgångar. Dessutom är min flytningar väldigt vattniga och luktar konstigt. Jag tror verkligen inte att det är urinläckage även om bebisen trycker en hel del. Jag har rätt starka bäckenmuskler efter all träning redan innan graviditeten (lång historia hehe). Jag hoppas på lite svar imorgon. Bara bebben håller sig i sin enrummare (lånar ditt sköna uttryck Lottak79) en vecka till så är det lugnt om h*n bestämmer sig för att komma ut.
    Annars så stökas det ordentligt i enrummaren. Magen går verkligen i vågor hela dagarna. Känns som bebben möblerar om.
  • sockervit

Hej hej!

Stort Grattis Aktalia!! Hoppas lillen är piggare... Tänker på er!

Jeka78: Undrar över om det är samma tjej som jag "känner" som fick barn nu men var beräknad till den 22/5. Var det Katta?

Cissi: Kul att du tittar in och ger en liten rapport!

Lotta: Min kompis bebis fixerade sig vid jul och föddes den 25 mars, så japp, fixerad kan den vara nu!

Ellinor: Men oj! Bra att det gick att stanna av, ja nu får du ta o vila!

m o e: Hur har renoveringen i helgen gått? Tänkt på er...

Usch för alla krämpor, men som sagt, det är bäst att njuta för sedan tror jag att man kommer sakna magen

Var på vattengympan (på tisdagar) för sista gången idag, nästa vecka är det möte i Stockholm så jag måste gå de sista gångerna på söndagarna.
    Skönt att det är slut med tisdagarna, idag gick jag dit med tunga steg, motivationen var sååå låg! Dock livade underbara Ulla upp allt efter passet med att hålla föreläsning i receptionen fick veta det ena än det andra! Så fylld av glädje var man i a f när man gick därfifrån tackvare henne!

Själv börjar min energi ta slut och det är jobbigt att hinna med allt som tidigare, blir mer o mer frustrerad... Har några måste saker att klara av nu inom den närmsta veckan, sedan får det banne mig lugna ner sig, annars kommer jag aldrig att orka!
    Imorgon är det familjerätten och bm-besök på schemat! Spännande!

Kul pigge80 att du hittade hit! Det är jag som var vägvisaren
    M o e, dvs Elin, lägger in dig i listan när hon uppdaterar den...

Nehe, nu är det natti!

• lottak79

Hej tjejer !

Välkommen Pigge80!

Cissi: Kul att höra något ifrån dig! Hoppas du och den nya familjen har det bra {#lang_emotions_smile}.

Sockervit: Känner igen det där med att vara frustrerad. Att man inte kan göra samma saker som man har gjort tidigare och det har ju varit så självklara saker. När jag berättade för min sambo att jag har blivit så trött den senaste veckan så sa han "Det är nog för du inte aktiverar dig"  Inte bra att säga så till en gravid kvinna med hormonstimm!! Han höll på att få en höger! Sen läster jag "Professorn" högt ur min bok hur man kan må i vecka 30, och där fanns tröttheten med! {#lang_emotions_laughing}

Nanozzi: Hoppas det går bra hos BM idag! Och att dom kollar så att det inte är fostervatten eller om det är det. Hur som helst så hoppas vi på att bebisen vill vara kvar i sin enrummare {#lang_emotions_smile} ett tag till. Väntar på rapport sen.

Själv så har jag haft en sån kraftig huvudvärk som kom från ingenstans igår kväll när jag kollade på desperater housewife´s. Orka inte se hela utan gick och la mig och hoppades på att det skulle släppa om jag bara fick sova. Men icke så nicke. Vaknar med dundrade huvudvärk och visst det är mitt 3:e migränanfall. Upp och ta tablett och hoppas det går över snart. Är det någon som vet (Sockervit: visst har du migrän oxå?) om man får ta sin migrän medicin i slutet av graviditeten?

Hadé

• m o e

Nu har jag uppdaterat listan lite. Hoppas det blev rätt på alla! Annars får ni kopiera den och fylla i rätt. Jag passade på att göra en Födda-lista också, så vi har koll på alla bebisar som kommer ut.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 5/7 - pigge80, (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

Födda
    27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, flicka
    6/4 - sussu80 - Sanna, centrum, pojke
    7/4 - Aktalia, pojke
    8/4 - Link 83 - Lina, Bäckby, pojke

• m o e
    sockervit: Tackar som frågar! Renoveringen gick jättebra i helgen. Det blev så fint såååå! Men vi målar lister och trappräcke på kvällarna så helt färdigt blir det inte förrän nästa helg. Jag längtar tills vi är helt klara så jag kan börja boa på riktigt. Jag vill plocka fram alla minibebiskläder, tvätta och ställa iordning. Börjar inse att den här bebisen faktiskt kommer snart och att det är läge att börja förbereda.

Nanoozi: Lycka till hos bm idag!

angeni: Vad jobbigt att må illa igen! Det börjar bli fullt i magen nu och då kan man må illa.

Ska till SMVC om en timme på tillväxt-UL. Håll en tumme för att Lillebror växer som han ska är ni snälla! Han har bökat massor de senaste dagarna och gjort seriösa utbrytarförsök. Han fattar inte att det inte går att ta sig ut genom sidan på magen... Han försöker vända sig, men kommer bara till tvärläge innan han så småningom glider tillbaka upp i favoritpositionen. Mammas lilla buse!

Är det någon som vet hur länge vattengympan håller på på söndagar? Alltså vilket datum är sista gången? Jag antar att det var uppehåll i söndags. Jag har ju missat en gång, men vet inte om jag hinner ta igen det eller inte. Troligen inte, men det gör inte så mycket för jag börjar känna mig lite otymplig nu. Längtar tills jag blir mig själv igen och orkar gå långpromenader och jogga!
Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!