• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • äva

ja dom for in på "riktigt" kl 21.30 efter att vattnet hade gått här hemma, så sen blev det lite annat tempo på sd. Var just dit o hälsa på, c såg nästans lite rädd ut när jag visa honom lillebror. Hon är den ända mamma där inne, blir säkert lite slött de. Tack för alla grattisar

• LuMa

Trollvinter skrev 2009-02-19 11:46:48 följande:

LuMa skrev 2009-02-19 11:42:31 följande:
    Men Sanfrid!!!
    I know..

Brödet fick godkänt av ungarna.
    L sa att det smakade som gammelfarmors.
  • Me81

Troll:ok men d va ingen merca vi köpte så d va säkert större summa då!!

Och jo riktigt hemvete ska nog va på mjölk..men d funkar nog bra m bara vatten också..

LuMa skrev 2009-02-19 11:42:31 följande:
    Trollvinter skrev 2009-02-19 11:38:58 följande:
    hmm.. pappa berättade en vits igår.Damen var ute och råkade titta in till grannen och såg hur mannen i huset stod och bakade. Och medan han höll på med degen så slog han den mot bröstet.Så nästa gång hon träffade grannfrun frågade hon vad det var karln hennes höll på med, att slå degen mot det håriga bröstet när han bakade?Ja, svarade grannfrun, det är en sak. Men du skulle se hur han gör när han bakar hålkakor.
    haha..

Ok men då blev nog brödet bra!Ungar brukar ju va ärliga!!
  • LuMa

Me81 skrev 2009-02-19 12:09:14 följande:

haha..Ok men då blev nog brödet bra!Ungar brukar ju va ärliga!!
    Ja, det hade nog hörts om det inte varit gott.
  • Trollvinter

LuMa skrev 2009-02-19 12:00:08 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-19 11:46:48 följande:
    I know.. Brödet fick godkänt av ungarna.L sa att det smakade som gammelfarmors.
    Vittu va han e bra på o ljuga!
    Nu ha jag lagat kokosbollar (nästan lika gott som hemmalagat hemvete), bara att reda upp köket till på d då.
  • Me81

nu blir man ju sugen på både hemvet eo kokosbollar *mums*

• LuMa

Trollvinter skrev 2009-02-19 12:42:40 följande:

LuMa skrev 2009-02-19 12:00:08 följande:
    Vittu va han e bra på o ljuga!Nu ha jag lagat kokosbollar (nästan lika gott som hemmalagat hemvete), bara att reda upp köket till på d då.
    sss..

Gör som mej. Ta det värsta och far hemifrån sen och hoppas på att det är borta när du kommer hem.
    Kanske dom som oredar medan man är på jobb på dagarna någon gång skulle kunna städa istället?
  • Trollvinter

LuMa skrev 2009-02-19 12:44:21 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-19 12:42:40 följande:
    sss..Gör som mej. Ta det värsta och far hemifrån sen och hoppas på att det är borta när du kommer hem.Kanske dom som oredar medan man är på jobb på dagarna någon gång skulle kunna städa istället?
    Tänkte bara ta d värsta ändå, tänkte "födelsedagsstäda" i helgen ordentligt sen... Måste underhålla E lite emellan. Får skylla på d.
    Eller om jag väntar riktigt länge kanske köket städar sig själv?
  • ina2girl

Me81. jo jag ringde nyss, o de påstod att de satt ut en rättelse i tidningen om växlingsavgiften...(har inte sett den rättelsen) sen att det nog va samma kurs men den visas på ett annat sätt ...jeje typ
    Nä så håller mig nog till det där hopplösa Nordea som jag inte heller e 100% nöjd me för som sagt de kan va ganska knepiga där har man märkt....men nu har man iaf testat, kan ju va bra till en annan sen påkommen gång då man ska ta en trip till sverige...

• ina2girl

Grattis Jessys förresten till grabben

Svar på tråden Ålandstråd 8