• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • MammaEmmaLina

Garage: Först var de rädda att det var ett diskbråck, men det är det som tur är inte Jag har nog bara sviter efter 2 täta graviditeter, det känns som det de kallade foglossning när jag var grav. men det kan ju inte sitta i hur länge som helst och det har blivit värre nu när jag börjat jobba och böjer mej och lyfter hela dagarna. Läkaren rekommenderade att en kiropraktor skulle titta på mej och det visade sej att jag har ett parti kotor som sitter helt fast i korsryggen så musklerna runt omkring jobbar som sjutton för att kompensera det, därav värken och låsningarna. Så nu går jag dit en gång i veckan och knäpper lös allt och vilar på spikmattan och tränar korsettmuskeln däremellan. Får inte göra något just nu, bara promenera lite försiktigt om jag klarar av det. Det enda jag pysslar med är mitt "extrajobb" för utan det skulle jag bli helgalen

• Garageänkan
    MammaEmmaLina skrev 2009-03-23 15:00:37 följande:
    Garage: Först var de rädda att det var ett diskbråck, men det är det som tur är inte Jag har nog bara sviter efter 2 täta graviditeter, det känns som det de kallade foglossning när jag var grav. men det kan ju inte sitta i hur länge som helst och det har blivit värre nu när jag börjat jobba och böjer mej och lyfter hela dagarna. Läkaren rekommenderade att en kiropraktor skulle titta på mej och det visade sej att jag har ett parti kotor som sitter helt fast i korsryggen så musklerna runt omkring jobbar som sjutton för att kompensera det, därav värken och låsningarna. Så nu går jag dit en gång i veckan och knäpper lös allt och vilar på spikmattan och tränar korsettmuskeln däremellan. Får inte göra något just nu, bara promenera lite försiktigt om jag klarar av det. Det enda jag pysslar med är mitt "extrajobb" för utan det skulle jag bli helgalen
    Oj låter inget kul, jag hoppas mitt försvinner efter graviditeten det gjorde det ju förra gången som tur var men man kanske inte har samma tur två ggr om
  • LuMa

Emma-Lina:
    Säg till om du vill ha hjälp att köra snabeldraken och skura golv så kan jag komma över och hjälpa dej med det!

• AasaC
    Garageänkan skrev 2009-03-23 14:58:14 följande:
    Bra bra...
    Nu har jag frågat ...

Om du vill ha städning, så tar du kontakt med den städfirma du vill anlita. Man kan ju ta vilken man vill ... bara man får kvitto av dem sen.
    Så sparar du alla kvitton och så ... och så drar du av det sen i deklarationen. Man får dra av upp till 3000 Euro per år för hushållsnära tjänster.
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-23 17:53:44 följande:
    Nu har jag frågat ... Om du vill ha städning, så tar du kontakt med den städfirma du vill anlita. Man kan ju ta vilken man vill ... bara man får kvitto av dem sen. Så sparar du alla kvitton och så ... och så drar du av det sen i deklarationen. Man får dra av upp till 3000 Euro per år för hushållsnära tjänster.
    Okej tack så mycket, någon ni rekommenderar? Finns det Feja och vad heter nån annan som städar hemma hos folk?
  • AasaC
    Garageänkan skrev 2009-03-23 17:59:00 följande:
    Okej tack så mycket, någon ni rekommenderar? Finns det Feja och vad heter nån annan som städar hemma hos folk?
    Feja finns ju, fast de är nog väldigt dyra. Vi hörde med dem när vi skulle ha flyttstäd av vår förra lägenhet, men de var verkligen sjukt dyra, så det kunde vi ju inte gå med på. Vi valde då någon annan ... kommer inte ihåg vad firman hette, men jag tror P hittade de i telefonkatalogen. De var oerhört mycket billigare och de gjorde ett bra jobb då, i alla fall. Så ... det lönar sig nog att kolla med lite olika firmor. Även om man ju får pengar tillbaka, så dröjer det ju ett tag. Så får man väl tillbaka en viss procent, då.
  • MammaEmmaLina

LuMa: Jaaa! När kommer du? Men du vill säkert ha mycket betalt

• Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-03-23 17:59:00 följande:
    han där Johanssons
  • AasaC
    AasaC skrev 2009-03-23 18:06:04 följande:
    Feja finns ju, fast de är nog väldigt dyra. Vi hörde med dem när vi skulle ha flyttstäd av vår förra lägenhet, men de var verkligen sjukt dyra, så det kunde vi ju inte gå med på. Vi valde då någon annan ... kommer inte ihåg vad firman hette, men jag tror P hittade de i telefonkatalogen. De var oerhört mycket billigare och de gjorde ett bra jobb då, i alla fall. Så ... det lönar sig nog att kolla med lite olika firmor. Även om man ju får pengar tillbaka, så dröjer det ju ett tag. Så får man väl tillbaka en viss procent, då.
    Jag glömde ju säga ... den vi anlitade till flyttstädningen blev t o m billigare än vad vi hade kommit överens om. Vi blev riktigt förvånade när vi fick räkningen och såg att det var en mindre summa än vi hade förväntat oss.
    Quiet thoughts skrev 2009-03-23 18:07:45 följande:
    han där Johanssons
    Kan det ha varit den vi hade, tro? Jag har för mig att det var ett vanligt namn, i alla fall.
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-03-23 18:14:58 följande:
    Kan det ha varit den vi hade, tro? Jag har för mig att det var ett vanligt namn, i alla fall.
    Han kör en röd bil iallafall...
Svar på tråden Ålandstråd 8