• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • ELLEoClara

Här är det också rumpa ned fortfarande, hon kan ibland flytta sig en liten bit på sned men lägger sig sen tillbaka som hon trivs bäst under mina revben på höger sida!
    Jag kommer inte heller på gympan ikväll, fick täta regelbundna förvärkar i söndags kväll som inte ville ge med sig. Efter en natt på förlossningen och 2 doser bricanyl fick vi åka hem i måndags em och sen dess har det varit bra. Ska ta det lite lugnt nu hon får ju gärna stanna i magen några veckor till ( v. 34+1 idag).

Ha det så bra allihopa!

• m o e

TOTTEoELLE: Ja, ta det lugnt nu. Lite väl tidigt för bebisen att komma även om man längtar! Det verkar som att många i tråden föder före bf, ingen har väl gått över tiden ännu i alla fall?

• angeni

TOTTEoELLE: Ta det lugnt och vila lite *Som alla andra säger är det nog bra om hon stannar kvar ett tag till i magen.

• Nanoozi

JA det verkar som många av oss kommer nog inte att gå över tiden...eller? Bara för att jag säger det så kommer jag att vara den enda som får vänta 2 veckor längre.

Jag tror däremot att jag har börjat läcka fostervatten. Jag får byta trosskydd konstant nu och när jag sitter på toaletten och har precis tömt blåsan och sitter kvar en stund och så fortsätter det att sippra/droppa vatten eller nåt. Inatt när jag gick på toaletten fick jag ett kraftigt tryck neråt. Kändes nästan som man var bajsnödigt....men det va inte det samtidigt som det gjorde ont i ljumskarna och ryggen :-S La mig i sängen igen och la benen i kors och knep ett antal gånger. Tillslut slutade det och jag kunde somna. Idag känner man sig riktigt trött i kroppen och ryggen :(
    Haft lite förvärkar och sammandragningar från och till. Känns som man håller på att bli knäpp här hemma när man har tid att grubbla och känna efter :-S

Nu är vi i v 35+3...lite orolig att den ska komma när som helst...

• m o e

Nanoozi: Det behöver inte vara fostervatten. Dels är det vanligt att musklerna där nere inte är i bästa skick så här nära förlossningen så det kan faktiskt vara lite urin som kommer. Annars är det himla vanligt med flytningar också, som bara rinner ur en helt okontrollerat. Det är inte alls mysigt.... Det där trycket neråt börjar jag också känna nu och Lillebror borrar då och då ner sig ordentligt så att det ilar och man kan inte röra sig. Inte skönt!

Om du är oroligt för att du läcker fostervatten (det är inte så vanligt) så ska du ha en binda i trosan när du åker in för kontroll. Då kan de nämligen analysera vad som kommer ut.

• västerås bebis

Aktalia: Grattis till er lille son och jag håller alla tummar jag har för att han snart ska vara pigg och kry. Som sagt, hur mycket man än längtar efter de små så är det nog bäst att de stannar där inne så länge som möjligt. Tycker tiden går väldigt långsamt just nu, vill bara att det ska bli midsommar så vår lille tittar ut till oss!

• NorthernStar

jag sover också lite halvdåligt på nätterna nu. Är ofta uppe på toaletten och även dricker vatten. Jag har kännt mer och mer kraftigare sammandragningar mest på natten. Jag är 38+2 nu, så det kan bli när som helst, utan några risker. Jag väntar på första riktiga värkarna nu eller ordentlig vattenavgång. Jag har binda dygnet runt nu.

• Nanoozi

m o e skrev 2009-04-14 13:24:16 följande:

Nanoozi: Det behöver inte vara fostervatten. Dels är det vanligt att musklerna där nere inte är i bästa skick så här nära förlossningen så det kan faktiskt vara lite urin som kommer. Annars är det himla vanligt med flytningar också, som bara rinner ur en helt okontrollerat. Det är inte alls mysigt.... Det där trycket neråt börjar jag också känna nu och Lillebror borrar då och då ner sig ordentligt så att det ilar och man kan inte röra sig. Inte skönt! Om du är oroligt för att du läcker fostervatten (det är inte så vanligt) så ska du ha en binda i trosan när du åker in för kontroll. Då kan de nämligen analysera vad som kommer ut.
    JAg ska till barnmorska imorgon så jag får höra med henne. Jobbigt att va så här osäker. Mycket flytningar har man iallafall. Går åt minst 12 trosskydd om dagen :-S Drygt!! Man känner sig ofräsch....
  • m o e
    Nanoozi skrev 2009-04-14 13:47:33 följande:
    Man känner sig ofräsch....
    Oh, yes.  Det är livet som gravid och vacker! Men att det rinner på med flytningar är nog mer eller mindre regel än undantag. Visst är det en märklig känsla när det rinner okontrollerat ur en?
  • lottak79

Hej tjejer!

Här händer det grejer!

TOTTEoELLE: Hoppas du mår bättre nu och att du får vila. Och att bebisen vill stanna i sin enrummare ett tag till.

Nanozzi: Förstår att du känner dig osäker. Hoppas du får svar på alla frågor imorn hos barnmorskan.

Själv så har jag kännt att det har borrat ner sig lite mot bäckenet. Är bara i V.30 bara. Kan dom fixera sig redan nu?? Och sparkarna är i stort sett bara på högersida vid revbenen. Inte att det gör ont men h*n verkar ligga väldigt bestämt på sin plats.
    Har ju drabbats av den enorma tröttheten som kommer från ingenstans! Ska be barnmorskan kolla mitt järnvärde på torsdag. Och sömnen rubbas konstat om nätterna, upp på toa, dricka vatten och sen åla sig ur för toa igen och sen vakna som en trasig flodhäst. Visst är det underbart {#lang_emotions_laughing} Och så har man läst nu om flytningar och bindor. Har ännu inte kommit dit än men jag har något att se fram imot {#lang_emotions_wink} Om man drabbas av det så att säga.

Ha en fortsatt trevlig dag ! {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!