• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan
    Me81 skrev 2009-03-23 12:21:05 följande:
    ja de ska alltid dras ut på plogningen till d sista..ja blir så irriterad..men ja förstår ju att de inte kan hålla på o ränna hela tiden men som sagt..nån måtta får d väl ändå va..vi betalar ju för att få det plogat!!!O d heter att d ska va plogat på morgonen dessutom
    Jag tror att de inte plogar under tiden det snöar som mest. Här var det inte plogat vid elva tiden men sen när vi kom hem var det plogat igen... Men en jättevalle in mot oss såklart...

Min kompis jobbar på fastighetscenter så jag funderar på att muta honom att komma och ploga åt oss haha

MISE AVGIFT: Vad betalar ni som har 6-8 fackskärl? Vi betalr fel tror jag, ska va typ 108 men vi betalr typ 150? Det blev dyrare att ha 8 facks än en tunna brännbart och så skall det väl inte vara?
  • Me81

JO ja kommer ihåg att man alltid fick såna dära snygga trevliga vallar när man bodde i stan..lagom skoj..kan ju förstå att d inte e riktigt d allra bästa för dig direkt när du e i d tillstånd du e..jobbigt!

Nu kom de iaf o ploga här..tack o lov..men skulle ju varit roligare om man ej behöva förploga md barnvagnen..

Han har ej ringt från kommun ännu men får väl se om han ringer så ska ja nog gnälla!

• Jillsan80
    Me81 skrev 2009-03-23 12:12:02 följande:
    Grrr..va ja e ARG nu.. Ja va just ute m Bella i vagnen för att hon sku sova..och JAG ploga vägen med barnvagnen... OK ja VET att de brukar vänta tills d slutar snöa innan de kommer o plogar helst men nån måtta får d för F A N va ändå.. Ringde faktiskt Jomala kommun men ML va ju lägligt nog ute på ngt ärende..få se om han ringer upp..
    Man kan nog bli irriterad då jo. Här har grannen alltid en stoooor vall upp mot deras infart då plogbilen vart här, vi har sån tur att de plogar hela väge och sen svänger den vid vår infart så vi får sällan ngn vall Vi betalar inte för plogning eftersom vi bara har vår lilla infart att skotta, så det kan vi göra själva, tycker vi.
  • Me81
    Garageänkan skrev 2009-03-23 12:33:55 följande:
    Jag tror att de inte plogar under tiden det snöar som mest. Här var det inte plogat vid elva tiden men sen när vi kom hem var det plogat igen... Men en jättevalle in mot oss såklart...Min kompis jobbar på fastighetscenter så jag funderar på att muta honom att komma och ploga åt oss hahaMISE AVGIFT: Vad betalar ni som har 6-8 fackskärl? Vi betalr fel tror jag, ska va typ 108 men vi betalr typ 150? Det blev dyrare att ha 8 facks än en tunna brännbart och så skall det väl inte vara?
    Nej ja vet att de helst väntar tills det slutar snöa..eller minskar men ngn måtta får d väl ändå va..när man plogar bort 10 cm med barnvagnen..suck

Vi betalar..143? tror ja..å då har vi bara brännbart..jo d ska va billigare med 8-fack..
  • Me81
    Jillsan80 skrev 2009-03-23 12:37:03 följande:
    Man kan nog bli irriterad då jo. Här har grannen alltid en stoooor vall upp mot deras infart då plogbilen vart här, vi har sån tur att de plogar hela väge och sen svänger den vid vår infart så vi får sällan ngn vall Vi betalar inte för plogning eftersom vi bara har vår lilla infart att skotta, så det kan vi göra själva, tycker vi.
    Jo ja förstår ju att ni kan ploga er lilla infart men vi har nog mycket att skotta om vi ska skotta själva..
    Ja ni har ju tur att ni slipper vall iaf
  • Garageänkan
    Me81 skrev 2009-03-23 12:37:03 följande:
    Nej ja vet att de helst väntar tills det slutar snöa..eller minskar men ngn måtta får d väl ändå va..när man plogar bort 10 cm med barnvagnen..suck Vi betalar..143? tror ja..å då har vi bara brännbart..jo d ska va billigare med 8-fack..
    Ja just det 143 är det men man ska ju ha billigare när man sorterar så jag får åka dit och härja med vår räkning. Vi skaffa 8 fack i december så de kanske inte är med på det ännu. Lite sega eller nåt tack för svaret man vill ju int skämma ut sig och ringa dit och härja om man har fel
  • Garageänkan

Nu har visst M slocknat på soffan, jag borde passa på att försöka få undan nån dammtuss med dammsugaren. Kanske jag ska be om att få en sån självgående i 30års present hihi skulle kasnke va bättre än en städhjälp... När jag tänker efter så är det ju pinsamt att ha nån här hemma som städar omkring överallt. Sku inte våga lämna dem ensamma tänk om de kollar och snokar ?

• Me81

emilia:ingen aning..men d e väl snart..fast du ville säkert ha mer exakt förstås..
    Kolla nätbanken eller kontoutdrag när d brukar komma kanske ?

• Emilia82

me81: stod på hemsidan deras att det är 26e varje månad...så borde ju komma före trädgårdsmässan:D

Svar på tråden Ålandstråd 8