• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81

oj va bra ja e på att skriva o stava rätt ser ja..men kanske förstod ändå

• LuMa

Me81 skrev 2009-02-19 11:21:31 följande:

hihi..ja..nagga riktigt ordentligt ner till plåten e d ända som ja kan ge som råd..o du naggar väl precis innan du sätter dom i ugnen annars kan effekten avta..men annars vet ja ej..ugnens fel som sagt..
    Kan va att jag naggade för tidigt..
    Prövade med sista kakan här nu att nagga precis innan jag satt den i ugnen, får se om den blir annorlunda.
    Tänk om det är så enkelt.
  • Trollvinter

LuMa skrev 2009-02-19 10:56:54 följande:

Jag leker husmor idag.Får nog inte så många poäng är jag rädd. Jag håller på och bakar hemvete för första gången i mitt liv. Har ständig telefonsupport med farmor men det verkar inte hjälpa.Första kakan blev relativt bra, andra blev som en tegelsten och den tredje blev som en fotboll.Blir absolut inget bjudbröd iaf.
    D e första bara som ska bli dålig jue... Va gör du hemma idag förresten? Lag dig på joob kvinna, man blir inga rik av att gå hemma o experimentera!
  • Me81

LuMa skrev 2009-02-19 11:24:58 följande:

Me81 skrev 2009-02-19 11:21:31 följande:
    Kan va att jag naggade för tidigt..Prövade med sista kakan här nu att nagga precis innan jag satt den i ugnen, får se om den blir annorlunda.Tänk om det är så enkelt.
    ja vi får hoppas på det
  • LuMa

Trollvinter skrev 2009-02-19 11:27:05 följande:

LuMa skrev 2009-02-19 10:56:54 följande:
    D e första bara som ska bli dålig jue... Va gör du hemma idag förresten? Lag dig på joob kvinna, man blir inga rik av att gå hemma o experimentera!
    Vintersemester god damn it!
  • Trollvinter

LuMa: Du naggar inga vilit! D ska inga va med gaffel utan med viliger brönaggare! Be M gå loss med hårborsten du!
    På mjölk ska d väl va om d ska va rikti olänskt hämväte va?

Me81: Asså hon tog nog ut en hel del då d va till en bil, alltså d handla inte om 50 tusen kr eller så som jag tror vi tog ut förut då vi sku till IKEA, då sa dom inget tror jag... Eller betala ja med kort då? Hmmm...

• LuMa

Me81 skrev 2009-02-19 11:28:49 följande:

LuMa skrev 2009-02-19 11:24:58 följande:
    ja vi får hoppas på det
    Jamen titta! Nu steg bara en tredjedel av kakan istället för hela!
    Då vet jag till nästa gång, tack för tipset!

Det är lite roligt, "brödskuttaren" jag använder fick min farmor överta när hon flyttade till farfar för snart 60 år så hon trodde att den säkert var 100 år gammal.
    Den har sett sina brödkakor av släktens alla tantor i sina dagar.
  • Trollvinter

LuMa skrev 2009-02-19 11:29:47 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-19 11:27:05 följande:
    Vintersemester god damn it!
    Vintersemester... d e för veklingar som du d.
  • Trollvinter

LuMa skrev 2009-02-19 11:32:06 följande:

Me81 skrev 2009-02-19 11:28:49 följande:
    Jamen titta! Nu steg bara en tredjedel av kakan istället för hela!Då vet jag till nästa gång, tack för tipset!Det är lite roligt, "brödskuttaren" jag använder fick min farmor överta när hon flyttade till farfar för snart 60 år så hon trodde att den säkert var 100 år gammal. Den har sett sina brödkakor av släktens alla tantor i sina dagar.
    Den ha väl aldrig sett väre brökakakor än dinna, hehe...
  • LuMa

Trollvinter skrev 2009-02-19 11:31:44 följande:

LuMa: Du naggar inga vilit! D ska inga va med gaffel utan med viliger brönaggare! Be M gå loss med hårborsten du!På mjölk ska d väl va om d ska va rikti olänskt hämväte va?
    Jag naggade med ändan på nötknäpparen.
    Mjölk lagar farmor på så då ska det nog vara så. Hittade viligt hemvetemjöl från Överängskvarnen så det är viligt åländskt mjöl också.
    Dock från västra saltvik då så det kan ju bero på det.
Svar på tråden Ålandstråd 8