• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LindaMa

Grattis till alla som väntar bebis!

• Emilia82

me81: vi kan bilda sömnbristklubb.....nu är T piggare igen...hoppas hon hålls så....jag är inte pigg...........hoppas jag ej blir sjukare till helgen!!

• Nilam 84
    Me81 skrev 2009-03-23 08:56:57 följande:
    gomorron eller nåt..2 h skrik inatt..suck..hoppas d blir bättre igen..hon hade ju faktiskt sovit helt ok här innan..
    Stackare, va jobbigt!

M vaknar nog varje natt och vill komma till vår säng. Nu har hon kommit fram till att hon kan komma själv istället för att vi ska stiga upp och hämta henne. Inatt kom hon släpande med 4 kramdjur, täcke och en kudde

Sen när hon kommit till oss vill hon ha en flaska välling å sen somnar hon direkt å sover vidare. Vi försöker få bort nattätandet men ibland går det av gammal vana att man går efter en flaska Sen blir man förbannad på sig själv...
  • LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-23 11:16:47 följande:
    Hallå hallå här e vi hemma ännu så ni vet. Smärtfritt. Suck.
    Vad gör du hemma på övertid??
  • Me81

ja d e ej kul..
    Nattätandet har vi faktiskt lyckats få bort iaf..eftersom d ej va bättre sovande fast hon pt så kunde vi lika bra ta bort det..

Vi tar inte henne alls till vår säng för d resulterar i sämre sovande..nu va d ju förstås ngn natt som vi gav upp o hon fick somna i famnen..så vi fick börja om så att säga

• Me81

Grrr..va ja e ARG nu..

Ja va just ute m Bella i vagnen för att hon sku sova..och JAG ploga vägen med barnvagnen...
    OK ja VET att de brukar vänta tills d slutar snöa innan de kommer o plogar helst men nån måtta får d för F A N va ändå..

Ringde faktiskt Jomala kommun men ML va ju lägligt nog ute på ngt ärende..få se om han ringer upp..

• MammaEmmaLina

Plogbilen har inte hittat till oss heller ännu... Det börjar nog bli dags om jag ska slippa till dagis och hämta barn om en stund!

• Me81

ja de ska alltid dras ut på plogningen till d sista..ja blir så irriterad..men ja förstår ju att de inte kan hålla på o ränna hela tiden men som sagt..nån måtta får d väl ändå va..vi betalar ju för att få det plogat!!!O d heter att d ska va plogat på morgonen dessutom

• Garageänkan

Apropå plogning så skottade T uppfarten imorse när han åkte på jobb. Nu när vi skulle till Kantarellen och handla så kom man knappt ut med bilen De hade plogat vägen men gjort stora vallar mot alla infarter så jag fick ta skottarn och skotta en JÄKLA massa snö.

Och som ni vet är det INTE DIREKT vad jag skall göra med min rygg fan. Får be T komma hem på luncherna och skotta om det ska vara såhär. Fanns ingen snäll granne heller som var hemma och kunde hjälpa till vad jag såg. LillM har ju en egen skyffel men jag är inte så elak att en tvååring ska behöva knuffa all snö heller

Jag som hade tänkt börja cykla idag för det va ju så fint igår men, fasiken vilket snökaos det är nu buhuuuuu

HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER

Någon som har någon som kommer och städar eller så hos sig eller vet någon som har det. Vart skall man ringa och vad kostar det? Kan man ringa feja eller vem är det? Vi har diskuterat att skaffa städhjälp en gång i månaden eller varannan som grovstädar allt så håller vi efter så gott det går sen själva... Annars är det inga problem men nu när jag är rörlig som ett kylskåp vissa dagar så hopar sig dammet osv Känns inte så kul att sitta hemma och bara se på hur ludd från katterna bara hopar sig osv Man får väl dra av på skatten sen tror jag. Skulle va fint om nån vet så kan jag diskutera mer med sambon sen när han kommer hem. Han hinner knappt han heller för att han jobbar så mycket men när vi båda är hemma så hjälps vi åt så gott det går. Men som sagt sen jag blivit orörlig är det värre

Svar på tråden Ålandstråd 8