• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Foxx
    Me81 skrev 2009-03-22 18:22:20 följande:
    nej vi har inte tänkt så att nu ska d bli ett.. hmhm-barn utan snarare att d inte ska bli ett jul-nyårsbarn..inte desto mer än så.. Q:4 dec e ju iaf en bit från julen men pappa fyller tex i mellandagarna o d e nog lite slött..o svårt att hitta på present OCH julklapp..men iofs om d e ngt dyrare man vill köpa kan man ju slå ihop det..men d e ju lite slött tycker jag..men han e ju 70 år nu så nu spelar d knappast någon roll..
    Min syster fyller den 19e så hon har fått stå ut med dom där kombi-presenterna. Hon var inte så nöjd alla gånger. Men vartefter man blir äldre så blir det ju mindre väsentligt vilken dag man får paket etc. Och det kan ju vara en fördel om man vill köpa nåt dyrare att kunna ge det som både julklapp och födelsedagspresent. Det tror jag svärisarna gjorde med yngsta barnet nu senast faktiskt, dom köpte en dator åt honom.
  • Clarissa83
    Foxx skrev 2009-03-22 18:15:38 följande:
    Du är nog full av idéer och konspirationsteorier du
    Jaja. Något lurt e det ju på gång när du satt smileys i flera inlägg på raken ang ämnet iaf. Vart tog bitter* vägen? ^^

Nu ska jag lämna tråden, igen, men vill bara berätta åt alla först att Foxx tyckte samtliga härinna va tragiska idioter utan liv så hon skulle minsann INTE börja hänga på det här forumet.. Haha. Nå, nu ha du förstört ett nöje till för mej så var så glad nu.

Tjingeling.
  • Foxx

Tyckte jag? Då måste jag alltså tycka att jag själv är tragisk också eftersom jag hänger här :P

• Me81
    Foxx skrev 2009-03-22 16:50:50 följande:
    Haha, jo det stämmer nog. Morsan nämnde förut (lussetiden säkert) att hon och din mamma var inne samtidigt. Jag är född 23e, och du är 24e va?Ang. planera barn: Alltså som med allt annat, var och en gör hur dom vill! Och sen kan jag också tänka mig att det är skillnad på om man har lätt för att bli gravid eller svårt. För lyckas man bara av att typ bara SE på sin karl så kanske man blir mer kräsen? Om ni förstår vad jag menar, haha Man vill inte bara HA BARN, man vill även ha ett visst kön eller en viss månad eller nåt annat. Även fast barnet i sig fortfarande är det viktigaste. Försöker man länge så blir detaljerna mindre viktiga. Eller hur jag ska förklara. Samma sak så tror jag att det är lättare att klaga på sin graviditet om man blivit gravid snabbt och lätt. Man tänker helt enkelt olika, helt omedvetet säkert. Men det är som sagt bara en fundering
    precis va ja menade också!!
  • Quiet thoughts

mm själv hade jag lätt och bli gravid och mådde så bra så jag hade inte nåt att gnälla över heller som tex ryggont osv.
    tack o lov.
    dock mådde jag lite dåligt sista veckorna med sonen men han va ju stor i min lilla hydda.

men det kan nog stämma att endel som blir lätt gravida gnäller lättare än de som kämpat för det.

• Me81

ja tror d e bäst o ignorera samtliga försök att förnedra ngn..oavsett vem mot vem..flera ja inte ens känner..
    Sen hur d e på riktigt..ja d e väl ingen som egentligen vet..typ..

• Foxx
    Me81 skrev 2009-03-22 18:36:58 följande:
    precis va ja menade också!!
    Det är ju, för att ta en liknelse, som då vi klagar på att vi inte får vår favoritmat eller vårt drömhus. Medan det finns människor som gladeligen skulle ta emot vilken mat eller vilket husrum som helst. Vi är ju tacksamma och nöjda över att ha mat och tak över huvudet men samtidigt är det inget vi tänker på desto mer. Därmed inte sagt att vi förtjänar det mindre för det
  • Foxx
    Quiet thoughts skrev 2009-03-22 18:39:47 följande:
    mm själv hade jag lätt och bli gravid och mådde så bra så jag hade inte nåt att gnälla över heller som tex ryggont osv. tack o lov. dock mådde jag lite dåligt sista veckorna med sonen men han va ju stor i min lilla hydda. men det kan nog stämma att endel som blir lätt gravida gnäller lättare än de som kämpat för det.
    Det är ju såklart olika från person till person också, och från graviditet till graviditet. Och klart man ska få klaga, både om man mår dåligt och om man inte blir gravid. Men tröskeln kanske blir högre om man kämpat och längtat länge. Kan jag tänka mig iaf.
  • Quiet thoughts
    Foxx skrev 2009-03-22 18:45:35 följande:
    Det är ju såklart olika från person till person också, och från graviditet till graviditet. Och klart man ska få klaga, både om man mår dåligt och om man inte blir gravid. Men tröskeln kanske blir högre om man kämpat och längtat länge. Kan jag tänka mig iaf.
    jo det kan nog stämma.

personligen har jag uthärdat så mycket bajs i mitt liv annars med så även om jag mått som ett arlse hade jag knappast varit den som gnällt.
    Jag vet inte, men jag är inte sådan bara oavsett vad.
    Visst kan det va skönt att gnälla av sig säkert men , det är inte min grej

Men för mig får folk gnälla på bäst dom vill, om det känns bättre för dom
  • Foxx
    Quiet thoughts skrev 2009-03-22 18:48:48 följande:
    jo det kan nog stämma. personligen har jag uthärdat så mycket bajs i mitt liv annars med så även om jag mått som ett arlse hade jag knappast varit den som gnällt. Jag vet inte, men jag är inte sådan bara oavsett vad. Visst kan det va skönt att gnälla av sig säkert men , det är inte min grej Men för mig får folk gnälla på bäst dom vill, om det känns bättre för dom
    Man väljer ju sina tillfällen att gnälla om inte annat Jag har också haft en massa, så jag försöker att inte gnälla om småsaker. Fast då jag väl känner för att gnälla så blir det ju oftast i min blogg, så alla som läser den tror säkert jag är butter hela tiden Men det bjuder jag på. Oftast blir det att bita ihop och vara nöjd på utsidan, för det blir ju inte bättre av att klaga.
    Sen är ju det där en insikt som kommit vartefter, med åldern eller nåt Man lär sig att göra nåt åt saker man är missnöjd med, eller helt enkelt acceptera, Som den där versen (eller en bön kanske det är) säger. Även fast jag inte på det sättet tror på Gud.
Svar på tråden Ålandstråd 8